er jeg syg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.108 visninger
14 svar
0 synes godt om
30. oktober 2009

mullesmith2

Hejsa allesammen
jeg er virkelig frustreret over at jeg ik har normal mens!! det er blevet ureggelmæssigt i løbet af de sidste 4mdr. sidst jeg havde menstruation var d.12 sep og sidste gang igen kan jeg ik lige huske men den var 5 uger forsinket. Det er bare ik så nemt nu her hvor man prøver at blive gravid men man ikke kan regne ud hvornår man har ægløsning eller noget. nogen der har prøvet det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2009

Joanna

Det er meget forskelligt hvordan cyklus er fra kvinde til kvinde. Har du spurgt din læge? En uregelmæssig eller lidt lang cyklus i sig selv er sjældent et problem. Og den sikreste måde at blive gravid på er at have sex hver anden dag hele perioden igennem - blødning undtaget. 

Anmeld

30. oktober 2009

Tulle28

Er du blevet undersøgt for PCO?

Anmeld

30. oktober 2009

mullesmith2

Blev tjekket ved lægen bare alm underlivsundersøgelse første gang der gik hele 5 uger over tid og lægen sagde det var meget normalt at det kunne ske at mens sprang over indimellem. men nu er det anden gang det er sket det sker med en almindelig mens periode imellem, kan det være den ene æggestok der ikke er helt god siden det kun er hveranden gang? Jeg er ikke blevet tjekket for pco da det kun er 4 mdr jeg har døjet med cyklus. men er selvf også stoppet på p pillerne nu så det kan også være det... men man undre sig over det alligevel.

Anmeld

30. oktober 2009

Tulle28

Hvis du ikke er blevet undersøgt for det, synes jeg da du skulle blive det - det tager jo tid at gøre noget ved, så hellere komme igang nu end senere... Der er SÅ mange af mine veninder som har det:-(

Anmeld

30. oktober 2009

mullesmith2

har hørt at man kan kurere det med motion og sund kost. er jo også overvægtig så det er nok ik noget der gør det hele bedre. Hvordan bliver man undersøgt for det??

Anmeld

30. oktober 2009

Joanna

mullesmith2 skriver:

Blev tjekket ved lægen bare alm underlivsundersøgelse første gang der gik hele 5 uger over tid og lægen sagde det var meget normalt at det kunne ske at mens sprang over indimellem. men nu er det anden gang det er sket det sker med en almindelig mens periode imellem, kan det være den ene æggestok der ikke er helt god siden det kun er hveranden gang? Jeg er ikke blevet tjekket for pco da det kun er 4 mdr jeg har døjet med cyklus. men er selvf også stoppet på p pillerne nu så det kan også være det... men man undre sig over det alligevel.

Jeg svarer lige på det med æggestokken En veninde jeg har har fået fjernet sin ene æggestok på grund af en cyste. Hun havde rod i cyklus et par gange, men blev så regelmæssig igen. Den resterende æggestok tager simpelthen over og arbejder dobbelt - så det har ingen betydning. Hvis man har een rask æggestok kan man blive gravid. 

Anmeld

30. oktober 2009

Joanna

mullesmith2 skriver:

har hørt at man kan kurere det med motion og sund kost. er jo også overvægtig så det er nok ik noget der gør det hele bedre. Hvordan bliver man undersøgt for det??

Der undersøges for PCO ved at man måler hormonniveauet i kroppen - man tager blodprøver forskellige steder i en cyklus. Og ved at gennemscanne æggestokkene, PCO giver kransformede cystedannelser i æggestokkene, der forhindrer en effektiv cyklus.

Anmeld

30. oktober 2009

mullesmith2

Joanna skriver:

Der undersøges for PCO ved at man måler hormonniveauet i kroppen - man tager blodprøver forskellige steder i en cyklus. Og ved at gennemscanne æggestokkene, PCO giver kransformede cystedannelser i æggestokkene, der forhindrer en effektiv cyklus.

Jeg tror ik jeg fejler det der. har altid haft en normal cyklus det er de sidste 3-4 mdr der har været lidt mystiske. måske er det nærmere pga min overvægt... men ved det ikke, vil bare prøve at motionere lidt og spise sundere ;-)

Anmeld

30. oktober 2009

FrkT

mullesmith2 skriver:

Jeg tror ik jeg fejler det der. har altid haft en normal cyklus det er de sidste 3-4 mdr der har været lidt mystiske. måske er det nærmere pga min overvægt... men ved det ikke, vil bare prøve at motionere lidt og spise sundere ;-)

Nu ved jeg jo ikke hvor overvægtig du er. Men er selv meget overvægtig, og min cyklus er altså nærmest på klokkeslettet præcis. Stort set altid på dag 14 jeg får ÆL og dag 25 jeg får mens. KAN enkelte gange få mens på enten dag 24 eller dag 26. Men mere end det afviger den aldrig. Sådan har det været i snart et halvt år. Før det havde jeg en rigtig uregelmæssig cyklus (svingede fra 21 dage til 27 dage), men så blev den pludselig vildt regelmæssig. Så jeg tror ikke helt på den med at det er overvægt der gør det, tror nærmere at man bare som person godt kan gå fra en uregelmæssig til en regelmæssig - eller omvendt som i dit tilfælde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.