Brug af fagforening hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2022

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Ja, du kan bare kontakte dem. De er tilsynsmyndighed for bl.a arbejdsmiljø, både det fysiske og det psykiske, og man kan altid ringe og få en snak med dem, også anonymt.

Som tilsynsmyndighed, er de ansvarlige for at holde øje med om virksomheden overholder lovgivningen på området, og de har nogle andre muligheder end fagforeningen.

www.at.dk

Tak et rigtig godt svar. Vil helt sikkert undersøge det nærmer!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2022

Anonym trådstarter

Girafmor skriver:

Du får lige et link her:

https://at.dk/spoerg-at/klag-over-arbejdsmiljoeet/

Obs, du kan klage anonymt. Arbejdstilsynet er netop øverste myndighed, som har ret til at gå ind på alle arbejdspladser i Danmark, og sikre at de har styr på lovgivning som fx ikke at bryde loven om hvor mange fridøgn man skal have mv.

Tusind tak for linket! Det skal helt sikkert undersøges nærmer

Anmeld Citér

19. juni 2022

Anonym trådstarter

Mariadle skriver:

Kære ts 

Det lyder som en rigtig træls situation at stå i, det er så vigtigt at man trives på sit arbejde og det lyder på ingen måde som om ledelsen håndterer de udfordringer der er. 
Jeg stod selv i en lignende situation, lidt mere drastisk, da der var flere ting der var helt kørt af sporet, men vi var flere der havde fagforeningen inde over. Vi fik simpelthen en til at komme ud og vi forklarede situationen og repræsentanten fra fagforeningen forklarede hvordan de/vi kunne køre en sag, forløb mv. 

Vi endte tilmed at klage til topledelsen, hvilket resulterede i en del fyringer og fratrædelsesaftaler til os der var gået aktivt ind i sagen, da vi ikke ville tilbage. Hellere inddrage fagforeningen før som siden. Forhåbentligt er det i vinder, at i får et bedre arbejdsmiljø og måske der bliver sat fokus på ledelsesstilen - og dermed sikrer jer bedre vilkår og trivsel. I har jo råbt ledelsen op mange gange, så det kan vel ikke komme bag på dem.

Nej det er virkelig hårdt, når vi feks ikke er nok personale på arbejde, og vi ikke på samme måde har mulighed, for hjælpe hinanden, og afløse hinanden.

Har i dag skulle lave en indberetning på en borger, i affekt, som stod på i næsten 6 timer  hvor, vi bare bliver jagtet rundt og slået på og efter, hele tiden, mens der er høje skrig. 

Der har jeg så krydset af, at jeg vil have at amr, arbejdsmiljø tilsynets osv bliver involveret, fordi vores ledelse, ikke hjælper. Det var det samme med vagten i går og flere andre gange, bare i denne uge (det er ikke kun på mig) Borgeren har det jo helt vildt dårligt, men vi får ingen redskaber, til at hjælpe, og det er så frygtelige at se, hvor skidt borgen har det, men det er godt nok også hårdt, at se ens kollega blive slået, eller blive kørt så langt ud, at de er klar til at gå ind til chefen i morgen, og sige op, hvis der ikke sker noget NU

Anmeld Citér

19. juni 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er helt forståeligt -jeg arbejder selv med mennesker som er dybt afhængige af os personale. Men faktum er at man er der heller ikke for dem når man går ned med stress.. og når ledelsen er sådan der (og egentlig helt generelt) er der ingen leder der takker en for at give den en ekstra skalle og gå ned med stress.. og det er altså ens liv det handler om. Groft sagt: er I indstillet på at borgernes liv er mere værd end jeres eget og jeres familie? Hvis man arbejder under dårlig ledelse i tilstrækkelig lang tid risikerer man sit helbred på både kort og lang sigt.. hvem skal betale jeres regninger hvis I bliver uarbejdsdygtige? 

Desværre kan ledere være nogle kyniske skiderikker der lukrerer på at man føler et ansvar over for sine borgere.. og de udnytter det groft. Jeg har brugt meget tid på at indberette utilsigtede hændelser som skyldes travlhed + dokumentere i journaler når travlhed gjorde at vi ikke kunne udføre arbejdet ordentligt.

Jeg og flere andre og virkelig også råbt med store bogstaver, at vi ikke vil finde os i det mere. En ting er at vi ikke trives i det arbejdsmiljø, men det påvirker også vores borger sindsygt meget, at vi igennem det sidste år, har haft over 20 nye medarbejder inde over dem, som hurtigt fandt ud af, at chefen havde oversolgt opgaven, og det slet ikke var det de gavde forventet, at gå ind til, eller de simpelthen bare var fejlansat fra start, og slet ikke passede ind i arbejdet. 1 havde feks ikke kørekort, 3 kunne først møde ind efter kl 16. Vi møder kl 14 normalt.. 1 blev overrasket over, at der var lige fordeling af aften/morgenvagter, og kun kunne arbejde morgenvagter i hverdagen osv osv. Håbløst!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.