Mariadle skriver:
Kære ts
Det lyder som en rigtig træls situation at stå i, det er så vigtigt at man trives på sit arbejde og det lyder på ingen måde som om ledelsen håndterer de udfordringer der er.
Jeg stod selv i en lignende situation, lidt mere drastisk, da der var flere ting der var helt kørt af sporet, men vi var flere der havde fagforeningen inde over. Vi fik simpelthen en til at komme ud og vi forklarede situationen og repræsentanten fra fagforeningen forklarede hvordan de/vi kunne køre en sag, forløb mv.
Vi endte tilmed at klage til topledelsen, hvilket resulterede i en del fyringer og fratrædelsesaftaler til os der var gået aktivt ind i sagen, da vi ikke ville tilbage. Hellere inddrage fagforeningen før som siden. Forhåbentligt er det i vinder, at i får et bedre arbejdsmiljø og måske der bliver sat fokus på ledelsesstilen - og dermed sikrer jer bedre vilkår og trivsel. I har jo råbt ledelsen op mange gange, så det kan vel ikke komme bag på dem.
Nej det er virkelig hårdt, når vi feks ikke er nok personale på arbejde, og vi ikke på samme måde har mulighed, for hjælpe hinanden, og afløse hinanden.
Har i dag skulle lave en indberetning på en borger, i affekt, som stod på i næsten 6 timer hvor, vi bare bliver jagtet rundt og slået på og efter, hele tiden, mens der er høje skrig.
Der har jeg så krydset af, at jeg vil have at amr, arbejdsmiljø tilsynets osv bliver involveret, fordi vores ledelse, ikke hjælper. Det var det samme med vagten i går og flere andre gange, bare i denne uge (det er ikke kun på mig) Borgeren har det jo helt vildt dårligt, men vi får ingen redskaber, til at hjælpe, og det er så frygtelige at se, hvor skidt borgen har det, men det er godt nok også hårdt, at se ens kollega blive slået, eller blive kørt så langt ud, at de er klar til at gå ind til chefen i morgen, og sige op, hvis der ikke sker noget NU