Håber overskriften giver mening, og at nogen herind kan komme med brugbare erfaringer.
Sagen er den, at jeg elsker mit job, mine kollegaer og mine arbejdsopgaver. Vi har et fantastisk sammenhold, os ansatte imellem, problemet er "bare" vores chef/chefer.
Vi står i en situation hvor vi er 4-5 stykker der allerede er begyndt at kigge efter nye jobopslag, på dagligt basis, og i hvert fald et par stykker mere, der overvejer det kraftigt.
Vi fik ny øverste chef for 1 år siden, som efterfølgende valgte at ansætte 2 gode bekendte/venner, som afdelingschefer. Og så skal jeg da ellers love for at, krisen startede. Den en af cheferne er blevet sygemeldt, på ubestemt tid, og den anden er ved at tage en lederuddannelse.
Vi ved ALDRIG hvornår de er i huset.
Vi får ALDRIG vores vagtplaner til tiden.
Der er ALTID huller i vores vagtplaner, så vi mangler folk, hvilket enten betyder at vi køre med underbemanding eller folk bliver pålagt, at tage dobbelthage, rage extra vagter osv. NÅR vi påtaler problemet, får vi at vide, at nu skal vi lade være med at digte historie, for det passer ikke og det er der styr på.
Når man sender en mail, kan der gå uger/mdrer inden, der kommer svar tilbage, med at uha beklager, det kan desværre ikke hænge sammen, eller at vi selv skal prøve at finde en løsning. Samtidig får vi at vide, at NÆ NEJ alle ændringer skal gå gennem vagtplanlæggeren, eller chefen = med dem som ikke svare på deres mails.
Vi må feks højest have 6 planlagte vagter i streg, men det sker med jævne mellemrum, at man bliver sat på 7 i streg. Når man så påtaler fejlen pr, som vi skal får vi ALDRIG svar tilbage. Når man henvender sig personligt, får man at vi, at ja de er godt klar over fejlen, men nu er vagt lavetplanen lavet, så nu skal vi selv løse problemet.
Vi har haft mange sygemeldinger pga stress, siden nytår, og afdelingschefen valgte her, at bestemme at raskmelde bla mig, uden at min læge gavde godkendt det. (Fagforeningen var ikke imponeret over afdelingslederen)
Vores fagforening har allerede været ude hos os, for at forklare os ansatte vores rettigheder, og forklare ledelsen, at de ikke bare kan gøre som det passer dem. Alligevel vælger de at køre deres eget show, og nu er det kommet så vidt, at de har forstået at tager punktet omkring medarbejdernes trivsel væk fra dagsordenen, på deres møder, fordi vi ansatte har så mange klagepunkter, at de ikke vil bruge mere tid på det. Det er altså møder som vores TR'ER deltager i, og de er rasende.
Der er MANGE, MANGE flere exempler på ting, som ledelsen gør, som ikke er i orden, og det er bare virkelig hårdt at arbejde i.
Vi ved også, at hvis vi er flere der siger op, på samme tid, så er hele huset væltet og det vil påvirke rigtig mange mennesker negativt. Skader der kan tage flere år, at rette op på..
Men helt ærlig, hvordan reder man den lige, uden at ødelægge samarbejdet med chefen/cheferne?
Fagforeningen vil meget gerne køre sag, for os, men hvad kan vi vinde på det?