Svar på jobsamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.759 visninger
13 svar
27 synes godt om
16. juni 2022

Anonym trådstarter

Jeg er ved at gå i spåner. Jeg har inderst inde accepteret, at jeg ikke får jobbet, men shit uvisheden er svær. Jeg har været til samtale tirsdag på en stilling, hvor de søger en fast og to vikarer. Jeg har søgt den faste, da jeg allerede sidder i fast stilling (og med børn, inflation osv. Tør jeg ikke have is i maven og gå fra jobsikkerhed til usikkerhed).

De skulle også afholde samtaler onsdag. Lederen sagde først "Jeg kontakter dig senest fredag. Eller nej, jeg kontakter dig først fredag".

Det er selvfølgelig kun torsdag. Men i min logik tænker jeg, at man ringer til de kandidater man har valgt hurtigst muligt, og så venter man måske med de andre kandidater til et par dage senere, fordi så har man nogle backups hvis dem, man tilbyder jobbet, vælger at sige nej tak.

Det er i det offentlige. Jeg synes kemien var god, de roste mig meget for både svar og spørgsmål, men tænker den kan falde på manglende erfaring.

Hvad tænker i? Tyder det på, at løbet er kørt, når jeg ikke har hørt noget allerede? Hvad er jeres erfaring?

Hilsen den opgivende, som synes det er drømmejobbet, og som bare ikke vil tilbage til nuværende job.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker ikke du kan konkludere noget du fik jo at vide at du først ville høre fra dem fredag  

Anmeld Citér

16. juni 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Jeg er ved at gå i spåner. Jeg har inderst inde accepteret, at jeg ikke får jobbet, men shit uvisheden er svær. Jeg har været til samtale tirsdag på en stilling, hvor de søger en fast og to vikarer. Jeg har søgt den faste, da jeg allerede sidder i fast stilling (og med børn, inflation osv. Tør jeg ikke have is i maven og gå fra jobsikkerhed til usikkerhed).

De skulle også afholde samtaler onsdag. Lederen sagde først "Jeg kontakter dig senest fredag. Eller nej, jeg kontakter dig først fredag".

Det er selvfølgelig kun torsdag. Men i min logik tænker jeg, at man ringer til de kandidater man har valgt hurtigst muligt, og så venter man måske med de andre kandidater til et par dage senere, fordi så har man nogle backups hvis dem, man tilbyder jobbet, vælger at sige nej tak.

Det er i det offentlige. Jeg synes kemien var god, de roste mig meget for både svar og spørgsmål, men tænker den kan falde på manglende erfaring.

Hvad tænker i? Tyder det på, at løbet er kørt, når jeg ikke har hørt noget allerede? Hvad er jeres erfaring?

Hilsen den opgivende, som synes det er drømmejobbet, og som bare ikke vil tilbage til nuværende job.. 

Forstår ikke helt at du kommer op i det røde felt, når lederen har fortalt at du først bliver kontaktet fredag. 
Vent til i morgen og tænk positivt, er jobbet dit får du det, ro på (: 

Held og lykke, håber for dig at du opnår drømmejobbet 

Anmeld Citér

16. juni 2022

Anonym trådstarter

Alonebreak skriver:

Forstår ikke helt at du kommer op i det røde felt, når lederen har fortalt at du først bliver kontaktet fredag. 
Vent til i morgen og tænk positivt, er jobbet dit får du det, ro på (: 

Held og lykke, håber for dig at du opnår drømmejobbet 

At komme op i det røde felt indikerer vel, at man er vred? Jeg er da ikke vred jeg mener at det er vildt svært at udholde ventetiden. Det tror jeg ikke er så mærkeligt, når det er et job, som er alt det man drømmer om, og som giver de mest fantastiske vilkår ift balance mellem job og fritid. Vi er jo alle forskellige, og det er også ok. Nogen er gode til at være ligeglad, nogle ruminerer mere - begge måder at være på har fordele og ulemper

Anmeld Citér

16. juni 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

At komme op i det røde felt indikerer vel, at man er vred? Jeg er da ikke vred jeg mener at det er vildt svært at udholde ventetiden. Det tror jeg ikke er så mærkeligt, når det er et job, som er alt det man drømmer om, og som giver de mest fantastiske vilkår ift balance mellem job og fritid. Vi er jo alle forskellige, og det er også ok. Nogen er gode til at være ligeglad, nogle ruminerer mere - begge måder at være på har fordele og ulemper

For mig lyder det lidt som om, du hidser dig noget op over, du ikke er kontaktet i nu. 

Det er virkelig svært at vente, når der er noget man glæder sig til og ønsker sig. Men, de har livet at kontakte dig fredag, så er der ikke andet end at vente spændt og tålmodigt på at det bliver fredag.

Anmeld Citér

16. juni 2022

Anonym trådstarter

Alonebreak skriver:

For mig lyder det lidt som om, du hidser dig noget op over, du ikke er kontaktet i nu. 

Det er virkelig svært at vente, når der er noget man glæder sig til og ønsker sig. Men, de har livet at kontakte dig fredag, så er der ikke andet end at vente spændt og tålmodigt på at det bliver fredag.

Okay, det kan godt være, at jeg i min iver fik det formuleret på en måde, så det lyder sådan. Det beklager jeg i givet fald. Men nu fortæller jeg dig, at min iver er udtryk for nerver/spænding/virkelig at ville det, og på absolut ingen måde er udtryk for hverken vrede eller irritation - så håber jeg, at du vil forholde dig til det, det er jo mig, der har skrevet det

Jeg må se, hvad der sker. Åh hvor jeg håber - det kunne gøre så stor forskel for, hvordan jeg kan få lov at bruge min faglighed. Tror ikke jeg har prøvet at ville et job så meget før

Anmeld Citér

16. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvis de siger fredag, så tænker jeg det er fordi de bruger torsdag på at se alle samtalerne igennem.

Så nej jeg ville slå kold vand i blodet og vente til i morgen. 

Anmeld Citér

16. juni 2022

Cirkeline87

Anonym skriver:

Hvis det var mig så vil jeg slå kold vand i blodet ene og Alene af den gund af de har sigt.  at de  først vil kontakt dig fredag".

Anmeld Citér

16. juni 2022

DagGry

Profilbillede for DagGry

Jeg håber virkelig, at du får jobbet.

Hvis ikke, så fortsæt endelig med at jagte drømmen at få sådan en stilling. Det lyder virkelig til, at det vil betyde meget for dig.

Anmeld Citér

17. juni 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

noget nyt?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.