For mig lyder det ikke til, at det nødvendigvis er selve campinglivet, der er problemet, men det, at du er væk hjemmefra - potentielt hver weekend. Jeg tænker, det ville være det samme, hvis I fx havde sommerhus (på nær toiletforholdene) eller ofte skulle besøge bedsteforældre hele weekender. Og der kan jeg sagtens følge dig.
Jeg tror, I er nødt til at indgå nogle kompromiser. Det kunne fx være aftaler som:
1. Camping hver anden weekend. Inden hjælpes I af med at få styr på hus, vasketøj og hvad der ellers ligger.
2. Camping hver anden weekend, men du tager kun med hver anden gang og lader hus være hus, så I kan komme hurtigt afsted. Og du lover at slappe af og nyde det, mens I er der.
3. Camping hver anden weekend. Du medbringer noget af det arbejde, du ellers ville have lavet derhjemme (om muligt) og de giver dig tid og ro til at lave det.
I de modsatte weekender, hvor I er hjemme lover du familieaktiviteter af større eller mindre karakter, så det ikke bliver ren oprydning, havearbejde mv. Hvis campingvognen står tæt på hjemmet, kunne far og søn måske tage derop en af dagene uden overnatning.
Anmeld
Citér