Hvordan kommer man til at holde af campinglivet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juni 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Der er en grund til der er mere end en ferieform og det er   fordi vi som mennesker ikke er ens nogen elsker camping andre badeferie og nogle noget helt tredje.

Måske du og din mand kunne finde en mellemvej så det ikke var enten det ene eller det andet jeg synes hverken du skal presse dig selv til at tage på camping eller din mand skal drop sin drøm om camping   med sønnike,

Men noget der til gengæld springer mig i øjnene og som jeg synes du skal tage hånd om før  det for sent er at du ikke er så god til sidde og slappe af og du får   indre uro, for du kan risikere   din krop lige pludselig siger stop.

Jeg er ikke enig i at det at lave ting og foretage sig noget hele tiden er lig med stress. Man kan godt slappe af selvom man sidder og syr gardiner, bage boller, stryge eller rydde op i et skab. Jeg slapper ikke af ved at sidde og glo i en lænestol eller ligge på en sofa. Ikke ret lang tid ad gangen. Og er på ingen måde stresset. Det stresser mig mere at skulle sidde en hel weekend og ikke kunne lave de ting jeg har lyst til. Selvom man er nødt til det nogle gange.

men til ts: tror aldrig du kommer til at holde af campinglivet. Uanset hvor mange gode råd du får. Vær med dem engang imellem og find fred med at I ikke har det til fælles. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2022

B&J

Øv for en situtation du står i jeg heller aldrig komme til at lig campinglivet, men heldige mig det gør manden min heller ikke selv om han er den stolle og rolige type vil gerne side i sofaen en helt dag eller bare slappe af, hvor jeg slapper af hvis jeg bager rydder op vasker tøj, ud i haven osv osv. Men hvis jeg skal slappe 100% af så er det jeg lavet nogle af de ting mens der køre en dansk film i baggrunden jeg har set 100 af gange. 

jeg håber i finder en løsning med det camping

Anmeld Citér

11. juni 2022

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan ikke hjælpe med, hvordan man kommer til at holde af det, da jeg selv ville hade at sidde det samme sted hver weekend. Jeg kan godt slappe af, men jeg vil se noget nyt og opleve nyt og fælles bad og toilet er heller ikke mig.

Jeg tænker, at I er nødt til at finde en middelvej, så mand og søn kan nyde campinglivet, men at det ikke er hver weekend, så I også kan lave noget sammen som familie, som alle nyder og ikke, at du enten skal være udenfor familien eller lave noget du hader hver weekend.

Anmeld Citér

18. juni 2022

Meheju

Profilbillede for Meheju
Minime2018 skriver:

Jeg er ikke enig i at det at lave ting og foretage sig noget hele tiden er lig med stress. Man kan godt slappe af selvom man sidder og syr gardiner, bage boller, stryge eller rydde op i et skab. Jeg slapper ikke af ved at sidde og glo i en lænestol eller ligge på en sofa. Ikke ret lang tid ad gangen. Og er på ingen måde stresset. Det stresser mig mere at skulle sidde en hel weekend og ikke kunne lave de ting jeg har lyst til. Selvom man er nødt til det nogle gange.

men til ts: tror aldrig du kommer til at holde af campinglivet. Uanset hvor mange gode råd du får. Vær med dem engang imellem og find fred med at I ikke har det til fælles. 

Jeg har det nøjagtig ligesom dig. 

For mig er rengøring, oprydning, havearbejde - you name it - afslapning for mig. Når jeg sidder stille ( alt for længe) får jeg en indre uro og ikke at jeg vil kalde det stress men sådan føles det lidt. Det der med at sidde stille en hel dag, mener jeg er spild af tid - og liv. 

Men ja jeg blir nok aldrig den fødte campist, men ind i mellem må man bøje sig for sine børn.

Anmeld Citér

20. juni 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

For mig lyder det ikke til, at det nødvendigvis er selve campinglivet, der er problemet, men det, at du er væk hjemmefra - potentielt hver weekend. Jeg tænker, det ville være det samme, hvis I fx havde sommerhus (på nær toiletforholdene) eller ofte skulle besøge bedsteforældre hele weekender. Og der kan jeg sagtens følge dig. 

Jeg tror, I er nødt til at indgå nogle kompromiser. Det kunne fx være aftaler som: 

1. Camping hver anden weekend. Inden hjælpes I af med at få styr på hus, vasketøj og hvad der ellers ligger. 

2. Camping hver anden weekend, men du tager kun med hver anden gang og lader hus være hus, så I kan komme hurtigt afsted. Og du lover at slappe af og nyde det, mens I er der. 

3. Camping hver anden weekend. Du medbringer noget af det arbejde, du ellers ville have lavet derhjemme (om muligt) og de giver dig tid og ro til at lave det. 

I de modsatte weekender, hvor I er hjemme lover du familieaktiviteter af større eller mindre karakter, så det ikke bliver ren oprydning, havearbejde mv. Hvis campingvognen  står tæt på hjemmet, kunne far og søn måske tage derop en af dagene uden overnatning. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.