Putning 2,5 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2022

Mortiltreogmåskefire

Vores stoppede med at sove til middag da de var 2 år, derfra var der ingen problemer med putningen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2022

Soonmom

Jeg kan ikk tale for andre forældre og deres børn. Men jeg kan sige hvordan det var hos os. 

og da min søn var 2,5. Der sov han ikke middagslur i weekenderne. Og han sov på 10-15 min om aftenen. Mandag i vuggestuen kunne de aldrig på ham til st falde i søvn til lur. Netop fordi han var udhvilet fra om natten. De tvang ham derimod til det og de kæmpede i 1-1,5 på at han faldt i søvn. Resten af ugen kæmpede vi så med at han ikke sov om aftenen og han sov om dagen. Netop fordi han ikk fik sin søvn om natten. Så det ikk underligt han var træt til middag. Så snart vi ramte weekenden igen og vi fjernede middagsluren. Så kørte det hele som det skulle. Ingen træthed om dagen. Men sov godt igennem om natten. 

Så her var der ikke tale om et barn der løb om hjørner med nogen. Men et barn der vitterlig ikke havde brug for at sove til middag. 
Og vuggestuens direkte grund til ikk at fjerne luren var ordret “så er han det eneste barn der er vågen når alle andre sover” 

Man kan ikke tvinge børn til at falde i søvn og lyder lidt vildt hvis der var resurser til at bruge så lang tid på at få et barn til at sove, men jeg kender selvfølgelig ikke jeres situation, men umiddelbart lyder det helt ekstraordinært

Her (både på mit job) og i mine børns, ryger dem som ikke sover bare på legepladsen til børnehavebørnene, de får i øvrigt lov at ligge 30-45 min (afhængig af barn) og hvis de ikke sover kommer de op, men det er også en god ting at give dem roen så de lige kan slappe af

Anmeld Citér

21. maj 2022

AnoMor

Soonmom skriver:

Man kan ikke tvinge børn til at falde i søvn og lyder lidt vildt hvis der var resurser til at bruge så lang tid på at få et barn til at sove, men jeg kender selvfølgelig ikke jeres situation, men umiddelbart lyder det helt ekstraordinært

Her (både på mit job) og i mine børns, ryger dem som ikke sover bare på legepladsen til børnehavebørnene, de får i øvrigt lov at ligge 30-45 min (afhængig af barn) og hvis de ikke sover kommer de op, men det er også en god ting at give dem roen så de lige kan slappe af

Sådan var det her. Og middagsluren ødelagde hans søvn fra tirsdag til fredag hver evig eneste uge indtil i flere måneder indtil de gav efter et par måneder før han startede i børnehave. Og der indrømmede de også at vi havde haft ret fra start at han havde været klar længe til at undvære middagsluren. 

Anmeld Citér

22. maj 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Hvad med eget værelse? I egen seng. Så er der ikke så meget at diskutere, jeg tænker alt det du skriver med så vil hun i din seng, så egen så dyne på så af. Altså så er der ikke så mange valg. 

Herhjemme falder vores 2 årig meget hurtigere i søvn når vi ikke er der.

Omkring 18:15 begynder vi at børste tænder, nattøj på osv og så læser vi bog og siger godnat, kys, kram osv og så går vi ud af værelset. Så bliver det sat noget afslapningsmusik på. Så mosler han lidt rundt i sengen, tager lidt at drikke af sin drikkedunk. Kalder måske et par gange, hvor vi så siger at vi lige skal smøre madpakker så kommer vi bagefter - og så falder han ofte i søvn mens han venter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.