D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Hvordan putter I jeres børn på ca 2,5 år?
Min yngste er sååå længe om at falde i søvn. Jeg bruger for tiden 1,5-2 timer på at putte hende.
Vores rutine starter med at tv'et slukkes kl 17:45, hvorefter der er stille leg og læsning med storesøster. Efter en halv time går vi ud og børster tænder og tisser af, og vi siger godnat til storesøster som læser lidt i sin seng inden hun lægger sig til at sove. Jeg går ind i soveværelset med lillesøster hvor hun får creme og massage på hele kroppen, mens vi hører lydbog (sov sødt af Carsten Sommerskov). Nattøj på og så lægger vi os ned. Og så starter showet! Hun karter rundt og kan slet ikke finde ro. Så vil hun sove i min seng, så i hendes egen (tremmeseng med 3 sider som sidder fast på min). Så vil hun holde på babsen, så vil hun ikke. Så skal jeg holde om hende, så lade være. Så vil hun have dyne på, så skal den af. Så skal hun tisse og så videre! Det fortsætter bare indtil hun lige pludselig går ud som et lys.
Jeg har prøvet både at putte tidligere og senere uden andet resultat. Jeg prøver at acceptere at hun bare er længe om at finde ro, selvom hun tydeligt er træt, men jeg bliver bare så frustreret fordi jeg selv er træt og trænger til ro.
Hun sover ca en time til middag, hvor hun falder i søvn på 15 minutter.
Hvordan gør I? Har I mon det gyldne råd til nemmere putninger?
Anmeld
Citér