Tusind tak for Jeres svar allesammen - jeg tror jeg vil prøve at gå i dialog med vuggestuen igen.
Hun har aldrig spist rugbrød i vuggestuen, så i starten måtte jeg give hende noget mad med hun kunne spise når hun ikke ville spise "deres mad" (som i øvrigt er en madordning til 1000 kr. om måneden)
Anyway efter 3 måneder ville de ikke have jeg længere gav hende mad med, da de gerne ville have hun skulle lære at spise hvad de andre spiser, plus de andre børn blev forvirret over hun sad med noget andet mad. Det accepterede jeg og nu er vi så endt der, hvor det er sådan.
Til formiddag får de franskbrød, til middag og eftermiddag rugbrød (hveranden dag og de andre dage er det varm mad og det spiser hun). De laver madder med pålæg og hun spiser heller ikke pålæggen, har spurgt om de ikke kunne lægge det ved siden så det ikke ligger på rugbrødet først, men det vil hun simpelthen ikke spise (siger de) Hun vil kun spise knækbrød uden pålæg så engang imellem giver hende et stykke knækbrød.
Igår sagde de hun havde været ked af det, og de tænkte det var fordi hun var sulten fordi hun ikke havde spist hele dagen (fordi de var rugbrødsdag) og så havde de fundet en banan til hende...
Altså hvad dælen gør jeg, kan jeg godt sige, at jeg vil give hende en madpakke med? Jeg forstår jo godt deres tankegang, men vil da også gerne have mit barn får noget mad.
Ps: Ja, hun spiser en halv bolle om morgenen vuggestuen og så yougurt hjemme / havregryn med mælk.. så selvfølgelig sulter hun ikke hele dagen, men synes alligevel ikke det er optimalt.
Anmeld
Citér