Mit barn vil ikke spise rugbrød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.202 visninger
12 svar
6 synes godt om
18. maj 2022

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Er der nogen som har samme "udfordring"? Min datter elskede rugbrød som lille, men efter hun blev omkring 1 år har hun nægtet at spise det... det er lidt trælst fordi de hveranden dag i vuggestuen får rugbrød og de dage får hun slet ikke noget at spise. Jeg ved godt, at hun jo må spise hvis hun er sulten - men jeg har hveranden dag et barn med hjem som ikke har spist en hel dag og det er i snart et år. I vuggestuen vil de naturligvis ikke lave spcecial mad til hende... hun elsker øllebrød, men vil ikke røre rugbrød.. hjææælp - sig der er håb forude og lysten til rugbrød kommer en dag`?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mette Larsen skriver:

Er der nogen som har samme "udfordring"? Min datter elskede rugbrød som lille, men efter hun blev omkring 1 år har hun nægtet at spise det... det er lidt trælst fordi de hveranden dag i vuggestuen får rugbrød og de dage får hun slet ikke noget at spise. Jeg ved godt, at hun jo må spise hvis hun er sulten - men jeg har hveranden dag et barn med hjem som ikke har spist en hel dag og det er i snart et år. I vuggestuen vil de naturligvis ikke lave spcecial mad til hende... hun elsker øllebrød, men vil ikke røre rugbrød.. hjææælp - sig der er håb forude og lysten til rugbrød kommer en dag`?

Hvorfor laver du ikke madpakke til hende de dage, så hun får noget at spise.? 

Ja det komme tilbage, og måske ikke. 

Det er vel heller ikke vigtigt om hun vil spise det, tænker jeg.

Anmeld Citér

18. maj 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Som ovenstående skriver. Hvorfor laver du ikke bare madpakke til hende, de dage hvor de få rugbrød i børnehaven. Hun skal jo ikke gå rundt og sulte flere dage om ugen.og det er slet ikke vigtigt om hun spiser rugbrød eller ej. Men det vigtigt at hun få noget at spise.

Anmeld Citér

18. maj 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tænker at der er morgenmad, formiddagsmad og eftermiddagsmad. 
Jeg forestiller mig at hun så spiser de andre måltider på dagen. Til frokost spiser hun ikke rugbrød men tænker hun spiser pålægget og tilbehøret - altså grøntsagerne. Så tænker ikke hun ligefrem går og sulter. 
Men er du ked af, at det er sådan, så tager du bare noget andet brød med til hende, sådan så hun, ud over rugbrødet, stadig spiser det samme som de andre

Anmeld Citér

18. maj 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Min yngste spiser heller ikke rugbrød. I DP fik de alle tilbudt fuldkornspasta, når rugbrødsmadderne var spist, så hun sad fint og ventede på, at de andre fik spist deres rugbrød. Vi har ikke madordning i børnehaven, så der laver vi bare en madpakke uden rugbrød. 

Jeg ville også give en lille madpakke med til de dage, hvor der serveres rugbrød.

Anmeld Citér

18. maj 2022

BG17

Profilbillede for BG17
Septemberbarn2018 skriver:

Min yngste spiser heller ikke rugbrød. I DP fik de alle tilbudt fuldkornspasta, når rugbrødsmadderne var spist, så hun sad fint og ventede på, at de andre fik spist deres rugbrød. Vi har ikke madordning i børnehaven, så der laver vi bare en madpakke uden rugbrød. 

Jeg ville også give en lille madpakke med til de dage, hvor der serveres rugbrød.

Vores datter har perioder, hvor hun ikke er så vild med rugbrød. 

Hvad giver I jeres datter med på madpakke? Savner lidt inspiration til andet end rugbrød og pizzasnegle

Anmeld Citér

18. maj 2022

Kir

Det er egentlig også noget mærkeligt noget at vi i Danmark er så optagede af rugbrød - I andre lande vokser børn op uden og klarer sig helt fint jeg synes faktisk det er lidt mærkeligt at vuggestuen ikke kan servere noget andet brød, det er jo ikke fordi det kræver så meget mere... Men tænker ikke du skal bære så bekymret for om hun kommer til at spise det igen. For det første så er min erfaring at små børns madvaner ændrer sig hele tiden. Og for det andet så er det lige så godt og sundt med fuldkornsbrød. Hvis det er et stort problem at hun er dødsulten de dage der er Rugbrød, så ville jeg gå i dialog med vuggestuen og prøve at finde en løsning. 

Anmeld Citér

18. maj 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire
BG17 skriver:

Vores datter har perioder, hvor hun ikke er så vild med rugbrød. 

Hvad giver I jeres datter med på madpakke? Savner lidt inspiration til andet end rugbrød og pizzasnegle

Tillader mig lige at blande mig, selvom det ikke var mig der blev spurgt. Min søn kan ikke lide rugbrød, så står i samme situation.

Han får altid grønt med i madpakken (gulerødder, agurk og æblebåde er hans favoritter). Derudover er der disse ting jeg laver:

- Sandwich med diverse pålæg. Man kan få sandwichbrød med lige så meget kostfibre som rugbrød

- Fuldkornsflute med pesto eller humus. Igen kan det fåes nøglehulmærket.
- Grovpasta enten med pesto eller som pastasalat
- Hjemmebagte boller med massere af kerner og groft mel med smør eller smøreost.

Ved de sidste tre ting får han ud over grønsager næsten altid en form for kød med. Det kunne være en frikadelle, et kyllingelår, en lille hakkebøf, et stykke koldt fisk (han elsker stegt kold laks), nogle ostestænger fra en normal ost eller andet i den dur.

Jeg synes faktisk han madpakke er “sjovere” at lave end min datters, som altid vil have tre halve rugbrød med præcis det samme pålæg

Håber det kunne inspirere dig lidt 

Anmeld Citér

18. maj 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire
Morfire skriver:

Tillader mig lige at blande mig, selvom det ikke var mig der blev spurgt. Min søn kan ikke lide rugbrød, så står i samme situation.

Han får altid grønt med i madpakken (gulerødder, agurk og æblebåde er hans favoritter). Derudover er der disse ting jeg laver:

- Sandwich med diverse pålæg. Man kan få sandwichbrød med lige så meget kostfibre som rugbrød

- Hjemmebagte boller med massere af kerner og groft mel med smør eller smøreost.

Ved de sidste tre ting får han ud over grønsager næsten altid en form for kød med. Det kunne være en frikadelle, et kyllingelår, en lille hakkebøf, et stykke koldt fisk (han elsker stegt kold laks), nogle ostestænger fra en normal ost eller andet i den dur.

Jeg synes faktisk han madpakke er “sjovere” at lave end min datters, som altid vil have tre halve rugbrød med præcis det samme pålæg

Hov den var ment til BG17

Anmeld Citér

18. maj 2022

BG17

Profilbillede for BG17
Morfire skriver:

Der var en masse inspiration at hente der. Tusind tak for det

Synes det er nemt at køre fast i de samme madpakke rutiner, så det er dejligt med nogle inspirerende idéer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.