Puha det lyder hårdt….
stort kram til dig i denne svære situation.
Jeg oplever også tit at min mor behandler mig som et barn efter jeg har fået børn, det er svært fordi jeg føler at jeg ikke er på det niveu længere. Jeg er selv mor og moden nok til at tage stilling og vare på mine egne beslutninger.
Du står i en rigtig svær situation, og af min erfaring har jeg bare lært at holde afstand.
Afstand afstand afstand.
Vi ringes ikke ved hver dag som vi plejede, vi mødes 1-2 gange om måneden for min søns skyld så han kan få en god relation, da jeg heller ikke vil skændtes med min mor og søster foran ham for så nytter det ikke noget med et forhold.
Jeg prøver virkelig at holde den gode tone. Og det fungere for min familie, fordi vi har haft det svært i min egen lille familie, da vreden efter konflikterne med min mor gik udover min mand.
Hvis det går heelt galt, så har jeg aftalt med mig selv at det er bedste er ikke at ha kontakt. Det er sundest for mig og min familie.
Mærk på dig selv… Det har taget mig flere år og ind i mellem kommer diskusionerne, men har valgt ikke at blive påvirket af det for så holder jeg bare endnu mere afstand.
Oog ind i mellem har jeg haft perioder hvor jeg ikke talte med dem, og kunne mærke på min krop og psyke at det var rart ikke at bruge så neget energi på dem.
Idag har jeg et passende forhold til dem.
Anmeld
Citér