Nu døde min far før jeg fik børn, og jeg ka da ind imellem tænke, at puha hvor både ham, ungerne og jeg gået glip af mange fantastiske ting, som han sku ha været en del af.
Jeg må indrømme at jeg stadig snakker med ham, når jeg syntes ting er svært. Forstået på den måde, at jeg sender ham en kærlig tanke. Jeg ka forstille mig, hva et evt svar ku ha været osv. Det samme gør jeg når det sker gode ting i mit liv, eller når vi når nogen stor milepæle i ungerne liv.
Feks ska vi store datter konfirmeres på søndag. Planen er at vi tager på kirkegården på lørdag og ligger en blomst. Tænker jeg i hendes tale vil nævne ham med et par ord, og fortælle hende hvor meget han også ville ha elsket hende.
Jeg snakker stadig meget om min far, forstået på den måde, at mine børn ved hvem han var, hva han lavede osv osv osv. Fortæller ting han ku finde på at sige, hva vi har oplevet sammen, og viser dem billeder af ham.
Du vil opleve i lang tid fremover, at du pludselig yd af ingenting ka få en følelse af glæde/sorg/vrede og alle andre følelser derimellem. Det er helt normalt, og noget alle ska igennem. Du ka blive ramt af en bestemt duft af parfume, midt på gågaden og følelsen af "at hun stadig er der" og når du så kigger rundt, blive ramt GUD JEG GLEMTE LIFE 2 SEKUNDER AT HUN IK ER HER MERE, for derefter at blive trist.
Vi i vores familie har brugt meget, at snakke om, skabe nye traditioner, holde fast i gamle traditioner og se billeder, høre musik, eller tage på kirkegården sammen ved fødselsdage/dødsdag osv, og lige tænde lys osv.
Min far døde i 2005. Nogen gange følelses det som LÆNGE siden, andre gange følelses det som lige den anden sag.
Sorg kommer i bølger, og i starten ka man føle at man bliver trukket ned på bunden af havet, omgivet af vand, så man næsten er ved at drukne. Her har det for mig været vigtigt at holde fast i de gode minder og alt det han har lært mig.
Tag evt noget tid for dig selv hver dag, hvor du giver dig selv lov til at være rigtig ked af det, sur eller glad, og hvor du kun ska tænke på dine føleser. Sørg for at huske og trække vejret dybt ned i maven. Luk øjne og find ro, i dine føleser, og SNAK om hende, alt det du orker og har brug for.
Jeg ved ik om du overhovedet ka bruge mit skriv til noget, men husk, du ska nok klare det.
vh Stine