Børnefødselsdage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.675 visninger
15 svar
11 synes godt om
24. april 2022

MR1991

Hej med jer

Jeg skal lige høre jer, hvad I tænker om det her. Når vi holde alm fødselsdage, så inviterer vi kun familie. Vi er mange, og jeg synes, det er for familie, ellers bliver det for vildt. Er det runde fødselsdage, hvor der skal holdes rigtig fest, så er der flere med. 

Min veninde har lige inviteret os til børnefødselsdag, og hun ved godt, jeg synes, det bliver for meget, hvis venner også skal med. Det bliver for mange dage og penge. Jeg tænker, vi kommer, og jeg føler mig på ingen måde forpligtet til at invitere til vores, for skulle vi have venner med, så ender med at være 30 stk. 

Hvad gør I? Er jeg for emsig, når jeg synes, en 3 års fødselsdag er for familie ish? De har inviteret mange venner til fødselsdagen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2022

Tulletullen

Vi gør som dig, og det gør hele vores omgangskreds også. 
Måske din veninde ikke har så meget familie?

Anmeld Citér

24. april 2022

MR1991

Tulletullen skriver:

Vi gør som dig, og det gør hele vores omgangskreds også. 
Måske din veninde ikke har så meget familie?

De har en alm mængde familie, ikke så stor som vores. Og jeg tror også det handler om det, men vi har ikke været inviteret før sammen med deres familie det er ikke fordi, der går noget af mig, hvis vi er med, men det er bare, at det virkelig kan gribe om sig lige pludselig

Anmeld Citér

24. april 2022

Soonmom

Her er fødselsdage (medmindre det er rund) også kun for familie eller for barnets venner (fx børnehave/klasse). Vi inviterer ikke vores venner til vores børns fødselsdag og har heller aldrig oplevet at blive inviteret til venners børns fødselsdag, det ville jeg også synes var vildt mærkeligt, ikke desto mindre ville jeg da stadig deltage og tage en lille gave med, men jeg ville stadig føle mig lidt malplaceret 

Anmeld Citér

25. april 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har ikke plads til at invitere både familie og venner, så det er bare familie. Men jeg er sikker på mine unger ville elske hvis mine venner også var med. det bliver bare hurtigt Ret stort og dyrt. Vores tætteste familie rummer pt 17 mennesker. Det er mine forældre, mine søskende og deres børn - og min farmor. 

jeg har selv været til fødselsdage for et vennepars barn, det var overhovedet ikke mærkeligt. Jeg kender jo barnet og også familien da jeg har været til både barnedåb og bryllup med dem jeg synes man skal gøre helt som man har lyst og plads til

Anmeld Citér

25. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Det må man da gøre præcist, som man har lyst til. Jeg kan slet ikke se, at der er et problem eller noget, man behøver at have generelle “regler” omkring. Jeg ville bare blive glad for invitationen, uanset om barnet var familie eller fra vennefronten. 

Anmeld Citér

25. april 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har også været inviteret med til en venindes børnefødselsdage. De har så ikke ret meget familie, så det synes jeg er helt fint. Jeg er da bare beæret over at hun gerne vil dele sit barns dag med mig. 

Jeg har selv en stor familie, og vi er allerede så mange, at vi må dele op i min og min mands familie, ellers bliver vi simpelthen for mange af gangen. Så det ville slet ikke komme på tale at invitere venner med. 

Så længe der ikke er en forventning om at en invitation skal udløse en invitation den anden vej, så må folk da invitere dem de vil

Anmeld Citér

25. april 2022

AnoMor

MR1991 skriver:

Hej med jer

Jeg skal lige høre jer, hvad I tænker om det her. Når vi holde alm fødselsdage, så inviterer vi kun familie. Vi er mange, og jeg synes, det er for familie, ellers bliver det for vildt. Er det runde fødselsdage, hvor der skal holdes rigtig fest, så er der flere med. 

Min veninde har lige inviteret os til børnefødselsdag, og hun ved godt, jeg synes, det bliver for meget, hvis venner også skal med. Det bliver for mange dage og penge. Jeg tænker, vi kommer, og jeg føler mig på ingen måde forpligtet til at invitere til vores, for skulle vi have venner med, så ender med at være 30 stk. 

Hvad gør I? Er jeg for emsig, når jeg synes, en 3 års fødselsdag er for familie ish? De har inviteret mange venner til fødselsdagen

Jeg har aldrig inviterer mine venner med til min søns fødselsdage. Synes det er noget underligt noget.  

Anmeld Citér

26. april 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Kommer meget an på, hvor tætte venner vi er. 
Vi har både familie og venner med. Men det er de tætteste venner som er med igennem alt der handler om vores børn. Vi invitere ikke venner med som vi ikke er så tætte med, og ikke deler så meget med. 

synes at arrangementer er personlige og kan gøres på så mange forskellige måder. Der er ikke noget som er rigtigt eller forkert. At I bliver inviteret er ikke ens betydende med at I også skal invitere igen. Men i min verden er der ikke noget galt i det  

Anmeld Citér

26. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Vi har ikke nogen regler - det kommer an på lyst og overskud hos fødselaren og resten af banden. Vi kunne sagtens finde på at invitere et par venner til en almindelig fødselsdag, men gør generelt ikke så stort et nummer ud af det, heller ikke børnefødselsdage… mest bare noget med at tænde en gril eller smide kaffe på bordet. De sidste par år har vi ikke haft gæster grundet Corona, så nu må vi se fremad hvad ungerne har lyst til. Vi beder ikke nødvendigvis om gaver, men folk har som regel en lille ting med alligevel, som de selv synes. Jeg ville ikke studse over at blive inviteret andetsteds - eller føle mig forpligtet til at gengælde en anden gang. Hver sin lyst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.