Kontakte tandlæge, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2022

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
AnoMor skriver:

Fik taget et billede af hvordan den sidder

Min datter oplevede det samme, der kom begge de nye også op bag ved, for neden. De rykkede fint "på plads" da de andre tænder røg ud. Fik også et chok da jeg opdagede det, selvom vi børstede dem hver dag så jeg slet ikke de nye

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2022

L1232

Profilbillede for L1232
AnoMor skriver:

Fik taget et billede af hvordan den sidder

Ihh hvor fint med et billede. Nu forstår jeg…

Kan den slet ikke rokkes? Sidder den bum fast?

Anmeld Citér

23. april 2022

L1232

Profilbillede for L1232
L1232 skriver:

Ihh hvor fint med et billede. Nu forstår jeg…

Kan den slet ikke rokkes? Sidder den bum fast?

Nogle gange er det en god ide man nemlig rokker på dem selvom at de sidder fast.

“Normalt” og jeg sætter normalt i parentes da det ikke  er unormalt at den er kommet op. Så “spiser” voksentanden af mælketanden så den bliver mindre og løs.

I dette tilfælde så er den smuttet forbi og har ikke spist af rokketanden måske en smume, jeg synes du skal give et kald til tandplejen pp mandag også vejleder de dig i hvordan i skal rokke på de andre, eller hjælpe mælketanden ud. Mht til om den bliver skæv - ingen bekymring der de finder næsten ALTID deres vej tilbage. Det er meget naturligt. Held og lykke husk at børste på den så den forbliver smuk som på billedet når den er helt frembrudt.

og skriv endelig hvis du ringer ind til tandplejen.

Anmeld Citér

23. april 2022

AnoMor

L1232 skriver:

Nogle gange er det en god ide man nemlig rokker på dem selvom at de sidder fast.

“Normalt” og jeg sætter normalt i parentes da det ikke  er unormalt at den er kommet op. Så “spiser” voksentanden af mælketanden så den bliver mindre og løs.

I dette tilfælde så er den smuttet forbi og har ikke spist af rokketanden måske en smume, jeg synes du skal give et kald til tandplejen pp mandag også vejleder de dig i hvordan i skal rokke på de andre, eller hjælpe mælketanden ud. Mht til om den bliver skæv - ingen bekymring der de finder næsten ALTID deres vej tilbage. Det er meget naturligt. Held og lykke husk at børste på den så den forbliver smuk som på billedet når den er helt frembrudt.

og skriv endelig hvis du ringer ind til tandplejen.

Ja den sidder bum fast. Det gør begge to der sidder op af den  

tusind tak for dit svar. (Og alle jer andres også selvfølgelig) jeg vil kontakte tandlægen på mandag og snakke med dem. Der børstes flittigt på den nye tand også. Og dejligt at høre at den retter sig  

Anmeld Citér

25. april 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vores ældste havde 10 rokketænder, hvor de nye tænder voksede op ved siden af. Først så vi lige an, om ik vi ku rokke dem ud, men jo mere de nye tænder kom frem, jo svære blev det at rokke med rokketænderne. 

De 2 af dem ku vi selv rokke ud. De andre 8 fik vi rykket ud ved tandlægen. Nemt og uden nogen problemer. En smule bedøvelse og vupti ud kom de. Self ik på en gang, men ad 8 omgange��

Vores yngste har samme "problem" og har fået 1 trukket ud, ved tandlægen alderede. Og igen ingen problemer ved det.

Og for 14 dage siden, hev jeg 1 ud for hende, da den nye tand var vokset op/ud.

Begge vores har forskellige bøjler, så det ka være svært for dem, at huske at rokke med rokketænderne, da de ska bruge deres bøjler mest muligt. Vh Stine 

Anmeld Citér

25. april 2022

AnoMor

En lille opdatering. Da vi børstede tænder her til aften så tjekkede vi selvfølgelig tanden ligesom vi gør dagligt. Og den er så småt begyndt at løsne sig. Så han rokker løs i den også håber vi den falder ud selv

Anmeld Citér

26. april 2022

L1232

Profilbillede for L1232

En lille opdatering. Da vi børstede tænder her til aften så tjekkede vi selvfølgelig tanden ligesom vi gør dagligt. Og den er så småt begyndt at løsne sig. Så han rokker løs i den også håber vi den falder ud selv

Ihh hvor fint. Gode nyheder

Jeg krydser for i selv får den rokket ud. Rok rok rok, det altid sjovest og rokke en tand ud selv-end at få bedøvelse hos tandplejen og de rokker den ud.

Spis masser af gulerødder og æbler disse dage

Anmeld Citér

26. april 2022

AnoMor

L1232 skriver:

Jeg krydser for i selv får den rokket ud. Rok rok rok, det altid sjovest og rokke en tand ud selv-end at få bedøvelse hos tandplejen og de rokker den ud.

Han rokker derud af.  

det tænker jeg også. Han gider godt nok ikk gulerødder. Men han elsker æbler

Anmeld Citér

6. juni 2022

AnoMor

L1232 skriver:

En lille opdatering.

så er tanden røget ud. Det tog sin tid, men han hev den selv ud her til aften. 
Met styks meget stolt dreng

Anmeld Citér

6. juni 2022

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
AnoMor skriver:

En lille opdatering.

så er tanden røget ud. Det tog sin tid, men han hev den selv ud her til aften. 
Met styks meget stolt dreng

Sådan er vores datters tand nu. Vi har kontakt til tandlæge, og tanden er meget løs efterhånden.

Vi håber hun når at få den ud, enden sommerferien. De tæller nemlig tænder i 0. klasse. Og hun står forsat med ingen tabte tænder. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.