Arh, hvad hedder det nu????!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2009

ivfmarie

Var det det der blev efterspurgt? For det var vist også det de kaldte min tvillingecyste, og jeg fik at vide, at det ikke var relateret til graviditet, - men at hormonerne og cellerne selv var gået amok...

Det er IKKE relateret til en graviditet - det var dengang du selv kun var 4-celler gammel (eller deromkring ) at cysten er opstået. Og derfor kalder man det for en tvillinge-cyste.

Mænd kan også få dem, og de kan sidde overalt på kroppen - ikke kun i forbindelse med æggestokke (selv om det dog tit er her de findes)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

LauraLW

ivfmarie skriver:

Det er IKKE relateret til en graviditet - det var dengang du selv kun var 4-celler gammel (eller deromkring ) at cysten er opstået. Og derfor kalder man det for en tvillinge-cyste.

Mænd kan også få dem, og de kan sidde overalt på kroppen - ikke kun i forbindelse med æggestokke (selv om det dog tit er her de findes)

scaaaary! - det er det jeg synes! men er det det samme tynen skriver om?

Anmeld

29. oktober 2009

LauraLW

ivfmarie skriver:

... Nu når jeg tænker mig om, så spurgte jeg vist om det var "min" tvilling, og det sagde de nej til... meget mærkeligt.

Anmeld

29. oktober 2009

Tynen

LauraLW skriver:

scaaaary! - det er det jeg synes! men er det det samme tynen skriver om?

Det var lige præcis det jeg efterspurgte
(Var faktisk bare sikker på at det hed noget heeelt andet   ) 

Kender I ikke bare det når man ikke kan sove før man har fået ro i sindet og har fået besvaret alle dagens spørgsmål?!
Skide irriterende er det..

FANKS!  Specielt for billedet, Ivfén - Det var top notch at se nu jeg var halvt færdig med en rulle prinse-madder (Chokoladekiks) 

Anmeld

29. oktober 2009

ivfmarie

Tynen skriver:

Det var lige præcis det jeg efterspurgte
(Var faktisk bare sikker på at det hed noget heeelt andet   ) 

Kender I ikke bare det når man ikke kan sove før man har fået ro i sindet og har fået besvaret alle dagens spørgsmål?!
Skide irriterende er det..

FANKS!  Specielt for billedet, Ivfén - Det var top notch at se nu jeg var halvt færdig med en rulle prinse-madder (Chokoladekiks) 

Anmeld

29. oktober 2009

Nadi

Jeg ville bare have sagt parasit, but what do I know

Og tusind tak for det billedelige indslag Ivf, altid skønt med illustrationer

Anmeld

30. oktober 2009

JonTri

Foetus in foetus (foster i foster) er der også noget - eller er det, det samme - der hedder. Hmm...

Det opstår når man er et lille embryo og ikke særlig gammel... Temmelig nasty!!! Men er det mon ikke det samme som dermoid-cyste...

Hmm tynen... skønne ting du sådan reflekterer over i din barsel

Anmeld

30. oktober 2009

Ansemusen

NASTYYYYY!!!!  Er det så ligesom et ekstra barn, der blev undfanget samtidig med en selv, som så bare aldrig blev til et rigtigt barn? Føj hvor er det bare ulækkert! Tror jeg ville dø hvis jeg fik at vide at jeg havde sådan en inden i mig!

Anmeld

30. oktober 2009

Betina88

ivfmarie skriver:

Det hedder en dermoid-cyste..

Det er giga-klamt!

Har tit været med til at "åbne" dem i min tid på patologisk institut!

Og det er ganske korrekt - der kan findes hår og tænder, ja sågar øjne (grooooose )

Det, der sker, er at de celler der helt i den spæde start hvor ægget deler sig mere og mere, uddifferentieres til de fire typer af væv der danner vores krop, indkapsles og danner en lukket cystehvor de så danner det væv de er beregnet til.

Det var lidt svært at forklare... Men det hedder altså en dermoid-cyste, og det var vist det Tynen efterspurgte?

Marie

Dermoid cyste - lækkert, huh!!

Hvor er det et klamt billede .. Føj for den lede .. Utroligt at sådan noget ka' ske ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.