Arh, hvad hedder det nu????!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.754 visninger
18 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

Tynen

Jeg har spekuleret over det hele dagen -

Hvad kaldes det når man har et "tvilling" vokset ind i sig?
Der var et program om fænomenet for lang tid siden - En mand var født med et sæt tænder i maven, fra en tvilling der aldrig var blevet til noget..

Ved ikke om det er ordentlig forklaret.. Det er meget svært at beskrive

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Lise

Aner det ikke, men

ADR

Anmeld

29. oktober 2009

Mca<3

Tynen skriver:

Jeg har spekuleret over det hele dagen -

Hvad kaldes det når man har et "tvilling" vokset ind i sig?
Der var et program om fænomenet for lang tid siden - En mand var født med et sæt tænder i maven, fra en tvilling der aldrig var blevet til noget..

Ved ikke om det er ordentlig forklaret.. Det er meget svært at beskrive

Jeg kender en der efter at have født 2 børn fik bort opereret sin livmoder pga den voldte problemer ,, Så havde hun sgu en død tvilling derinde ,, En kugle med tænder og hår

Anmeld

29. oktober 2009

LauraLW

ikke at det er svar på dit spørgsmål, men jeg har fået fjernet en 15 -18 cm stor cyste på den ene æggestok. - Først troede de at det var væske der var i, men det viste sig at være hår, tænder etc. - Man kalder det en tvilinge-cyste, selvom den ikke har noget med graviditet at gøre...

Tale om ad!!!! Øv hvor synes jeg det var klamt da jeg hørte det bagefter.

Anmeld

29. oktober 2009

ivfmarie

Det hedder en dermoid-cyste..

Det er giga-klamt!

Har tit været med til at "åbne" dem i min tid på patologisk institut!

Og det er ganske korrekt - der kan findes hår og tænder, ja sågar øjne (grooooose )

Det, der sker, er at de celler der helt i den spæde start hvor ægget deler sig mere og mere, uddifferentieres til de fire typer af væv der danner vores krop, indkapsles og danner en lukket cystehvor de så danner det væv de er beregnet til.

Det var lidt svært at forklare... Men det hedder altså en dermoid-cyste, og det var vist det Tynen efterspurgte?

Marie

Dermoid cyste - lækkert, huh!!

Anmeld

29. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
ivfmarie skriver:

Det er giga-klamt!

Og det er ganske korrekt - der kan findes hår og tænder, ja sågar øjne (grooooose )

Det, der sker, er at de celler der helt i den spæde start hvor ægget deler sig mere og mere, uddifferentieres til de fire typer af væv der danner vores krop, indkapsles og danner en lukket cystehvor de så danner det væv de er beregnet til.

Det var lidt svært at forklare... Men det hedder altså en dermoid-cyste, og det var vist det Tynen efterspurgte?

Marie

Yaks - en omgang "Hvad er hvad?" er vist på sin plads her.

Anmeld

29. oktober 2009

LauraLW

ivfmarie skriver:

Det er giga-klamt!

Marie

Var det det der blev efterspurgt? For det var vist også det de kaldte min tvillingecyste, og jeg fik at vide, at det ikke var relateret til graviditet, - men at hormonerne og cellerne selv var gået amok...

Anmeld

29. oktober 2009

Dictes mor

LauraLW skriver:

ikke at det er svar på dit spørgsmål, men jeg har fået fjernet en 15 -18 cm stor cyste på den ene æggestok. - Først troede de at det var væske der var i, men det viste sig at være hår, tænder etc. - Man kalder det en tvilinge-cyste, selvom den ikke har noget med graviditet at gøre...

Tale om ad!!!! Øv hvor synes jeg det var klamt da jeg hørte det bagefter.

Hvor er det vildt hvad hormoner kan gøre. Det er skræmmende!

Anmeld

29. oktober 2009

LauraLW

Majastina skriver:

Hvor er det vildt hvad hormoner kan gøre. Det er skræmmende!

MEGET! Fik det faktisk også lidt dårligt da jeg hørte det (havde det ret dårligt i forvejen da jeg lige var vågnet op efter fuld narkose og morfin som jeg vist ikke kunne tåle)

Anmeld

29. oktober 2009

Dictes mor

LauraLW skriver:

MEGET! Fik det faktisk også lidt dårligt da jeg hørte det (havde det ret dårligt i forvejen da jeg lige var vågnet op efter fuld narkose og morfin som jeg vist ikke kunne tåle)

Det kan jeg da godt forstå, du må da også have haft noget så ondt! Sikke dog en omgang. Jeg ville også blive dårlig, hvis jeg havde fået sådan en besked. Blev du bare rigtig syg af narkosen? Jeg har lidt samme problem, der er nogle former for morfin jeg ikke kan tåle, og så bliver jeg bare noget så syg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.