Bliver det altid sværere med alderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.590 visninger
19 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. april 2022

Anonym trådstarter

Vi er lige gået i gang med baby nr 3 herhjemme. Jeg er 34 og kæredten er 42. Jeg har været gravid 4 gange og hver gang er jeg blevet gravid første gang kæresten er kommet i mig. 

Sidst jeg var gravid er 4 år siden og jeg er begyndt at tænke på om det bliver sværere denne gang. Vi er jo trods alt blevet ældre og min mens har det sidste års tid været uregelmæssig - dog kan jeg mærke min æl

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2022

Kastanje

Ja - ældre kvinder vil statistisk set have meget svære ved at blive gravid. Og den samme kvinde vil have sværere ved at blive gravid som 38 årlig end som 28 årlig. 
Men 34 er jo ikke en høj alder..? lad være med at stresse hvis det ikke sker første måned. 
held og lykke.

Anmeld Citér

9. april 2022

Anonym

Ved mine de to første gik der omkring 2 måneder. 

Nu venter jeg den nr som snart 30 årlig og her brugte vi 1,5 år, men det var dog uden planlagt sex og ægløsnings test  

Anmeld Citér

9. april 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Er helt enig med kastanje. 
det bliver svære jo ældre du bliver. 
men 34 er ikke noget voldsomt. 

Jeg bliv gravid med nr 1 på 3 cyklus. Og nr 2 bliv lavet i første hug. Og nu jeg gravid med nr 3 og der bliv jeg gravid på 4 cyklus. Og jeg er 33 nu. 

men gå ikke i panik hvis ikke der sker noget første eller andet måned.

Anmeld Citér

9. april 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Ja og nej. Statistisk set er der færre lodder med gevinst i lotteriet, men det vil jo ikke betyde, at det for den enkelte  altid vil føre til flere nitter, før den er der. Du vil stadig kunne blive gravid i første hug igen - oddsene for det er bare ikke så store som før. 

Anmeld Citér

9. april 2022

Anonym

Nej...det bliver ikke altid sværere med alderen! Statistisk set ja, men det behøver det ikke. 

Jeg blev gravid som 41 årig i første forsøg, så det var lige så nemt som de andre gange jeg er blevet gravid. Og nu er 34 år heller ikke så gammelt synes jeg. 

Held og lykke med det

Anmeld Citér

9. april 2022

Anonym

Statistikkerne siger at det bliver sværere.

Når det så er sagt, passer det jo ikke på alle. For mig tog det 1,5 måned da jeg var 24, og 1,5 måned da jeg var 31.

Anmeld Citér

9. april 2022

Måskemor

Enig med de ovenstående svar. Jeg har haft ligeså let ved at blive gravid som 27-årig og nu som 33-årig. Til gengæld har jeg haft flere spontane aborter med alderen.

Anmeld Citér

9. april 2022

B&J

Ja ved det ikke 

første gang havde jeg været på p-piller i 10år og jeg var jeg 21 og manden 32 og det tog 3mdr.

denne gang p-piller i 11år og jeg var 34 og manden 45 og det tog 5 mdr men det skal så også sige mine p-piller havde virkelig været hård for min krop de sidste 2 år den ændre sig så meget 

Anmeld Citér

9. april 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Det var ikke sværere for mig. Det tog begge gange ca. 3 mdr. (24 år og 32 år).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.