Har brug for jeres råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.578 visninger
17 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

Better

Hej,

Jeg har virkelig brug for jeres råd

Vi kan ikke blive enige om jeg skal lade min lille datter vaccineres.

Grunden er den, at jeg har set så mange af mine venners og families børn blive rigtig dårlige af vaccinen. Og har læst så mange skrækhistorier på netter, om hvad der er sket efter de er blevet vaccineret, både om skader for livet og død.

Og så gik mor her i panik

Min læge siger at det er helt ok og sikkert at vaccinerer de små, men hvor kommer alle de historier så fra man læser / hører ?

Jeg vil virkelig gerne høre jeres erfaring efter jeres børn er blevet vaccineret.

Jeg vil jo gerne beskytte min datter mest mulig, men alligevel kan jeg ikke lade være med at være i tvivl.

Rigtig mange hilsner

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

TbCp

Hvis man søger på nettet omkring den slags ting vil der jo selvfølgelig dukke en masse historier op.

Men har du prøvet at søge på hvilke konsekvenser det kan have hvis du ikke får din datter vaccineret?

Jeg ville aldrig undlade at få Liva vaccineret!
Håber du finder en løsning der passer jer

Anmeld

29. oktober 2009

Trolde_mor

Better skriver:

Hej,

Jeg har virkelig brug for jeres råd

Vi kan ikke blive enige om jeg skal lade min lille datter vaccineres.

Grunden er den, at jeg har set så mange af mine venners og families børn blive rigtig dårlige af vaccinen. Og har læst så mange skrækhistorier på netter, om hvad der er sket efter de er blevet vaccineret, både om skader for livet og død.

Og så gik mor her i panik

Min læge siger at det er helt ok og sikkert at vaccinerer de små, men hvor kommer alle de historier så fra man læser / hører ?

Jeg vil virkelig gerne høre jeres erfaring efter jeres børn er blevet vaccineret.

Jeg vil jo gerne beskytte min datter mest mulig, men alligevel kan jeg ikke lade være med at være i tvivl.

Rigtig mange hilsner

Vi har netop haft det oppe ude på arbejdet / ja, generelt i sundhedssektoren. Arbejder på en instituition for handikappede, mange af dem er ikke blevet vaccineret. Og det har faktisk været oppe at det at mange ikke vaccinere deres børn gør at skoldekopper osv. kommer tilbage. Og tænkt nu hvis din datter pludselig fik en af de sygdomme vaccinen er imod under hendes graviditet når hun bliver ældre

Ved godt at de små kan blive syge, men ikke nær så syge som hvis de ikke får den....

Jeg vil stærkt råde dig til at få hende vaccineret.

Det er selvfølgelig dit valg - men har du set nogen være syge som ikke har været vaccineret? Er MEGET værre..

Anmeld

29. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

hvis det generelt gik galt med at vaccinere ville man jo ikke tilbyde dette.... det ville ikke være etisk korrekt, og heller ikke have nogen gavn for samfundet rent økonomisk....

ja, det er rigtigt at de små kan få feber og blive dårlige et par døgn, og nej det er ikke spor sjovt... men det er sikkert heller ikke spor sjovt at skulle undgå alverdens farlige sygdomme fordi man ikke er vaccineret....

Nikoline blev meget meget dårlig ved sin 5 mdr.vaccine og jeg gruer da for den næste.... men ha den, det skal hun.... så må vi være der for hende så godt vi kan bagefter.... jeg tror på at det er langt, det bedste i længden....

der er jo en grund til at de sygdomme man vaccinerer for ikke er udbredte i DK længere, og een af grundene er netop fordi vi vaccinerer....

Anmeld

29. oktober 2009

Rikke, Liam & Linus

Hej,

Hvad er det for en vaccine du er i tvivl om hun skal have?

Nu tager jeg udgangspunkt i 3 mdr. vaccinen som de jo også skal have et par gange.

De sygdomme hun kan få hvis ikke hun bliver er MEGET værre end hvad der skal ske hvis hun bliver vaccineret. F.eks. polio kan forårsage lammelser. Og resten er da heller ikke særlig sjove.

Og jeg kan da fortælle at min søn ikke blev det mindste syg af vaccinationen. Han var lidt pylret et par dage efter, men så var det da også det. Så jeg synes da du skal få hende vaccineret.

Anmeld

29. oktober 2009

frk andreasen

jeg har vaccineret min datter det hun skulle. og kun engang er hun blevet syg. det var ced 15mdr vacninen ellers er hun bare blevet pylret... hvorfor skulle de anbefale de vaciner hvis de var farlige

har osse hørt masser af skræk historier.. men har ikke set et bevis på det.

kram tanja 19+4

Anmeld

29. oktober 2009

Miamaja

I det store hele, saa er der mennesker som ikke kan taale vaccine, men det ved man ikke for de faar den, men det er saa lille et antal mennesker at det er sjaeldent, saa sundhedssektoren vaelger at tilbyde den, for den er sikker for de fleste.

Jeg var specielt nervos da guldklumpen var under 1 aar, men jeg synes jeg gor det rigtige ved at vacc baade mig selv og ham og  haaber paa det bedste for jeg vil slet ikke have han skal igennem frygtelige og dodelige sygdomme

Anmeld

29. oktober 2009

Skrubben88

Jeg må give de andre ret  Hvorfor skulle vores system anbefale noget hvis det var med en øget risiko for at det skulle gå galt

Selv har jeg lige fået Celina vaccineret (3.mdrs) Og hun blev en smule pyldret, træt og meget mor syg ca. et døgn efter... og derefter var hun igen den helt samme glade pige

Lyt til dit hjerte... men vurder hvad der er bedst for dit barn i det lange løb

Anmeld

29. oktober 2009

Misjelle

Uden at vide det, så tror jeg nu mest det er skræk historier det meste man hører. Min søn har fået 2 vacciner indtil videre. Han bliver lidt småsyg hver gang, men det er kun ½ døgns tid, hvor han har en smule feber.

Anmeld

30. oktober 2009

Better

Hej,

Jeg er meget glade for jeres svar.

Mine overvejelser har også været p.g.a., at jeg selv er multiallergiker, og derfor kan min datter jo også have allergi overfor sådan noget  , hun har i forvejen børneeksem.

Derfor tænker jeg jo nok også lidt mere over, om det er det bedste for hende, at jeg gør det ene aller andet

Mange hilsner fra Better

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.