Førstegangsfødende - hvornår mærkede i liv 1 gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2009

LouiseNielsen

Jeg var 19 uger henne med min søn første gang jeg mærkede liv....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg var omkring 18 uger henne da jeg mærkede liv første gang.

Anmeld

29. oktober 2009

SaNiNa

Jeg mærkede det i da jeg var 17 + 0 og alle sagde til mig at det var alt alt fortidlig eftersom jeg jo var første gangs fødende. men han blev skam ved med at sparke.

Var nu heller ikke selv i tvivl om at det var spark.

Anmeld

29. oktober 2009

Mor til matilde og gustav

hej jeg mærker en del liv nu(26+0), men begyndte først rigtigt at mærke det omkring uge 23-24, men min moderkage ligger os ud mod maven, og det siger de kan gøre man mærker mindre, måske det også er det der er galt hos dig;-)men bare vent lige pludselig sker der ting og sager;-)

Anmeld

30. oktober 2009

baby2010

Jeg var så heldig at mærke ham første gang i uge 16 - en lille våd fisk som "smuttede" inde i maven. Det var ret heldigt, for samme dag kunne JM ikke finde hjertelyd, så jeg var mega glad for, at jeg selv havde mærket ham, og vidste han havde det godt!

Nu er jeg 22+2 og mærker ham tydeligt hver dag! Både puf, spark og aktivitet eller "rumsteren rundt". Min forlovede har også mærket ham sparke to gange.

Jeg regner med at der er stor forskel på hvornår vi mærker vores børn, simpelthen fordi de er så forskellige. Tænk på hvor forskellige mennesker er UDENFOR maven! Nogle mener jo, at vi bliver født med et temperament - fx rolig eller mere passioneret, så mon ikke det kommer til udtryk allerede inde i mavsen?

Julie

Anmeld

30. oktober 2009

Mira0911

Jeg tror jeg var lidt over 20 uger henne... Kan ikke huske det nøjagtigt...

Anmeld

30. oktober 2009

LauraLW

baby2010 skriver:

Jeg var så heldig at mærke ham første gang i uge 16 - en lille våd fisk som "smuttede" inde i maven. Det var ret heldigt, for samme dag kunne JM ikke finde hjertelyd, så jeg var mega glad for, at jeg selv havde mærket ham, og vidste han havde det godt!

Nu er jeg 22+2 og mærker ham tydeligt hver dag! Både puf, spark og aktivitet eller "rumsteren rundt". Min forlovede har også mærket ham sparke to gange.

Jeg regner med at der er stor forskel på hvornår vi mærker vores børn, simpelthen fordi de er så forskellige. Tænk på hvor forskellige mennesker er UDENFOR maven! Nogle mener jo, at vi bliver født med et temperament - fx rolig eller mere passioneret, så mon ikke det kommer til udtryk allerede inde i mavsen?

Julie

åååååh nej, hehe. - vil det så sige at en baby der møfler meget og sparker meget er temperamentsfuld? Det har hun i hvert fald IKKE arvet fra moren så!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.