Førstegangsfødende - hvornår mærkede i liv 1 gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2009

Linea

Hej

Jeg er nu i uge 21 + 4 og jeg mærker min lille pige hver dag. Jeg kan godt genkende længslen efter at mærke hende første gang, jeg ventede og ventede også.....og spekulerede som en gal på, hvad jeg egentlig skulle mærke efter. Det kan man af gode grunde ikke vide. Jeg mærkede hende første gang i uge 19.....men kun ganske svagt og helt nederst i maven. Det føltes som en lille fisk der slog smut med halen. Til MD scanningen fik vi at vide at min moderkage lå ud mod maven, og derfor er der gået endnu et lille stykke tid, inden jeg har følt hende oppe på selve maven. Jeg kan stadig ikke SE sparkede på maven, men tror snart det kommer.

Min jordemoder sagde til mig, at jeg endelig ikke måtte gå og blive bekymret, hvis jeg ikke mærkede liv førend uge 22  eller deromkring, for det er meget forskelligt, hvornår man mærker det - som andre før mig også har været inde på. Så ro på og glæd dig til boblerne, sparkene og ikke mindst MD - det mest fantastiske, storslåede og rørende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

LauraLW

Jeg mærkede liv første gang i uge 17. - Mærker det ca hver dag, men ikke rigtige spark endnu.

Anmeld

29. oktober 2009

RikkeR

Hej.

Jeg er nu 22+0 og har mærket liv i ca. 14 dage - jeg er overrasket over at jeg kan mærke SÅ meget som jeg gør - jeg kan også se maven bevæge sig indimellem.

Hmm, tænker lidt om jeg får en lille vildbasse  

Håber du snart får lov til at mærke den lille bebs

Anmeld

29. oktober 2009

Nybagt mor

Mener jeg mærkede de første bobler omkring uge 16-17

Anmeld

29. oktober 2009

Lærke90

Jeg mærkede slet ikke "bobbler", men hun sparkede første gang da jeg var i 19 uge. Helt vildt endda

Anmeld

29. oktober 2009

Dictes mor

Jeg mærkede boblerne i uge 16 ca. og lille myr begyndte at sparke da jeg var ca. 18 uger henne. Men det afhænger lidt af, hvor den ligger, for hos nogle ligger den bag moderkagen, som så absorberer sparkene, så de er sværere at mærke.

Anmeld

29. oktober 2009

frk andreasen

1 gang var jeg i 16 uge da jeg mærkede boblerne og da jeg var 20 uger henne spark¨og puf

her 2 gang var jeg 12uger henne da jeg mærkede boblerne og i 18 uge da jeg fik de første spark og puf

kram tanja 19+4

Anmeld

29. oktober 2009

starsofheaven

kommende-mor skriver:

Mener jeg mærkede de første bobler omkring uge 16-17

det samme her!

Anmeld

29. oktober 2009

mortil(nichlasogmathias)

jeg mærkede det første gang i uge 16, rigtige spark uge 18..

anden gang uge 14, spark uge 17

man skal bare have mærket dem i uge 26, og der skal de ku mærkes hver dag..

Anmeld

29. oktober 2009

molle85

Jeg mærkede spark første gang i uge 19, de der bobler som nogle snaker om mærkede jeg ikke..

Maria 23+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.