Kære trådstarter,
Du er simpelthen en fantastisk kone
Er enig i de andre råd, som du har fået. Ellers kommer jeg lige med et par råd til den kommende periode, hvor du kan støtte ham under Ramadanen:
Ramadanen er utrolig vigtig, men det er ikke forbudt at have samleje under hele ramadanen, kun fra solopgang til solnedgang.
Ramadanen handler om at lære selvdisciplin, at føle empati for andre, at være taknemmelig for de mindste ting (såsom et glas vand og en daddel) og at fordybe sig i de indre værdier som menneske.
Dette for at komme tættere på Gud og forbedre sig som menneske.
Derfor er nogle ting forbudt imellem solopgang og solnedgang for at forbedre sin selvdisciplin og mærke empati for de fattige i verden, dette gælder f.eks. mad, drikke, samleje.
Derudover er intentionen, at man skal være opmærksom på enhver ting i sin sjæl og sit indre, der kan forbedres og gør en til et bedre menneske. Det gælder f.eks. at vi donerer så mange penge som muligt til verdens fattigste for at arbejde på vores grådighed, men også for at hjælpe. Man skal undgå at tænke dårligt eller tale dårligt om andre og så skal man hjælpe alle omkring sig så godt man kan osv.
De her gode værdier gælder selvfølgelig alle måneder året rundt, men Ramadanen er blandt muslimer en vigtig måned, hvor man arbejder ekstra hårdt på at forbedre sig selv, da alle mennesker har brug for at vedligeholde og revurdere sig selv, sine handlinger, sit forhold til Gud og til andre mennesker løbende.
Det er en meget smuk måned, hvor vi samles, bryder fasten sammen og beder sammen om aftenen. Efterfulgt af en stor fejring af ramadanens afslutning, hvor vi donerer til de fattige og fejrer med gaver til børnene og god mad. Ligesom julen.
Det er selvfølgelig meget forskelligt, hvor meget de enkelte muslimer gør ud af det her. Men du får en meget mere selvdisciplineret, taknemmelig og empatisk mand, hvis man udnytter ramadanen rigtigt
Jeg er i øvrigt glad for, at du har sagt til ham, at julen er vigtig for jer. Det er nogen gange en misforstået handling blandt nogle, at man ikke kan være med til julen, hvis man er muslim. Som muslim er en af de vigtigste forpligtigelser at ære og respektere sine forældre og ægtefælle.
Så er man konvertit, så må din mands intention jo være at respektere jeres ønsker og ære jer, da det er vigtigt for jer, at familien samles til jul. Jeg er selv gift med en konvertit og ved hvor vigtigt det er for min svigermor, at vi alle tager del i julen og samles om den. Til gengæld er de super gode til at sørge for halal and til os