Anonym skriver:
Er det ikke sådan, at han ved, hvad han gerne vil have, du fremover er opmærksom på? Han kender vel sin tro, og som med så mange trosretninger, lever man forskelligt i den tro. Så hvad han værdsætter, værdsætter naboen ikke nødvendigvis. Men hvordan troen fungerer overordnet set, ved han og jeres omgangskreds helt sikkert 

Men et par ideer: Som en nævner, er der ramadan. Her kan man forsøge ikke at sidde og fylde noget af hans yndlings drikkelse/spise i sig foran ham, altså simpelthen have lidt mere forståelse i den retning. Det er lidt det samme, som hvis et familiemedlem er på kur, og man vælger at lave deres yndlings madret en aften, hvor personen ikke kan spise med, men kun kigge på
Eller lade være med at drikke alkohol i hans samvær (det gør jeg nemlig heller ikke når jeg er ude og spise med mine muslimske veninder). De synes det er fint, men jeg vil ikke af "respekt", eller hvad man nu vil kalde det.
Alt jeres kød skal også være halal- vigtigt! Måske skal I ud og købe flere pander, fade osv, så jeres grisekød eller ikke-halal (haram)-kød ikke har rørt ved det, som hans mad tilberedes i. Om man er ude i bestik, tallerkener osv, det er en smagssag.
I må heller ikke have sex osv i ramadanen, det ved jeg ikke, om du ved? Øhm. Ja og haram, det er der meget af, men det er mere ham, der skal følge det. Jeres omgangskreds kan fortælle mere forhåbentlig.
Held og lykke med det 
Har spurgt ham meget til det, og hans venner, så selvfølgelig ved jeg lidt men føler mig stadig blank - fordi det er så fjernt fra fx katolisme.
den med sex under ramadanen har han ikke nævnt så det må jeg lige forhøre mig om
pander har jeg købt til hans mad, og køber alt kød der ikke er svin i en butik der kun sælger halal så jeg er på den sikre side..
Jeg kan høre på hans omgangskreds at haram er meget individuelt hvad de lever op til, hvilket nemlig også gør det forvirrende for nogen gør det alligevel jo..
god ide mht mad og drikke under ramadanen! Er sådan nogen små detaljer jeg føler jeg kan bidrage med nemlig.. Måske lave noget ekstra lækkert når han så må spise?
Er der nogen traditioner omkring hvad mad man spiser eller er det bare hvad man har lyst til?
Han og hans venner svarer selvfølgelig når jeg spørger, men føler virkelig efterhånden jeg afhører dem, så tænkte at spørge her netop for også selv at søge svar og ideer, også så han føler jeg selv tager initiativ til at forstå ham og hans valg i livet.