Hvad alder fik du børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2022

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Mrs. skriver:

Lige præcis det med energi er jeg særligt spændt på denne gang. 

Jeg havde et kæmpe energioverskud som 18 årig da min søn blev født. Har aldrig stået op om natten for var allerede vågen, og havde generelt et kæmpe overskud og har aldrig været ramt af den omtalte træthed. 
Nu venter jeg min mands og min fælles datter om 10 uger, og jeg bliver 30 i år, kan da godt tænke det bliver hårdere end med min søn, jeg værdsætter tidlige senge tider og en god nats søvn den dag i dag

Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person. Men vi fik vores datter, da jeg var 40 og min mand 47. Synes ikke det er så svært at følge med - selvom der er gang i hende

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2022

Mrs.

Seldomseen skriver:

Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person. Men vi fik vores datter, da jeg var 40 og min mand 47. Synes ikke det er så svært at følge med - selvom der er gang i hende

Håber vi oplever det samme denne gang. Kan mærke her under graviditeten at jo længere hen jeg kommer desto mindre sover jeg (vågner kl bæ om morgenen og det plejede jeg ikke).. måske kroppen lidt forbereder sig på mindre søvn

Anmeld Citér

16. marts 2022

Mrs.

lineog4 skriver:

Nu har jeg godt nok ikke fået barn tidligt, men jeg kan ikke genkende det med, at jeg skulle have mindre energi eller klare fx dårlige nætter dårligere med alderen. Jeg fik den første som 29 og den sidste som 36 årig, og synes egentlig for hver barn jeg fik, at overskuddet og energien fulgte med.

Nu er jeg forbi de 40 og har en 19 årig I hjemmet, og udover hendes evne til at gå til fest en fredag, hvor jeg er flad over på en uge med børn, arbejde, studie, mad, oprydning osv. Så vil jeg sige, at hendes energi niveau er halveret i forhold til mit - hu  opholder sig o hvert mere I sengen end jeg gør  

Mot søvnbehov er også blevet mindre med alderen, og et vækkeur der ringer før 6 er okay  hvor da jeg fik min ældste der var før 6 midt om natten. 

Dejligt at høre! Er jo svært for mig at trække på “erfaring” på det punkt da jeg kun føler jeg havde mere energi som 18 årig  måske mit sovehjerte udviklede sig da min søn begyndte at sove igennem  

men generelt tænker jeg også man finder overskuddet til de små uanset hvor træt og udmattet man er

Anmeld Citér

7. april 2022

Ønskebaby2020

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.