Hvad alder fik du børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2022

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Jeg var 19 da jeg blev gravid og 19 da jeg fødte, blev dog 20 små 3 uger senere

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Mrs. skriver:

Hej alle!

Ud fra nogen kommentarer jeg har læst herinde, tænkte jeg at lave en lille ny tråd, med hvor gammel man egentlig var da man fik sit første barn?  

Jeg selv var 17 år da jeg blev gravid med den første, blev 18 år lige inden jeg fødte.

Jeg var 21, min mand var 26

Anmeld Citér

15. marts 2022

Hanspige

15. marts 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg var 23 ved nummer 1

27 ved nummer 2 

31 ved nummer 3

Anmeld Citér

15. marts 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman

24 med nr 1 og 35 med nr 2

Anmeld Citér

15. marts 2022

Kontrast

Jeg var 25 år, da jeg fik min søn. Dengang syntes jeg, at jeg var helt vildt voksen. I virkeligheden var jeg temmelig umoden. Ikke sagt, at alle på 25 er det, overhovedet. Jeg bliver 37 i næste måned og regner ikke med flere børn.

Anmeld Citér

15. marts 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Mrs. skriver:

Hej alle!

Ud fra nogen kommentarer jeg har læst herinde, tænkte jeg at lave en lille ny tråd, med hvor gammel man egentlig var da man fik sit første barn?  

Jeg selv var 17 år da jeg blev gravid med den første, blev 18 år lige inden jeg fødte.

Jeg fik den første da jeg var 28, men ville gerne have haft tidligere men der skete bare andre ting der gjorde at vi måtte udskyde det først og så tog det os 18 måneder før vi med ekstra hjælp blev gravide med den første...

nummer 2 var jeg 35 og nummer 3 var jeg 37...

mit råd til mine drenge er at få børn når de er 25-30.. efter der synes jeg det blev hårdt at holde energien oppe til at være med det niveau der er brug for til små børn...

Anmeld Citér

15. marts 2022

Soulaima

Jeg var 24 da jeg blev gravid med nr 1 og 25 da jeg fødte

Med nr 2 var jeg 29 og fødte da jeg var 29 (en senabort)

Nr 3 er lavet på min 30 års fødselsdag 

Anmeld Citér

16. marts 2022

Mrs.

Wampires skriver:

Jeg fik den første da jeg var 28, men ville gerne have haft tidligere men der skete bare andre ting der gjorde at vi måtte udskyde det først og så tog det os 18 måneder før vi med ekstra hjælp blev gravide med den første...

nummer 2 var jeg 35 og nummer 3 var jeg 37...

mit råd til mine drenge er at få børn når de er 25-30.. efter der synes jeg det blev hårdt at holde energien oppe til at være med det niveau der er brug for til små børn...

Lige præcis det med energi er jeg særligt spændt på denne gang. 

Jeg havde et kæmpe energioverskud som 18 årig da min søn blev født. Har aldrig stået op om natten for var allerede vågen, og havde generelt et kæmpe overskud og har aldrig været ramt af den omtalte træthed. 
Nu venter jeg min mands og min fælles datter om 10 uger, og jeg bliver 30 i år, kan da godt tænke det bliver hårdere end med min søn, jeg værdsætter tidlige senge tider og en god nats søvn den dag i dag

Anmeld Citér

16. marts 2022

lineog4

Mrs. skriver:

Lige præcis det med energi er jeg særligt spændt på denne gang. 

Jeg havde et kæmpe energioverskud som 18 årig da min søn blev født. Har aldrig stået op om natten for var allerede vågen, og havde generelt et kæmpe overskud og har aldrig været ramt af den omtalte træthed. 
Nu venter jeg min mands og min fælles datter om 10 uger, og jeg bliver 30 i år, kan da godt tænke det bliver hårdere end med min søn, jeg værdsætter tidlige senge tider og en god nats søvn den dag i dag

Nu har jeg godt nok ikke fået barn tidligt, men jeg kan ikke genkende det med, at jeg skulle have mindre energi eller klare fx dårlige nætter dårligere med alderen. Jeg fik den første som 29 og den sidste som 36 årig, og synes egentlig for hver barn jeg fik, at overskuddet og energien fulgte med.

Nu er jeg forbi de 40 og har en 19 årig I hjemmet, og udover hendes evne til at gå til fest en fredag, hvor jeg er flad over på en uge med børn, arbejde, studie, mad, oprydning osv. Så vil jeg sige, at hendes energi niveau er halveret i forhold til mit - hu  opholder sig o hvert mere I sengen end jeg gør  

Mot søvnbehov er også blevet mindre med alderen, og et vækkeur der ringer før 6 er okay  hvor da jeg fik min ældste der var før 6 midt om natten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.