Anonym skriver:
Hvordan "overlever" I andre, der bor i en lejlighed? Hvordan håndterer i børnenes rod og energi?!
Vi har ikke plads til at vores 2 drenge i børnehavealderen kan få eget værelse og jeg er så træt af rod og pladsmangel. Altså ét var at have en baby i kravlealderen, der hev bøger på gulvet, men nu er intet jo i fred! Så har de taget min pengepung og klistret alle frimærkerne på væggen. Så er alle drikkedunkene taget ud fra skabet og ved at blive fyldt med vand. Hver evig eneste dag bygger de kæmpe huler i soveværelset, der involverer samtlige dyner og puder!
De er ude hver dag, to gange om dagen, så de får brændt krudt af og vi har ikke særlig meget skærm. De farer bare rundt i møblerne og knækker stueplanter.
Hvordan klarer I andre jer? Jeg føler ofte, at jeg ikke laver andet end at rydde op og skælde ud! Hvad er jeres overlevelsesstrategier? 
(Måske er det også slemt i hus, men jeg tror altså stadig, at det er værre i en lejlighed uden have!)
Med 3 "alpha" drenge i en lille 3 værelses og en mand der har brug for at trække sig fra det hele efter max 2 timer.. kan ejg sagtens følge dig..
jeg er også meget mere skældudmor end jeg ville være..
her har det hjulpet at vi har et børneværelse hvor legetøjet mest er, når de er uvenner bliver de delt så en eller 2 sidder med legetøj/tablet i køkkenet med mig og så en i stuen med far og evt. en på børneværelset med fjernsyn eller legetøj...
Den mindste på 1 har tremmeseng i vores soveværelse, og de 2 andre på 10 og 3 deler børneværelset med en køjeseng hvor stigen er taget af så den ældste kan kravle op og få fred for de små...
hvordan vi overlever ved jeg ikke.. men vi tager en dag af gangen..
det hjælper at børnene er afsted i løbet af dagen så det kun er weekender og helligdage de alle er hjemme og der er run på fra 5.30 til 22...
jeg har stress så overskuddet er minimalt til diverse aktiviteter.. hvis jeg finder ro til at læse en godnathistorie med den mellemste inden han skal sove bare 3 gange på en uge er det et mirakel...
her er alt hvad børnene ikke selv må tage sat i øverste skabe så vi kan nå at stoppe dem inden de får fat i det.. ved godt at det ikke altid er muligt med alting men prøv at se om du måske kan flytte rundt på tingene så det får nye pladser der er udenfor børnehøjde... vi har begrænset skabslads her så det har været et puslespil der er ændret løbende efter børnene bliver større og tingene skifter..