Jeg har aldrig kendt til andet - jeg er selv vokset op i den lejlighed, som vi nu bor i.
Da vi fik vores datter boede vi i en 3 værelset, og vi var 4 (min mand havde en stor dreng på 14 da vi fik vores fælles datter). Derfor var der ikke plads til, at hun havde eget værelse. Jeg husker ikke at rodet var så slemt, men sneglene hun tog med hjem 
Nu bor vi også i en lejlighed, men den er stor (190 kvm) dog indrettet dårligt fordi det er en gammel herskabslejlighed, hvor alle rum er forbundet. Drengene deler værelse og min datter har sit eget. De er så store nu, men de roder nu stadig (det samme gør deres far og mor). Men da de var små havde vi tit den ene stue fyldt med en hule, racerbane, tognane og musikinstrumenter til det band de lige havde lavet
Jeg er måske selv lidt af et rodehoved og ofte var jeg med til at bygge. Ærligt så tror jeg ikke en have havde gjort en forskel, for det er stadig fantastisk med pyjamas, varm kakao og en hule i stuen, stopdans rundt i lejligheden osv.
Men kan sagtens forstå, at det kan være hårdt - tror bare ikke det handler om lejlighed og hus, men om vaner. Jeg kan se mine venners børn har bare bedre vaner i forhold til at rydde op end mine har - så nu har jeg har set ind fordi ellers kan jeg gå konstant og lægge tæpper sammen.
Anmeld
Citér