Det er den sætning man bliver mødt med hver gang, man ser familie eller de venner der kender til at manden og jeg prøver.
det er 10 mdr. nu.. med en spontan abort i bagagen i september. Det gjorde at vi følte os nødsaget til at fortælle få folk om det hele, trods vi indtil da havde holdt det til os selv.
Men da den spontane abort tog psykisk hårdt på mig, var vi nød til at give en forklaring.
Bare til de nærmeste i min og mandens familie, og tætte venner.
Og nu ville jeg ønske vi aldrig have givet den.
Lige siden da, har den stået på sætninger som:
Nåh, sker der snart noget?
Hva.. arbejder i på det eller hvad
I skal se at komme i gang
Som om det bare er noget der sker helt automatisk uden problemer... havde det det, så havde jeg nok allerede været gravid.
ligesom manges svar til min spontane abort var ting som:
Det bare op på hesten igen
Du bliver hurtigt gravid igen
Der har været en mening med det ikke blev til noget
Søskende både og min og mandens side, der spørg om vi ikke vil have en masse baby tøj, ting og sager. fordi de jo ikke skal have flere børn.
(Både manden og jeg er efternølere i vores familier, så vores søskende har allerede store børn)
Vi prøver at forklare folk, at de skal lade være med at stille os de spørgsmål hele tiden. hvortil vi får en undskyldning, og det skal de nok lade være med.
Men næste gang med ser dem, så kommer den igen. De holder ikke op.
Det nået ud til det punkt nu, hvor jeg er fuldkommen ødelagt psykisk. Jeg har bare lyst til at give op og droppe det hele.
Jeg gider ikke stå op om morgenen, jeg spiser ingen mad. Og min angst som jeg ellers har haft rigtig godt kontrol i, er tilbage på fuld blus.
Det har været så slemt nu den sidste uge, at jeg idag har været nød til at sygemelde mig på arbejdet.
Jeg trækker mig fra at være sammen med folk, fordi så kan jeg undgå flere spørgsmål.
Jeg ved ikke hvad jeg vil med mit opslag... andet end bare at få luft fra alting. Jeg føler mig så magtesløs.
Jeg har intet højere ønske i verdenen, end at min mand og jeg kan få os det barn, som vi begge ønsker så højt.
Men vi kan ikke trylle.. og jeg føler virkelig bare folk forventer det bare sker ud af den blå luft.
Anmeld
Citér