"nåh, sker der snart noget?!"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.334 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2022

Anonym trådstarter

Det er den sætning man bliver mødt med hver gang, man ser familie eller de venner der kender til at manden og jeg prøver. 

det er 10 mdr. nu.. med en spontan abort i bagagen i september. Det gjorde at vi følte os nødsaget til at fortælle få folk om det hele, trods vi indtil da havde holdt det til os selv. 
Men da den spontane abort tog psykisk hårdt på mig, var vi nød til at give en forklaring. 
Bare til de nærmeste i min og mandens familie, og tætte venner.

Og nu ville jeg ønske vi aldrig have givet den. 

Lige siden da, har den stået på sætninger som: 

Nåh, sker der snart noget? 
Hva.. arbejder i på det eller hvad 
I skal se at komme i gang 

Som om det bare er noget der sker helt automatisk uden problemer... havde det det, så havde jeg nok allerede været gravid.

ligesom manges svar til min spontane abort var ting som: 

Det bare op på hesten igen 
Du bliver hurtigt gravid igen 
Der har været en mening med det ikke blev til noget

Søskende både og min og mandens side, der spørg om vi ikke vil have en masse baby tøj, ting og sager. fordi de jo ikke skal have flere børn. 
(Både manden og jeg er efternølere i vores familier, så vores søskende har allerede store børn)

Vi prøver at forklare folk, at de skal lade være med at stille os de spørgsmål hele tiden. hvortil vi får en undskyldning, og det skal de nok lade være med. 
Men næste gang med ser dem, så kommer den igen. De holder ikke op. 

Det nået ud til det punkt nu, hvor jeg er fuldkommen ødelagt psykisk. Jeg har bare lyst til at give op og droppe det hele. 
Jeg gider ikke stå op om morgenen, jeg spiser ingen mad. Og min angst som jeg ellers har haft rigtig godt kontrol i, er tilbage på fuld blus. 

Det har været så slemt nu den sidste uge, at jeg idag har været nød til at sygemelde mig på arbejdet.

Jeg trækker mig fra at være sammen med folk, fordi så kan jeg undgå flere spørgsmål. 

Jeg ved ikke hvad jeg vil med mit opslag... andet end bare at få luft fra alting. Jeg føler mig så magtesløs. 

Jeg har intet højere ønske i verdenen, end at min mand og jeg kan få os det barn, som vi begge ønsker så højt. 
Men vi kan ikke trylle.. og jeg føler virkelig bare folk forventer det bare sker ud af den blå luft. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2022

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Først og fremmest kram til dig! Det er så hårdt at stå i.

Jeg mistede også både februar og september sidste år. Vores nærmeste fik det også at vide efter 1. abort. Vi har heldigvis været forskånet for alt for mange utålmodige spørgsmål, men kommentarerne på aborterne genkender jeg. 

Jeg endte med et stressnedbrud. Så jeg ved det  ikke er nemt. Husk det er også at være ked af det, det hjælper ikke at prøve at pakke det væk efter min mening. 

Jeg er endelig gravid igen og klarede det forbi nakkefold denne gang. Men det tog 13. måneder at opnå en blivende graviditet, selvom jeg blev gravid i første forsøg med den 1. abort. Ikke give op, det skal nok lykkes selvom det er mega hårdt og ingen ved hvornår. 

Anmeld Citér

7. marts 2022

Anonym

Jeg forstår dig 100% jeg har også stået i samme situation, jeg havde en MA for et år siden og jeg fortalte det til mine nærmeste fordi at jeg havde brug for at tale med nogen om det, men ja det var super hårdt at hører på de spørgsmål hele tiden  især min far spurgte hele tiden, så til sidst begyndte jeg at undgå ham

Efter at have forsøgt i et halvt år besluttede vi at vi sagde til folk at vi ikke ville have en baby lige nu alligevel, da vi var igang med at renoverer hus og vi ville vente til det var færdigt. Noget der så var mærkeligt var folks kommentarer til det: måske var det bare heller ikke meningen at i skulle have en baby.

folk er virkeligt ufølsomme

Anmeld Citér

7. marts 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Et til dig

hvor må det være mega hårdt at gå igennem.

det skrækkeligt hvordan folk kan være.

Anmeld Citér

11. marts 2022

Anonym trådstarter

Der var måske en større mening, med min ukontrollerbare følelser. 

Jeg havde ellers fuldkommen givet op, og gad slet ikke tælle dag til test dag. Fordi der ville jo ikke være noget. 

Idag er jeg på dag 32, og tænkte, hmm jeg tester lige men den er sikkert negativ. 

Ja det var den så ikke.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

11. marts 2022

Love Angel

Mor til 4

Der var måske en større mening, med min ukontrollerbare følelser. 

Jeg havde ellers fuldkommen givet op, og gad slet ikke tælle dag til test dag. Fordi der ville jo ikke være noget. 

Idag er jeg på dag 32, og tænkte, hmm jeg tester lige men den er sikkert negativ. 

Ja det var den så ikke.

Stort tillykke hvor langt er du henne?

Anmeld Citér

11. marts 2022

Anonym trådstarter

Det må vel være 4+4 tror jeg ? Hvis det dag 32 idag på min cyklus. 

Skal lige tage en ny test i morgen tidlig. 

Den her er taget midt i eftermiddags, så var ikke hvor jeg havde holdt mig længe. Købte bare lige en med hjem da jeg handlede, og tog da jeg kom hjem. 

Så krydser for den er meget tydeligere i morgen tidlig. 

Anmeld Citér

11. marts 2022

Anonym trådstarter

4+3 siger den beregner jeg kiggede på nu

Anmeld Citér

11. marts 2022

Love Angel

Mor til 4
Anonym skriver:

Det må vel være 4+4 tror jeg ? Hvis det dag 32 idag på min cyklus. 

Skal lige tage en ny test i morgen tidlig. 

Den her er taget midt i eftermiddags, så var ikke hvor jeg havde holdt mig længe. Købte bare lige en med hjem da jeg handlede, og tog da jeg kom hjem. 

Så krydser for den er meget tydeligere i morgen tidlig. 

Det er jeg næsten sikker på at den er, når du tar den med morgen urin.

Anmeld Citér

11. marts 2022

Fru.Broen

Profilbillede for Fru.Broen

Den ser flot positiv ud, tillykke ����

Jonas fra 2012

Lillebror fra 2023 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.