Kir skriver:
Jeg blev faktisk glad over nogle af svar der er i denne tråd. Troede jeg var alene om at være dårlig til at svare på beskeder. Jeg prøver at få svaret med det samme, men jeg er også sådan en der bruger meget energi og skal koncentrere mig når jeg svarer på beskeder. Så tit tænker jeg at "det svarer jeg på når jeg har tid og overskud" og nogen gange går der altså nogle dage før jeg har det. Og som andre skriver, så kræver Facebook aktivitet slet ikke det samme overskud. Heldigvis forstår de fleste veninder og familie det godt og bliver ikke fornærmede. Men mange af mine veninder har også en travl hverdag med familie og job og fritdsaktiviteter, så de er på samme måde. Nogen gange hvis det er et vigtigt svar jeg har brug for, så skriver jeg lige en hyggelig "rykker".
Og så er det måske en god ide generelt at forventningsafstemme den slags? Tænker at den her tråd afspejler meget godt at folk er meget forskellige og ting nemt kan blive opfattet forkert hvis man ikke snakker om det. Og synes det er lidt ærgerligt hvis venskaber ødelægges fordi den ene part ikke er så god til at skrive beskeder hver dag.
Jeg er præcis på samme måde.. Det kræver enormt meget energi og koncentration for mig at skrive en besked..
Hvis jeg skriver uden at lægge meget energi i beskeden, så har jeg mange gange oplevet, at samtalen enten ebber ud fordi jeg åbenbart ikke skriver noget der er spændende nok, eller også tror folk at jeg er sur
..
Fx har jeg lige haft en kort samtale med min fætter, hvor jeg spørger indtil, om de fik det hus, de bød på.. Han skriver, at ja det gjorde de.. Hvis jeg ikke havde fokuseret på, hvad jeg skulle skrive og brugt en del energi i at komme med spørgsmål osv., så var samtalen allerede død efter min 2. besked..
Jeg oplever ikke, at min omgangskreds bare selv snakker videre, hvis jeg fx skriver "ej hvor fedt.. Stort tillykke med huset".. Nej så lader de bare lidt være med at svare eller kommer selv med en kort "tak"-besked, fordi de selv har en travl hverdag og ikke opfatter, at jeg altså gerne vil snakke videre.. Så jeg skal hele tiden sidde og tænke "hvad kan jeg nu spørge om, så samtalen ikke dør?"..
Er det også det samme ved dig?
Og kan godt være, at nogle vil føle, at de ikke er vigtige nok, hvis de ikke får svar samme dag, men jeg ville føle, at jeg ikke var vigtig nok, hvis jeg blev droppet af mine venner, fordi jeg ikke havde overskud hver dag til at sidde og koncentrere mig om en masse beskeder og spørgsmål..