At svare på sms'er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.209 visninger
32 svar
37 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2022

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har så svært ved at få svaret på folks beskeder og jeg får så dårlig samvittighed! Det er efter, jeg har fået børn. Jeg ved, at min lange svartid fornærmer folk. Det kan være flere dage. Nogle gange en uge.

Men dem, jeg skriver mest med, har ikke børn og når jeg så svarer dem, så svarer de altid tilbage med det samme! Det er svært at få tid til at svare, for mine børn afbryder mig altid og om aftenen glemmer jeg det eller går bare lige i seng, når de sover.

Er der andre, der er lige så dårlige til det som mig? Hvad gør I for at undgå det?

(Jeg har desværre en dum slags socialangst, der gør, at jeg virkelig hader at snakke i telefon)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2022

Anonym

Kender det… fik besked fra single ven der skrev “ så blev man glemt igen “. Skyld med skyld på. 
Efter en monster arbejdsdag fra 6.30-20.30 + et barn ud sf to der først sov 22.00. Han skrev det fordi jeg havde aftalt at ringe.. men seriøst - energien var der bare ikke!  Og det er altså helt ok. Vi er bare mennesker. 
Ville det hjælpe at ringe fra Messenger med video eller FaceTime? Man kan desværre komme galt ind på hinanden via sms. 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Jeg har så svært ved at få svaret på folks beskeder og jeg får så dårlig samvittighed! Det er efter, jeg har fået børn. Jeg ved, at min lange svartid fornærmer folk. Det kan være flere dage. Nogle gange en uge.

Men dem, jeg skriver mest med, har ikke børn og når jeg så svarer dem, så svarer de altid tilbage med det samme! Det er svært at få tid til at svare, for mine børn afbryder mig altid og om aftenen glemmer jeg det eller går bare lige i seng, når de sover.

Er der andre, der er lige så dårlige til det som mig? Hvad gør I for at undgå det?

(Jeg har desværre en dum slags socialangst, der gør, at jeg virkelig hader at snakke i telefon)

Jeg er faktisk en af de typer der godt kan blive fornærmet hvis der ikk svares samme dag. Eller ihvertfald dagen efter. 

for mig handler det om at man føler sig overflødig og ligegyldig. Og kun god nok når det passer ind i den andens hverdag. I min optik kan man altid finde 2 min i løbet af dagen hvor man i det mindste lige skrivet noget i retningen af “er lidt presset idag. Sorry. Skal nok prøve st svare når jeg har mere ro på”. Så ved man at man trods alt ikk er glemt og ligegyldig. 

At der kan gå timer før man modtager et svar er fair nok. Det generer mig ikke så meget. Men dage. Så trækker jeg mig og cutter til sidst kontakten helt. 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg har en god veninde der gør sådan. Der kan godt gå en uge inden svar, og jeg prøver netop ved hende at svare øjeblikkeligt så hun forhåbentligt kan svare igen med det samme nu hvor hun tilsyneladende har tid... Men altid svar igen op til en uge senere. Jeg bliver faktisk ret irriteret. Og når vi så er sammen, har hun altid tlf på sig. Så ja, jeg får lidt følelsen af ikke at blive prioriteret, selv om jeg ved at hun værdsætter vores venskab meget. 

Som ovenfor ville jeg blive glad for en hurtig besked om at hun er presset, men jeg ikke er glemt og hun svarer når hun har bedre tid. Det kan alle da finde tid til

Anmeld Citér

5. marts 2022

AnoMor

Lillehjerte skriver:

Jeg har en god veninde der gør sådan. Der kan godt gå en uge inden svar, og jeg prøver netop ved hende at svare øjeblikkeligt så hun forhåbentligt kan svare igen med det samme nu hvor hun tilsyneladende har tid... Men altid svar igen op til en uge senere. Jeg bliver faktisk ret irriteret. Og når vi så er sammen, har hun altid tlf på sig. Så ja, jeg får lidt følelsen af ikke at blive prioriteret, selv om jeg ved at hun værdsætter vores venskab meget. 

Som ovenfor ville jeg blive glad for en hurtig besked om at hun er presset, men jeg ikke er glemt og hun svarer når hun har bedre tid. Det kan alle da finde tid til

Præcis. Det oplever jeg også. Eller man ser dem online på facebook eller lægger stories op på snap og Instagram. De har de nemlig tid til.

mig der skrev den ovenfor. Får desværre ramt anobym knappen nogle gange ved en fejl. Fumlefingre

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Jeg har en veninde som sommetider heller ikke svarer. Nogengange svarer hun med det samme. Andre fange går der dage og nogengange får man aldrig et svar før man skriver om noget helt andet. 
jeg bliver vildt frustreret. Jeg føler mig ligegyldig. Tit er hun online på Facebook men åbner ikke beskeden. Jeg øver mig i ikke at tage det personligt, for jeg ved hun er sådan overfor alle og hun ikke gør det bevidst for at gøre os kede af det, hun har bare travlt med 1000 ting og så ser hun vi har skrevet, og kommer så fra det igen… men ja.. jeg er selv typen der altid svarer og næsten altid med det samme. Så selvom jeg ved jeg ikke bør tage det personligt så gør det mig stadig ked af det… jeg har svært ved at sætte mig ind i hvordan man ikke kan finde 2 min til lige at svare… jeg synes faktisk det er lidt mangel på respekt. Ligesom folk der ikke svarer på invitationer men hvor man skal rykke for svar… 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Hvis man ikke kan finde tid til at svare samme dag, er det fordi at de ikke er vigtige nok, en dag holder de op med at skrive også er problemet løst

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Jeg har en veninde som stort set ikke svare mig på SMS. Jeg bruger ikke sociale medier. Men min veninde sidder konstant med sin tlf og går ikke glip af noget. Jeg har simpelthen droppet hende efter 17 lange år. Jeg føler mig dum og værdiløs. Og syntes bestemt at det er respektløst ikke at svare. Hvis hun skal være min veninde så har jeg jo også brug for at føle mig vigtig. Men når jeg skrev kunne der gå en dag nogle gange flere dage. Så til sidst slog jeg i bordet og hun prøvede ligesom at lave omvendt psykologi. 

Jeg finder mig ikke i det og vil helst behandles som jeg behandler andre. 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Altså min tvillingsøster svarer sjældent samme dag son jeg skriver eller ringer.. jeg har vænnet mig til det - jeg ved at hun svarer på et tidspunkt.. og er det meget vigtigt ringer jeg til hendes kæreste som giver hende telefonen

Anmeld Citér

5. marts 2022

aLOTofmother

Anonym skriver:

Jeg har en veninde som sommetider heller ikke svarer. Nogengange svarer hun med det samme. Andre fange går der dage og nogengange får man aldrig et svar før man skriver om noget helt andet. 
jeg bliver vildt frustreret. Jeg føler mig ligegyldig. Tit er hun online på Facebook men åbner ikke beskeden. Jeg øver mig i ikke at tage det personligt, for jeg ved hun er sådan overfor alle og hun ikke gør det bevidst for at gøre os kede af det, hun har bare travlt med 1000 ting og så ser hun vi har skrevet, og kommer så fra det igen… men ja.. jeg er selv typen der altid svarer og næsten altid med det samme. Så selvom jeg ved jeg ikke bør tage det personligt så gør det mig stadig ked af det… jeg har svært ved at sætte mig ind i hvordan man ikke kan finde 2 min til lige at svare… jeg synes faktisk det er lidt mangel på respekt. Ligesom folk der ikke svarer på invitationer men hvor man skal rykke for svar… 

Facebooks onlineindikator er slet ikke retvisende. Jeg har oplevet min mand kunne se jeg stod som online i timevis, selvom jeg slet ikke havde gang i hverken pc eller mobil. Bare lige for at få den del på det rene

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.