At få et barn med en ven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2022

Solskinspige

Mrs. skriver:

Ja men det lyder ikke gennemtænkt fra din side. Er jo ikke sikkert han kommende kone og mor til andre børn gider være familie med dig

Den snak har jeg taget med ham. At evt. fremtidige partnere (mænd og koner) ikke bryder sig om en af os. Men hans svar var så, "det må være deres problem".
Hvor han virker til ikke helt at tænke så meget over det, så tænker jeg meget på det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2022

AnoMor

Mrs. skriver:

Ja men det lyder ikke gennemtænkt fra din side. Er jo ikke sikkert han kommende kone og mor til andre børn gider være familie med dig

Det er vel ikk anderledes end hvis de var et par der fik barn og gik fra hinanden efterfølgende. Kommende koner/mænd må du accepterer mødrene/fædrene til deres børn uanset hvad.

Ts: normalt ville jeg sige go for it. Men i dette tilfælde hvor du tydeligvis har mange følelser for ham som ikke er gengældt. Så virker det som en rigtig dårlig ide. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Mrs.

Solskinspige skriver:

Den snak har jeg taget med ham. At evt. fremtidige partnere (mænd og koner) ikke bryder sig om en af os. Men hans svar var så, "det må være deres problem".
Hvor han virker til ikke helt at tænke så meget over det, så tænker jeg meget på det.

Det svar hørte jeg fra min søns far da vi i sin tid gik fra hinanden efter 5 års forhold. De første år holdte vi jul sammen mm. Så fik han en kæreste der ikke kunne acceptere den konstellation, og han elskede hende, og hun blev gravid med deres fælles barn - vi har ikke holdt en eneste fælles ting nu, siden vores dreng var 3 år. Han har ham til samvær hver anden weekend og vi deler ferierne - thats it. 
Kærlighed kan ændre mange aftaler indgået i gode hensigter

Anmeld Citér

4. marts 2022

Solskinspige

Mrs. skriver:

Det svar hørte jeg fra min søns far da vi i sin tid gik fra hinanden efter 5 års forhold. De første år holdte vi jul sammen mm. Så fik han en kæreste der ikke kunne acceptere den konstellation, og han elskede hende, og hun blev gravid med deres fælles barn - vi har ikke holdt en eneste fælles ting nu, siden vores dreng var 3 år. Han har ham til samvær hver anden weekend og vi deler ferierne - thats it. 
Kærlighed kan ændre mange aftaler indgået i gode hensigter

Det har jeg også selv tænkt på og forsøgt at forklare ham.

Han ønsker på inden måde en deleordning. Men jeg har så måtte forklare ham, at en eller anden dag hvor vi begge eller den ene finder en ny partner, så bliver vi nød til at lave en deleordning, og netop dele højtider op mellem os. Det virker derimod ikke helt gennemtænkt fra hans side af, hvilket også gør mig lidt usikker på det hele.

Anmeld Citér

4. marts 2022

Mrs.

Solskinspige skriver:

Det har jeg også selv tænkt på og forsøgt at forklare ham.

Han ønsker på inden måde en deleordning. Men jeg har så måtte forklare ham, at en eller anden dag hvor vi begge eller den ene finder en ny partner, så bliver vi nød til at lave en deleordning, og netop dele højtider op mellem os. Det virker derimod ikke helt gennemtænkt fra hans side af, hvilket også gør mig lidt usikker på det hele.

Tænker ud fra både dine følelser og hvad du ellers skriver lyder det som en rigtig dårlig ide

Anmeld Citér

4. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mrs. skriver:

Så kan ingen skilte forældre jo finde nye partner?? 

Hvad er forskellen på det her og en skilt forælder? 

Hvis man ikke gider være en del af et barns liv og vide at der er en mor/far, skal man nok ikke bære sammen med den person. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

jameel

Det lyder som om han bare vil bruge dig som rugemor.

Anmeld Citér

4. marts 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Solskinspige skriver:

Jeg har svaret på dette spørgsmål til en anden i denne tråd.

Han ville meget gerne have et barn med mig, men kun hvis jeg kan gå med på de præmisser om at vi er venner der får et fællesbarn. Men han kan godt mærke at jeg ikke har hjertet med i det "projekt". Som jeg desværre føler det er blevet, frem for et kærlighedsbarn som jeg ønsker det.

Jeg ville få det mega svært den gang han finder en anden kvinde! Men på den anden side kan jeg mærke og høre på ham, at han bliver lidt usikker og jaloux når jeg til gengæld skal på date med en fyr. Jeg tror som tingene er nu, at vi ikke er et sted i vores forhold hvor vi er "klar" til at få et barn sammen. Selvom jeg ville ønske vi var og min krop skriger på en ny graviditet. Men jeg tænker at give det noget tid endnu. Så må se jeg om 2-3 måneder hvor jeg står.

Jeg synes slet ikke, der er noget at være i tvivl om. Jeres relation er alt for uafklaret og sårbar til, at I skal være forældre sammen. Hvad enten du dater for at komme videre eller for at påvirke ham, så er du ikke “landet” et sted i dit liv, hvor der er ro og forudsigelighed omkring din fremtid, og dine følelser for ham kan blive en bombe i jeres relation, når han finder en kvinde, han vil leve sammen med. Og han lyder på sin side til slet ikke at reflektere længere end til, at det kunne være dejligt at få en baby. Jeg tør ikke tænke på, hvordan du vil reagere, den dag han skal være far til et barn med en anden - er du og jeres fælles barn så andenprioritet, vil du sammenligne og føle, at han svigter jer? 

Tænk tre, ti, 18 år frem - ikke kun på en lille baby og den første mirakeltid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.