Solskinspige skriver:
Jeg har svaret på dette spørgsmål til en anden i denne tråd.
Han ville meget gerne have et barn med mig, men kun hvis jeg kan gå med på de præmisser om at vi er venner der får et fællesbarn. Men han kan godt mærke at jeg ikke har hjertet med i det "projekt". Som jeg desværre føler det er blevet, frem for et kærlighedsbarn som jeg ønsker det.
Jeg ville få det mega svært den gang han finder en anden kvinde! Men på den anden side kan jeg mærke og høre på ham, at han bliver lidt usikker og jaloux når jeg til gengæld skal på date med en fyr. Jeg tror som tingene er nu, at vi ikke er et sted i vores forhold hvor vi er "klar" til at få et barn sammen. Selvom jeg ville ønske vi var og min krop skriger på en ny graviditet. Men jeg tænker at give det noget tid endnu. Så må se jeg om 2-3 måneder hvor jeg står.
Jeg synes slet ikke, der er noget at være i tvivl om. Jeres relation er alt for uafklaret og sårbar til, at I skal være forældre sammen. Hvad enten du dater for at komme videre eller for at påvirke ham, så er du ikke “landet” et sted i dit liv, hvor der er ro og forudsigelighed omkring din fremtid, og dine følelser for ham kan blive en bombe i jeres relation, når han finder en kvinde, han vil leve sammen med. Og han lyder på sin side til slet ikke at reflektere længere end til, at det kunne være dejligt at få en baby. Jeg tør ikke tænke på, hvordan du vil reagere, den dag han skal være far til et barn med en anden - er du og jeres fælles barn så andenprioritet, vil du sammenligne og føle, at han svigter jer?
Tænk tre, ti, 18 år frem - ikke kun på en lille baby og den første mirakeltid.
Anmeld
Citér