At få et barn med en ven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.792 visninger
17 svar
7 synes godt om
3. marts 2022

Solskinspige

Er der nogen som har fået et fællesbarn med en ven og kan fortælle om deres oplevelser af sådan en konstellation? Har I nogle råd og overvejelser I tænker jeg skal vide?

Jeg overvejer nemlig at forsøge for 3´gang at få et barn med en ven. Men er også i tvivl.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2022

ettol3

Jeg nåede at læse dit indlæg inden du ændrede det og mit svar er lad vær og find dig en sæddonor i stedet som dit barn kan kontakte når han/hun bliver 18 år. 

Hvorfor vil din ven have et barn sammen med dig men ikke være i et forhold med dig? Og når nu du selv gerne vil være i et forhold med ham så tror jeg det ville være rigtig svært for dig at have et barn med ham og se ham kæreste den med andre. 

Anmeld Citér

3. marts 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Solskinspige skriver:

Er der nogen som har fået et fællesbarn med en ven og kan fortælle om deres oplevelser af sådan en konstellation? Har I nogle råd og overvejelser I tænker jeg skal vide?

Jeg overvejer nemlig at forsøge for 3´gang at få et barn med en ven. Men er også i tvivl.

Du vil gerne være sammen med ham, men han vil ik? (var det ikke der stod i oplægget før) og nu tænker du at få et barn med ham? Kan du holde følelserne til dig selv?

Kan du klare at have et barn med ham, men vide at I ikke er sammen?

Hvad siger han til det? 

Anmeld Citér

3. marts 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Normalvis havde jeg sagt go for it. Men! Dine følelser er et problem. Du ønsker faktisk et forhold med denne mand. Det kan give nogen gevaldige problemer i fremtiden. Når du først bliver fyldt med hormoner og derefter ramt af mor følelser, så kommer det til at gøre så ondt på dig. Især hvis han møder en ny kvinde.

Anmeld Citér

3. marts 2022

Mrs.

Nu fik jeg også læst dit indlæg inden du redigerede det. Vil sige at min overbevising er du har en følelsesmæssig tilknytning der gør det utilrådeligt. 
Hvad så den dag han finder en at være i forhold med, og får børn og familie med hende? 
Dine følelser for ham vil potentielt kunne blive et stort problem i jeres samarbejde og relation, hvis han vælger at gå en anden vej. Særligt når du har et ønske om at i en dag måske ender sammen. 
du er stadig ung, og kan stadig nå at møde den rette og få børn med ham. 

og er du indstillet på et evt fællesbarn skal på samvær hos ham og hans nye kæreste når hun en gang bliver en realitet? Og at hun skal være stedmor for jeres barn? 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Solskinspige

ettol3 skriver:

Jeg nåede at læse dit indlæg inden du ændrede det og mit svar er lad vær og find dig en sæddonor i stedet som dit barn kan kontakte når han/hun bliver 18 år. 

Hvorfor vil din ven have et barn sammen med dig men ikke være i et forhold med dig? Og når nu du selv gerne vil være i et forhold med ham så tror jeg det ville være rigtig svært for dig at have et barn med ham og se ham kæreste den med andre. 

Da mig og min ven mødte for første gang var han måneden forinden lige kommet ud af et længerevarende- og psykisk voldligt forhold og var følelsesmæssigt ikke klar til at indgå i noget nyt. Men vi blev alligevel forelsket og efter 3 måneder blev jeg så for første gang og helt uventet gravid. Han har lige som mig længe gerne ville have et barn, og i og med vi kom så godt ud af det med hinanden, valgte vi at beholde det. Men så kom de 2 tab.
Jeg ved ikke hvorfor hans forelskelse for mig er forsvundet. Men jeg kan sige så meget, at vi har været meget igennem. Han har skulle acceptere at hans tidligere forhold var forbi. Dette har medført store problemer i vores forhold og jeg har flere gange haft trukket mig for vores forhold. Men fordi der er en stor kærlighed mellem os, og jeg har været ved hans side hele vejen igennem, så ville vi gerne have et barn sammen og være en del af hinandens liv. Men jeg må indrømme at det ikke er denne familie konstruktion jeg havde en forestilling om jeg skulle havne i. 

I dag har jeg trukket mig endnu mere fra ham og i dag er vi bare venner. Vi ses mindre og der kan gå flere dage mellem vi ses. Jeg er fx mere aktiv på datingmarkedet, og det kan jeg fornemme han bliver en smule usikker og jaloux over. Men min selvtillid vokser af det og jeg kan mærke jeg bliver mere selvstædig igen. Jeg har snart ægløsning og i den forbindelse er jeg begyndt at tænke meget på børn igen, i og med jeg stadig er under kontrol af læger som tror jeg aktivt er i gang med at forsøge med endnu en graviditet. Men på den anden side tænker jeg også at vente. Mine tanker svinger fra time til time. Min krop ville bare så gerne være gravid igen efter mit sidste tab i december måned

Anmeld Citér

4. marts 2022

Solskinspige

BAE skriver:

Du vil gerne være sammen med ham, men han vil ik? (var det ikke der stod i oplægget før) og nu tænker du at få et barn med ham? Kan du holde følelserne til dig selv?

Kan du klare at have et barn med ham, men vide at I ikke er sammen?

Hvad siger han til det? 

Jeg har svaret på dette spørgsmål til en anden i denne tråd.

Han ville meget gerne have et barn med mig, men kun hvis jeg kan gå med på de præmisser om at vi er venner der får et fællesbarn. Men han kan godt mærke at jeg ikke har hjertet med i det "projekt". Som jeg desværre føler det er blevet, frem for et kærlighedsbarn som jeg ønsker det.

Jeg ville få det mega svært den gang han finder en anden kvinde! Men på den anden side kan jeg mærke og høre på ham, at han bliver lidt usikker og jaloux når jeg til gengæld skal på date med en fyr. Jeg tror som tingene er nu, at vi ikke er et sted i vores forhold hvor vi er "klar" til at få et barn sammen. Selvom jeg ville ønske vi var og min krop skriger på en ny graviditet. Men jeg tænker at give det noget tid endnu. Så må se jeg om 2-3 måneder hvor jeg står.

Anmeld Citér

4. marts 2022

Solskinspige

Mor11 skriver:

Normalvis havde jeg sagt go for it. Men! Dine følelser er et problem. Du ønsker faktisk et forhold med denne mand. Det kan give nogen gevaldige problemer i fremtiden. Når du først bliver fyldt med hormoner og derefter ramt af mor følelser, så kommer det til at gøre så ondt på dig. Især hvis han møder en ny kvinde.

Jeg ved allerede nu at det ville blive et problem for mig den dag han kommer og fortæller mig han har mødt en. Da jeg var gravid anden gang var jeg ikke altid glad og kunne mærke at jeg én større støtte på min side. Som jeg har skrevet i de andre svar i denne tråd tror jeg ikke vi er "klar" til at få et barn sammen. Jeg skal finde mig selv igen og gøre mig uafhængig af ham. Der kan i dag gå flere dage mellem vi ses og snakker sammen. Efter jeg har trukket mig kan jeg sommetider mærke at magtbalancen har ændret sig til min fordel. Han ved at jeg er aktiv på diverse dating apps og sommetider skal på dates. Når han ved jeg snart skal på en date skriver han pludselig sødere beskeder til mig. Jeg ved det presser ham lidt at se, at jeg langsomt er på vej videre. Men som han også har fortalt mig. "Jeg ville ønske at jeg kunne være samme sted som dig. Jeg føler at der står en diamant foran mig, mens jeg står her med mudder på hænderne".

Anmeld Citér

4. marts 2022

Solskinspige

Mrs. skriver:

Nu fik jeg også læst dit indlæg inden du redigerede det. Vil sige at min overbevising er du har en følelsesmæssig tilknytning der gør det utilrådeligt. 
Hvad så den dag han finder en at være i forhold med, og får børn og familie med hende? 
Dine følelser for ham vil potentielt kunne blive et stort problem i jeres samarbejde og relation, hvis han vælger at gå en anden vej. Særligt når du har et ønske om at i en dag måske ender sammen. 
du er stadig ung, og kan stadig nå at møde den rette og få børn med ham. 

og er du indstillet på et evt fællesbarn skal på samvær hos ham og hans nye kæreste når hun en gang bliver en realitet? Og at hun skal være stedmor for jeres barn? 

Jeg har svaret på dette spørgsmål i denne tråd.

Anmeld Citér

4. marts 2022

Mrs.

Solskinspige skriver:

Jeg har svaret på dette spørgsmål i denne tråd.

Ja men det lyder ikke gennemtænkt fra din side. Er jo ikke sikkert han kommende kone og mor til andre børn gider være familie med dig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.