Folk i mit liv har altid vidst at jeg gerne vil have børn - jeg manglede "bare" den rette mand at stifte familie med. Det gjorde SÅ ondt når folk spurgte om jeg "ikke også snart skulle have nogle børn eller hvad?" - avavav! Det er så uforstående at spørge om, og især på den måde. Dengang svarede jeg at jeg ikke ville have børn - men en familie, det fik nogle til at holde k*ft.
Da jeg så mødte den perfekte mand og alle kunne se det, stod spørgsmålet i kø igen. Jeg var SÅ klar på børn, men han ville gerne vente, hvilket jeg respekterede 120%, men spørgsmålet gjorde stadig ondt. Jeg tænkte tit at "de ved reelt ikke om vi er i behandling, lige har mistet eller om jeg ER gravid", og jeg blev faktisk ofte såret af folks ubarmhjertige og respektløse måde at gå til spørgsmålet på. Jeg følte altid at jeg skulle forsvare mig, og ham, altså forsvare at han ville vente - hvad er det for noget? Det vedkommer jo kun os.
Jeg endte med at begynde at svare ca således;
Hvae, er du gravid eller hvad? - Nej, men hvis jeg var det, så fik du da lige taget overraskelsesmomentet fra mig med det spørgsmål.
Skal i ikke snart igang med de børn? - Det går vi igang med, når vi er klar, og jeg kan afsløre at du ikke er den første der får besked når lagengymnastikken får dét formål herhjemme.
Du skal jo også passe på at du ikke bliver for gammel. - Ja, og du skal passe på at du ikke blander dig hvor du ikke hører hjemme.
(var iøvrigt 29 på dette tidspunkt)
osv. svar leveret helt tørt og roligt. Folk stoppede rent faktisk med at spørge, og da jeg blev gravid blev folk SÅ glade.
enkelte; "det var sgu også på tide" - tak 
men nu hvor jeg så er gravid, så opdager jeg en ny form for fjernet filter. Hvorfor er det egentlig alment godkendt at kommenterer på min størrelse????!!! Folk er simpelthen idioter, og jeg håber jeg for altid selv husker kun at sige søde og pæne ting, der IKKE sætter hverken bekymring eller dårlig samvittighed igang.