Din mand/kæreste er din nære familie nu. I er ved at skabe jeres egen lille familie og i elsker hinanden. Din mor opfører sig umodent, egoistisk og direkte uopdragent.
kan ikke sige hvad du skal gøre.
Men kan fortælle hvad jeg har gjort ifht. Min lillesøster i en lignende situation.
Min lillesøster og jeg er soudentvillinger og har altid haft et tæt bånd. Hun kan bestemt ikke lide min mand (på trods af hun ikke har mødt ham (selvom vi har været samme i mange år, hun vil bare ikke se ham) - hun dømmer ham på hans fortid).
Min mand og jeg elsker hinanden, han har også taget min søn til sig som sin egen (min søn er nu 10 år) og vi venter vores fælles barn.
Jeg valgte til sidst at sige til min søster at enten accepterede hun min mand og holdte op med at tale grimt om ham og dømme ham for hans fortid (i teenageårene) eller også var hun ude af mit liv.
Det ville hun ikke høre tale om og skrev nogen grimme beskeder. Jeg skrev så til hende at det var fint, hun har taget en beslutning, og skal aldrig kontakte mig igen. Min mand, vores børn og vores familie er vigtigst for mig.
Stiller nogen sig på tværs af det, eller nærer modvilje mod min mand af den ene eller anden grund - så skal de bare ikke være en del af mit liv. Så er jeg ligeglad om det er min søster, mor eller hvem det er.
Det er selvfølgelig min prioritering, og forstår man kan prioritere forskelligt.
Men for mig, er det vigtigste i verden vores familie her hjemme. den vi har skabt sammen og som giver mig så meget lykke og kærlighed hver eneste dag.
Anmeld
Citér