Baby længde, størrelse 50 hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg har brugt str. 50 i et godt stykke tid (minimum 1 mdr.) til begge mine piger (51 cm/3200 og 53 cm/3800). Min mand måtte ud og købe str. 50, da vi fik vores første, fordi vi netop havde fået rådet om kun at købe str. 56, og hun svømmede i det

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2022

lineog4

Mit svar er måske til den forkerte side, for jeg har født store børn både længde og vægt, så selv størrelse 56 blev brugt i meget meget kort og til den ene slet ikke der sprang vi direkte i 62.

Men i forhold til hvad du skal have med til hospitalet, så er små meget krøllede sammen, og svømmer ofte i det tøj som blot en uge efter, hvor de er strakt mere ud, næsten er for småt. Så jeg ville være nervøs for kun at have en lille størrelse med. 

Anmeld Citér

26. februar 2022

fehår

Min ældste var 53 cm ved fødslen og var aldrig i størrelse 50. Den yngste var 50 centimeter og 3220 g ved fødslen og var i størrelse 50 i to uger.

Jeg ville tage begge størrelser med, så er man på den sikre side.

Anmeld Citér

26. februar 2022

Morpåudebane

Begge mine børn var lige under 3 kg og 49-50 cm. Vi brugte str 50 i et par uger  

Anmeld Citér

26. februar 2022

B&J

Tror det er meget forskelligt fra baby til baby 

vores søn og lille pigen der lige er kommet 

vejede 2810 Og 2740

Vores søn brugte str 50 i 3-4 mdr for str. 50 var rimelig stort til ham så er spændt på lille pigen gør kunsten efter 

Anmeld Citér

26. februar 2022

Naha

lineog4 skriver:

Mit svar er måske til den forkerte side, for jeg har født store børn både længde og vægt, så selv størrelse 56 blev brugt i meget meget kort og til den ene slet ikke der sprang vi direkte i 62.

Men i forhold til hvad du skal have med til hospitalet, så er små meget krøllede sammen, og svømmer ofte i det tøj som blot en uge efter, hvor de er strakt mere ud, næsten er for småt. Så jeg ville være nervøs for kun at have en lille størrelse med. 

Men de var vel også født til termin?

Jeg skal føde 3 uger før termin, min datter blev født 5 uger før termin og brugte STR 45 og var 2,5 kg

Anmeld Citér

26. februar 2022

lineog4

Naha skriver:

Jeg skal føde 3 uger før termin, min datter blev født 5 uger før termin og brugte STR 45 og var 2,5 kg

Ja, og der manglede et ikke. Jeg ville skrive, at jeg ikke var nervøs for kun at have den lille størrelse med fordi de er så krøllet sammen i starten.

Anmeld Citér

28. februar 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
Naha skriver:

Vores datter er født uplanlagt 2 1/2 uge før termin og var 47 cm. ved fødslen. Til hende brugte vi str. 50 i nok en måned. 
Vi havde fulgt rådet om primært at have str. 56 og større klar, så vi havde faktisk kun 2 sæt i str. 50. Men det løste vi ved at købe en brugt tøjpakke i str. 50. 
På hospitalet brugte vi kun deres tøj. 
Tag da blot str. 50 og str. 56 med. Og vent med at købe for meget til barnet er her og du ved, hvilken størrelse han/hun skal i. 

Anmeld Citér

28. februar 2022

Lje

Naha skriver:

Sagen er den at jeg skal sættes i gang i uge 37+2.

Men er jeg kommer så meget i tvivl om kun skal have str 50 med eller om jeg skal tage lidt med i STR 56 også

Jer der har født babyer der brugte størrelse 50, hvor lange var de, og hvor længe kunne de passe størrelse 50.

Vi forventer lillebror vejer omkring 2,8-3,1 kg og er 48-50 cm lang ud fra scanninger osv

Ingen kan vel svare dig nøjagtigt på hvor længe dit ufødte barn bruger str. 50. 

Men til sammenligning fødte jeg 41+5 begge gange. Store børn over 4 kg og over 56 cm. begge var i str. 50 nogle uger. Til de lige rettede sig ud. 

Bevares - de kunne have haft svømmet lidt i en str. 56 med opsmøg men jeg synes, det ligner at barnet er sygt, når de nyfødte ligger der i alt for stort tøj. Det ønskede jeg ikke. 

Men er løsningen ikke et par sæt i str. 50 måske en body med i str. 56? Og så kan far tage mere tøj med til jer hvis behovet opstår. 

Vh.

Anmeld Citér

28. februar 2022

Naha

Lje skriver:

Ingen kan vel svare dig nøjagtigt på hvor længe dit ufødte barn bruger str. 50. 

Men til sammenligning fødte jeg 41+5 begge gange. Store børn over 4 kg og over 56 cm. begge var i str. 50 nogle uger. Til de lige rettede sig ud. 

Bevares - de kunne have haft svømmet lidt i en str. 56 med opsmøg men jeg synes, det ligner at barnet er sygt, når de nyfødte ligger der i alt for stort tøj. Det ønskede jeg ikke. 

Men er løsningen ikke et par sæt i str. 50 måske en body med i str. 56? Og så kan far tage mere tøj med til jer hvis behovet opstår. 

Vh.

Nu spørg jeg heller ikke til hvorlænge mit barn vil være i STR 50

Jeg spørg til gengæld hvor længe jeres børn var i STR 50, altså hvor lange de var før de skulle over i STR 56

Jeg har fået en god idé om at STR 56 ikke er nødvendigt i pusletasken til sygehuset

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.