Baby længde, størrelse 50 hvor længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
19 svar
12 synes godt om
25. februar 2022

Naha

Sagen er den at jeg skal sættes i gang i uge 37+2.

Men er jeg kommer så meget i tvivl om kun skal have str 50 med eller om jeg skal tage lidt med i STR 56 også

Jer der har født babyer der brugte størrelse 50, hvor lange var de, og hvor længe kunne de passe størrelse 50.

Vi forventer lillebror vejer omkring 2,8-3,1 kg og er 48-50 cm lang ud fra scanninger osv

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Mine børn er født 13 dage over termin og har været 52-53 cm lange. De brugte str 50 den første uge i hver fald. 

Tænker du om du skal tage str 56 med i tasken? Der sker jo ikke noget ved at tage en body og et par bukser med i str 56, og du kommer jo til at bruge det på et eller andet tidspunkt, så det er jo ikke spildt. 

Jeg var indlagt efter fødslen med begge børn, og jeg har stort set ikke brugt andet tøj end en dragt til at sove i om natten og så et sæt til at køre hjem i. Vi lå hud til hud resten af tiden

Anmeld Citér

25. februar 2022

2021baby

Jeg købte slet ikke noget 50 til min mindste datter, for storesøster nåede nærmest ikke at bruge den størrelse  Men det er jo meget forskelligt, så jeg ville tage begge str. med  

Min yngste blev vurderet til 2990 g og gennemsnitlig længde to uger inden fødsel.. Hun var 4400 g og 55 cm lang   Så det var nok meget godt at vi havde satset på str. 56. 

Men sådan et lille sæt fylder ikke meget i tasken, og ville være brand ærgerligt HVIS nu baby viser sig ikke at kunne passe str. 50 ����‍♀️

Anmeld Citér

26. februar 2022

Moonchild1990

Profilbillede for Moonchild1990

Alle rådede os til ikke at købe størrelse 50. Det viste sig dog, at min pige kom ud 52 cm lang - og hun har brugt str 50 i en måned og er kun lige vokset ud af den. ��

Anmeld Citér

26. februar 2022

My1234

Lidt af hvert. Heldigvis har butikkerne også åbent efter en fødsel

Anmeld Citér

26. februar 2022

Annemette07

Naha skriver:

Men er jeg kommer så meget i tvivl om kun skal have str 50 med eller om jeg skal tage lidt med i STR 56 også

Jer der har født babyer der brugte størrelse 50, hvor lange var de, og hvor længe kunne de passe størrelse 50.

Vi forventer lillebror vejer omkring 2,8-3,1 kg og er 48-50 cm lang ud fra scanninger osv

Mine har været i størrelse 50 i hhv. 3 og 5 uger. De var 52 cm og 50 cm ved fødslen

Anmeld Citér

26. februar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Jeg har købt lidt bodyer og bukser i str 50,56 pg 62 i genbrug (de størrelser kan du finde nærmest ubrugt hvis du kigger det ordentligt igennem). 5-10kr pr del, så er man ligesom dækket ind uden at ahve brugt ret meget på det, og pengene er gået til et godt formål + det kan komme retur og købes af andre

Anmeld Citér

26. februar 2022

Mrs.

Min dreng havde str 50 på da han blev født (49 lang) og den var lidt stor til ham. Kan ikke huske hvor længe han brugte den. 
men til lille pigen har vi købt 5 sæt i str 50 nu da de jo vokser hurtigt og man altid kan smørge ærmerne op

Anmeld Citér

26. februar 2022

AnoMor

Naha skriver:

Min dreng vejede 3170 og var 49 lang. Han brugte str 50 i i hvertfald eb måned.

Anmeld Citér

26. februar 2022

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Min ældste målte 50 cm og 3500 ved fødslen. Brugte str 50 de første 2 uger. 

Min yngste 51 cm og 3800 ved fødslen. Brugte str 50 i en måned. Ham her blev også vækstscannet 2 uger før fødslen, hvor de skød næsten 1 kg ved siden af, så det er ikke altid man kan stole på vækstscanninger. 

Jeg ville tage både str 50 og 56 med  

Og held og lykke med den forestående fødsel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.