Smittet igen! Inden for 12 uger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

853 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2022

Anonym trådstarter

Hej 

er der andre der har oplevet at blive smittet med corona relativt kort efter hinanden. ?
For 9 uger siden var jeg smittet med Delta. Troede jeg var immun, men er nærkontakt og begyndte at få milde symptomer og er nu testet positiv igen. Jeg har testet negativ efter jeg blev rask fra første omgang. Så tænker den er god nok nu, især fordi jeg har lidt symptomer..

Andre der har oplevet det ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2022

Mrs.

Har ikke oplevet det, men har hørt om det fra bekendte  er åbenbart muligt.. særligt hvis man først har haft Delta og bagefter får omikron.. 

Anmeld Citér

17. februar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hej 

er der andre der har oplevet at blive smittet med corona relativt kort efter hinanden. ?
For 9 uger siden var jeg smittet med Delta. Troede jeg var immun, men er nærkontakt og begyndte at få milde symptomer og er nu testet positiv igen. Jeg har testet negativ efter jeg blev rask fra første omgang. Så tænker den er god nok nu, især fordi jeg har lidt symptomer..

Jeg har ikke selv oplevet det. Men det er ikke unormalt. Det er jo to forskellige varianter. 
tiden er jo også sat ned for immuniteten fra 12 uger til 60 dage. 
Så i teorien kan du men en sf de første varianter om kort tid hvis du er uheldig  

smitte betyder ikke immunitet. Smitte betyder nedsat risiko for at blive smittet igen med samme variant. 
derfor er det også så forkert det hedder immunitet 

Anmeld Citér

17. februar 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Hej 

Det er kun en uge siden jeg selv var smittet, så har ikke selv oplevet det. Men har hørt flere der er blevet smittet af første den ene og så den anden før de 12 uger var ovre.

Du er jo ikke immun

Anmeld Citér

17. februar 2022

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Det er kun en uge siden jeg selv var smittet, så har ikke selv oplevet det. Men har hørt flere der er blevet smittet af første den ene og så den anden før de 12 uger var ovre.

Du er jo ikke immun

Gik lidt naivt og troede at jeg var immun, også selvom jeg havde Delta Men kan hører der er flere der har oplevet det samme med smitte kort efter hinanden..

Anmeld Citér

17. februar 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg har ikke selv oplevet det. Men det er ikke unormalt. Det er jo to forskellige varianter. 
tiden er jo også sat ned for immuniteten fra 12 uger til 60 dage. 
Så i teorien kan du men en sf de første varianter om kort tid hvis du er uheldig  

smitte betyder ikke immunitet. Smitte betyder nedsat risiko for at blive smittet igen med samme variant. 
derfor er det også så forkert det hedder immunitet 

Kender flere der kører på 2 omgang men det er meget længe siden de var smittet første gang. 
Så havde ikke regnet med den kom så hurtigt igen..

Men tak for svar Er ikke den eneste kan jeg hører..

Anmeld Citér

18. februar 2022

Kastanje

Det er vist cirka 100.000 der har haft det to gange - forskellige varianter. Selvfølgelig med et stort skyggetal.

Anmeld Citér

18. februar 2022

drabo

Profilbillede for drabo

Hvis du ser på smittetallene har det i et stykke tid været sådan at 10-15% har været smittet før, så ja desværre.

det er lidt ligesom influenza, hvor der hele tiden kommer nye varianter, og ens gamle modstandsdygtighed derfor nedsættes. 

håber du kommer mildt igennem og god bedring.

Anmeld Citér

18. februar 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hej 

Nu spørger jeg nok dumt. 
men hvordan ved I om det er den ene eller anden variant I er blevet smittet med ? 

Anmeld Citér

18. februar 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Du kan sagtens smittes igen. Måske det er omikron denne gang.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.