Alright alright alright. Hold da op en masse antagelser og angreb på forældrekompetence sådan en tråd pludselig kan indeholde. Men jeg tager på mine skuldre, at jeg måske bare er ufattelig dårlig til at forklare tingene nuanceret, selvom jeg forsøgte at uddybe lidt i en tidligere kommentar.
Tingene er ikke sort/hvide. Fordi man har en indbyrdes jargon præget af sarkasme og ironi, er det ikke ensbetydende med, at man ikke har situationsfornemmelse, eller at hver evig eneste sætning, der forlader ens mund, er spydig. Der er mange måder at sige tingene på, intonation, mimik, gestik, som kan fortælle meget. Og det er klart, at min mand ikke kalder mig en dum kælling foran børnene (eller nogensinde for den sags skyld). Vi er ordentlige, høflige mennesker, men ind i mellem kan der opstå situationer, hvor det misforstås udefra.
For at gentage mig selv. Jeg sidder altså ikke til Tante Odas 80 års og siger til min mand "så hold dog kæft, dit fjols", men derfor kan vi da godt tage lidt pis på hinanden ude i byen. Det jeg mente var, at vi ikke ønsker fuldstændig at fjerne den del af os, der gør os til os som personer og par 
Hvad mine børn angår, tak for bekymringen og omsorgen, men vi har nogle meget høflige og velopdragne børn, der ingen relationelle udfordringer har, og hvor familie og venner er glade for at have dem på besøg, fordi de opfører sig pænt.
Jeg vil gerne gentage, at verden ikke er sort/hvid. Man kan godt, som voksne, have en indbyrdes grovkornet jargon, men stadig være nogle venlige, kærlige, høflige mennesker, som formår en alderssvarende omgangstone og humor med børnene, og som formår at opdrage dem ordentligt.
Men tak for jeres tips, jeg sætter pris på jeres input, og tager på mig, jeg måske ikke har været klar nok i min kommunikation i mit indledende indlæg