Altså jeg vil sige, at det self er dejligt at i har det sjovt sammen, og ik blir sure over at blive kaldt et fed læs, eller andet.
MEN jeg ka faktisk godt forstå hvis andre blir forvirret eller på anden måde "stødt/frastødt" af den måde, at tale til den man elsker på. Den der akave stemning det ka give omkring et bord, ka være til at tage om føle på, nogen gange.
"Normalt" er den slags sætninger, en måde at nedgøre andre på. I hvert fald i min verden. Og jeg tror faktisk ret hurtigt, at jeg ville blive pænt træt, af den tone/stemning, det ku frembring, hvis jeg sku sidde en hel aften, og høre på et par, hvor de feks sad og sagde til hinanden "så spis dog pænt, i stedet for at sætte forbenene lige i truget, dit fede læs" eller klap kaje, din klovnen" eller hva det nu ku være. Jeg ville blive så træt i hovedet, af at sidde og prøve og afkode om det var ment i alvor, eller om det bare var sådan deres "kærlige tone" var overfor hinanden.
Jeg har ik noget imod, at folk taler til hinanden, på en bestemt måde, så længe det er kærlig ment, men jeg orker ik at bruge en hyggelig aften, på at afkode deres indbyrdes forhold.
Min ældste veninde og hendes kæreste, ka godt mundhugges indimellem. Snakke lidt højt, og bande værre end en liderlig pirat, der lige er kommet i land. Jeg ved de elsker hinanden, og vores unger, elsker dem, men shit vi var nød til at forklare dem(ungerne) mange gange, at nej Peter og Marie skændes ik, nej de er heller ik sure på hinanden. Ja voksne må helt selv bestemme om de bander, men vi gider ik høre på jer 2, der bander. Osv osv osv.
Nu er vores unger så store, at de flere gange selv har spurt dem, hvorfor de bander, snakker højt eller lyder som om, de er sure på hinanden, at vores venner tager hensyn, til at der også er små øre, der lytter med hele tiden, og derfor i flere år nu, virklig gør en indsats, for at bande mindre, snakke lidt laver og pæner til hinanden.
Ved ik om mit svar overhovedet ka bruges, men det er også bare mine tanker, når jeg lige læser dit opslag. Vh Stine