Corona - splittelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2022

Kastanje

Ellie79 skriver:

Herhjemme har vi oplevet lidt.

Min mands søster og mand tror ikke på corona findes, de tror det er noget den amerikanske regering har skabt for at skabe frygt og hvis man bliver vaccineret er det det samme som at underskrive sin dødsdom. De har nærmest sagt farvel til os og de mener vi er uegnet til at være forældre fordi vores børn er blevet vaccineret. Vi har prøvet at holde kontakten og inviterer med til fødselsdage og konfirmation. De møder syge op og nægter at blive testet. Vi har længe været tålmodige men i julen orkede vi ikke mere og nu 'kan' vi desværre ikke lige den dag de inviterer. 

For at være helt ærlige er vi der hvor vi konsekvent omtaler dem som sølvpapirshattene og idioterne. Det har været 2 lange år og vi orker ikke at hører på mere fra deres side.. 

Helt reelt … jeg har meget svært ved at tror at nogle normalt fungerende mennesker skulle tro at den amerikanske regering styret os gennem corona og ikke mener det findes reelt. Hvem mener det..? Jeg har aldrig i min omgangskreds set nogen med den holdning. Men jeg kender en del, som kommer en i den kategori, hvis blot man mener man ikke vil vaccineres. Du lyder også fordomsfuld overfor din mands familie. .. idioter/ sølvpapirshatte. Ikke lige frem måden af holde respekten på.

Det hele bliver ansolutter - enten mener su det eller også mener du det. Meget sort hvidt. Hvor pokker er rummeligheden, nysgerrigheden for hinanden og nuancerne. Det er sku så ubegavet på begge sider - blot min betragtning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2022

Ellie79

AnoMor skriver:

Bare af ren nysgerrighed. Men hvorfor synker i ned på deres niveau og kalder dem skældsord? 
forstår skam godt hvorfor i ikke orker mere. Men det er jo netop skældsordene der er med til splittelsen mellem os mod dem

jeg ved det godt - nok mest af afmagt. Der er jo også en sorg i at de er sådan og en kæmpe frustration og lige nu er vi nok i afmagt og vrede over de spiltter familien ad.. 

Det fylder og mange dage vil min mand gerne gå dem endnu mere i møde.. men vi er nok mættet lige nu. 

Anmeld Citér

10. februar 2022

Ellie79

Kastanje skriver:

Helt reelt … jeg har meget svært ved at tror at nogle normalt fungerende mennesker skulle tro at den amerikanske regering styret os gennem corona og ikke mener det findes reelt. Hvem mener det..? Jeg har aldrig i min omgangskreds set nogen med den holdning. Men jeg kender en del, som kommer en i den kategori, hvis blot man mener man ikke vil vaccineres. Du lyder også fordomsfuld overfor din mands familie. .. idioter/ sølvpapirshatte. Ikke lige frem måden af holde respekten på.

Det hele bliver ansolutter - enten mener su det eller også mener du det. Meget sort hvidt. Hvor pokker er rummeligheden, nysgerrigheden for hinanden og nuancerne. Det er sku så ubegavet på begge sider - blot min betragtning. 

Og det er jo rigtig fint at have det sådan. Vi er blot mennesker og har været i det længe og selv de mest rummelige mennesker kan blive sat under meget stort pres. Der er jo følelser med og en ked af det over at de mennesker man elsker meget højt bliver ved med at presse en og stille meget store spørgsmål ved fx ens forældre evne fordi man vælger at vaccinerer ens børn. 

Jeg er sikker på at folk der kender os ikke ser os som du læser mig/os. 

Og nu er det jo sådan at bare fordi du ikke har oplevet eller kender nogen så kan andre mennesker jo godt kende mennesker der har en oplevelse af den pandemi vi har været i som noget der kan lyde helt syrealistisk. 

Anmeld Citér

10. februar 2022

AnoMor

Ellie79 skriver:

jeg ved det godt - nok mest af afmagt. Der er jo også en sorg i at de er sådan og en kæmpe frustration og lige nu er vi nok i afmagt og vrede over de spiltter familien ad.. 

Det fylder og mange dage vil min mand gerne gå dem endnu mere i møde.. men vi er nok mættet lige nu. 

Tak for svar. Var som sagt bare nysgerrig. Forstår godt man kan sige ting i afmagt og frustrationer. Men man mp huske at man så ikk er et hak bedre selv. Man bliver nødt til at møde hinanden med forståelse frem for krig. Selvom det er svært når man er på yderkanterne. 

Anmeld Citér

10. februar 2022

Ellie79

Tak for svar. Var som sagt bare nysgerrig. Forstår godt man kan sige ting i afmagt og frustrationer. Men man mp huske at man så ikk er et hak bedre selv. Man bliver nødt til at møde hinanden med forståelse frem for krig. Selvom det er svært når man er på yderkanterne. 

Og vi ved vi ikke er et hak bedre, men lige nu er der langt imellem os. Dem man elsker er nok også dem der kan få flest følelser op i en. 

Det skal dog siges at vi aldrig har kaldt dem sølvpapirshatte eller idioter i deres påhør. Dette er kun sagt i frustration når vi taler med venner om den afmagt vi føler. Men derfor gør det, det jo ikke okay at tale grimt om andre mennekser. 

Vi har hele tiden holdt en sober tone i deres påhør, men desværre har de de et kæmpe problem med at vi har taget valget at blive vaccineret. Vi har taget vaccinen for lang tid siden og har ikke brug for at hører mere om alle de dårligdomme der vil ramme os. Ligeledes gør det vores børn enormt bange og kede af det når de hører på det over fødselsdagsbordet.. Jeg tror ikke nogen af os vil 'krig' jeg tror bare ikke de ser længere hvad de gør ved os og og vi siger ikke stop, men bliver vrede når vi kommer hjem.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.