Corona - splittelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

971 visninger
14 svar
20 synes godt om
10. februar 2022

Mrs.

Hvad tænker i om denne artikel? 
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-02-03-danske-familier-splittes-af-vacciner-jeg-har-virkelig-svaert-ved-at-tilgive-det

Har i selv oplevet det skaber splittelse? 
jeg undrer mig meget over den splittelse der er skabt pga det og forstår det simpelthen ikke..? 
har ikke selv oplevet det i familien, vi respekterer alle hinandens valg og så har det egentligt bare været det.. 

synes det er ret uhyggeligt at folk lader den slags splitte ens familie..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2022

Soonmom

Jeg kan da godt diskuterer med min mor omkring det, men vi lader bare være med at tale om det for vi ved at vi er uenige. 

Det er folks eget valg og jeg respekterer hendes valg, hun vil gerne ændre mit valg.

Anmeld Citér

10. februar 2022

Kastanje

Jeg har ikke oplevet det i min egen familie. Der er ting jeg ikke har sagt til veninder/ kollegaer fordi man bliver kaldt egoist eller sølvpapirshat for ingenting. Min egen familie er nogenlunde på linje med mig. Jeg er vaccineret men synes politikerne har haft alt for meget magt, og skabt alt for meget splittelse. Men det er på samfundsplan. Jeg bryder mig ikke om, at der er hold a og hold b..? Og det er i den grad også regeringens og især Mettes fortjeneste.

Anmeld Citér

10. februar 2022

Mrs.

Kastanje skriver:

Jeg har ikke oplevet det i min egen familie. Der er ting jeg ikke har sagt til veninder/ kollegaer fordi man bliver kaldt egoist eller sølvpapirshat for ingenting. Min egen familie er nogenlunde på linje med mig. Jeg er vaccineret men synes politikerne har haft alt for meget magt, og skabt alt for meget splittelse. Men det er på samfundsplan. Jeg bryder mig ikke om, at der er hold a og hold b..? Og det er i den grad også regeringens og især Mettes fortjeneste.

Det er nemlig det der er så synd.. 

Vi har jo alle ret til det frie valg, og når man så skal dømmes uagtet om det er for det ene eller andet valg, det fjerner jo lidt det frie valg.. 

Jeg er ikke vaccineret og har skulle høre mangt og meget for det i mit arbejde, men har valgt at sige det ikke er en diskussion jeg vil have.. men kan da godt se at der bliver kigget skævt fra nogen sider. 
Ærger mig virkelig at det har skabt så meget ballade - særligt når det rammer familier.. 

Anmeld Citér

10. februar 2022

Naha

Mrs. skriver:

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-02-03-danske-familier-splittes-af-vacciner-jeg-har-virkelig-svaert-ved-at-tilgive-det

jeg undrer mig meget over den splittelse der er skabt pga det og forstår det simpelthen ikke..? 
har ikke selv oplevet det i familien, vi respekterer alle hinandens valg og så har det egentligt bare været det.. 

Under ingen omstændigheder  

I min familie var min søster gravid til julen 2020, derfor blev vi alle testet og tog hensyn til hinanden når vi skulle mødes. Så i 2021 havde hun et nyfødt barn som vi alle gerne ville passe på, og derved blev vi trods vi alle er vaccineret testet inden vi holdte f.eks fødselsdage.

Da hendes nyfødte var omkring 2 måneder fandt vi ud af jeg er gravid, derved har der pluslig ikke kun været et lille barn men også en gravid. At tage hensyn til. Vi holdte jul hos os sidste år, jeg satte ikke krav om man skulle være vaccineret eller tester, vi opfordre folk til det, og havde vi ikke gjorde det, så var alle blevet testet alligevel, for vi ønsker kun at passe på hinanden  

I min familie mistede vi i 2020, 2 dage før juleaften min morfar til Corona. Så vi har nok bare alle været indstillet på at passe på hinanden og derved både blive vaccineret og testet  

Min bedre halvdel har lidt familie som har valgt vaccinen fra, de er stadig lige så velkommen hos os, som alle andre, uanset om de er testet eller ej

Jeg har alle dage ikke været bange for at blive syg med Corona, og skæbnen vil at jeg er syg med Corona nu, indtil videre har det været et roligt forløb, og jeg er ikke bange for der sker min baby i maven noget

Anmeld Citér

10. februar 2022

Naha

Naha skriver:

Under ingen omstændigheder  

I min familie var min søster gravid til julen 2020, derfor blev vi alle testet og tog hensyn til hinanden når vi skulle mødes. Så i 2021 havde hun et nyfødt barn som vi alle gerne ville passe på, og derved blev vi trods vi alle er vaccineret testet inden vi holdte f.eks fødselsdage.

Da hendes nyfødte var omkring 2 måneder fandt vi ud af jeg er gravid, derved har der pluslig ikke kun været et lille barn men også en gravid. At tage hensyn til. Vi holdte jul hos os sidste år, jeg satte ikke krav om man skulle være vaccineret eller tester, vi opfordre folk til det, og havde vi ikke gjorde det, så var alle blevet testet alligevel, for vi ønsker kun at passe på hinanden  

I min familie mistede vi i 2020, 2 dage før juleaften min morfar til Corona. Så vi har nok bare alle været indstillet på at passe på hinanden og derved både blive vaccineret og testet  

Min bedre halvdel har lidt familie som har valgt vaccinen fra, de er stadig lige så velkommen hos os, som alle andre, uanset om de er testet eller ej

Jeg har alle dage ikke været bange for at blive syg med Corona, og skæbnen vil at jeg er syg med Corona nu, indtil videre har det været et roligt forløb, og jeg er ikke bange for der sker min baby i maven noget

Dog vil jeg sige at jeg syntes staten måde at håndtere ikke vaccineret personer på har været under alt kritik, og de har bevidst gjorde deres lev så besværligt som muligt fordi de vælger vaccinen Fra. Det er under ingen omstændigheder okay den måde staten har opført sig på.

Anmeld Citér

10. februar 2022

AnoMor

Jeg har lige læst artiklen. Og bliver sq helt harm/flov på deres vegne (altså dem der er interviewet) og bestemt ikke deres familiemedlemmer som de “udstiller”  lige med undtagelse af moderen i det sidste interview der holder dig helt neutralt. Hende har jeg ondt af. 

jeg har været på kanten til at droppe kontakten til min far da han begyndte at dømme mig. For ikke at ville vaccinerer hverken mig eller min søn. Men da min vaccinerede bror og hans vaccinerede børn blev ramt sf corona efter mig så ændrede tonen ser. Først der gik det op for min far at vaccinen ikke gør folk immune (ved ikk hvor han havde den tro fra). Efterfølgende når samtalerne har ramt vacciner så har jeg bsre lukket den med det samme ved netop at henvise til de tusindvis mange vaccinerede der er og har været ramt af corona og Hjort opmærksom på hvad jeg netop før for at passe på folk omkring mig som uvaccineret med sprit, afstand og regelmæssige tests. 

min søns far og jeg har ikke været på talefod siden børn blev påbudt vaccinerne. Netop fordi jeg ikk ønsker vores søn får den og han ønsker st han gør. Men han har også siddet og dømt mig personligt mange gange og æ’et rigtig grim overfor mig for mit fravalg. Dog har jeg altid holdt bolden på egen banehalvdel. Først nu er han begyndt at løsne op efter at Brostrøm meldte ud af der ikke var belæg for børnenes vacciner alligevel (husker ikk den præcise udtale). 

Alt i alt har jeg altid holdt bolden på egen halvdel og har ikke mistet folk i mit liv. Men har haft mange diskussioner med folk og har virkelig tænkt mit. Både om vaccinerede og uvaccinerede. 

som en anden er inde på. Så har regeringen virkelig ikke gjort det nemt for uvaccinerede og deres stigmatisering af os har virkelig været grundpillen i den kløft der er skabt mellem de to grupper. 

Anmeld Citér

10. februar 2022

Ellie79

Mrs. skriver:

Herhjemme har vi oplevet lidt.

Min mands søster og mand tror ikke på corona findes, de tror det er noget den amerikanske regering har skabt for at skabe frygt og hvis man bliver vaccineret er det det samme som at underskrive sin dødsdom. De har nærmest sagt farvel til os og de mener vi er uegnet til at være forældre fordi vores børn er blevet vaccineret. Vi har prøvet at holde kontakten og inviterer med til fødselsdage og konfirmation. De møder syge op og nægter at blive testet. Vi har længe været tålmodige men i julen orkede vi ikke mere og nu 'kan' vi desværre ikke lige den dag de inviterer. 

For at være helt ærlige er vi der hvor vi konsekvent omtaler dem som sølvpapirshattene og idioterne. Det har været 2 lange år og vi orker ikke at hører på mere fra deres side.. 

Anmeld Citér

10. februar 2022

AnoMor

Ellie79 skriver:

Herhjemme har vi oplevet lidt.

Min mands søster og mand tror ikke på corona findes, de tror det er noget den amerikanske regering har skabt for at skabe frygt og hvis man bliver vaccineret er det det samme som at underskrive sin dødsdom. De har nærmest sagt farvel til os og de mener vi er uegnet til at være forældre fordi vores børn er blevet vaccineret. Vi har prøvet at holde kontakten og inviterer med til fødselsdage og konfirmation. De møder syge op og nægter at blive testet. Vi har længe været tålmodige men i julen orkede vi ikke mere og nu 'kan' vi desværre ikke lige den dag de inviterer. 

For at være helt ærlige er vi der hvor vi konsekvent omtaler dem som sølvpapirshattene og idioterne. Det har været 2 lange år og vi orker ikke at hører på mere fra deres side.. 

Bare af ren nysgerrighed. Men hvorfor synker i ned på deres niveau og kalder dem skældsord? 
forstår skam godt hvorfor i ikke orker mere. Men det er jo netop skældsordene der er med til splittelsen mellem os mod dem

Anmeld Citér

10. februar 2022

fehår

Jeg har heldigvis ikke oplevet noget splittelse ift. familie.

Men jeg har oplevet en kollega, som i en periode har nægtet test. Da hun fik symptomer, ville hun heller ikke isolere sig, men mødte på arbejde. Til sidst tog ledelsen en stille og rolig snak med hende, og hun endte med at blive hjemme, mens hun havde symptomer. 

Men der havde hun allerede gået på arbejde i to dage med symptomer og tilsyneladende nået at smitte en del (jeg siger tilsyneladende, fordi man jo aldrig kan være 100% sikker på, hvor en person er smittet). 

Men min kollega "tror ikke på Corona" og mener, vi andre er naive og bare køber alt det, regeringen sælger. Og hun har ret til sin holding, men bliv da for pokker hjemme, hvis du har symptomer. Corona eller ej, ingen har lyst til at blive smittet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.