Dna hjemmetests. Sjove/spændene resultater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2022

Anonym

kamikaze skriver:

Jeg vil lige gøre opmærksom på at de der firmaer har det med at give sig selv mange rettigheder til at bruge din afkodede DNA. Inkluderet at give sig selv lov til at selge det videre. Hvis du også giver dem information om f eks arvelige sygdomme så risikerer du f eks at informationen i fremtiden bliver brugt mod dine familiemedlemmer, hvis DNA er stærkt korreleret med dit.

https://www.forbrukerradet.no/side/the-norwegian-consumer-council-reports-myheritage-for-unlawful-terms-and-conditions/

Hvordan bliver det brugt imod ens familiemedlemmer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Nej det kræver self, at dem man er relateret til også har taget en test. Men ih det kunne ellers være spændene, hvis det viste sig, at man havde en helt "ny" side, til familien.

Men kan godt komme meget i tvivl om, om det nu også er en god ide, når jeg læser, det der er skrevet ovenover. 

Jeg har nu aldrig været bekymret for det med så store firmaet som MyHeritage. Ville ikke bruge de små firmaer  

men ja. Resultatet var sjov at få. 

Anmeld Citér

31. januar 2022

kamikaze

Anonym skriver:

Hvordan bliver det brugt imod ens familiemedlemmer? 

Hvis dit DNA afslører at du har arvelige sygdomme, eller forhøjet risiko for sådanne, vil dine familiemedlemmer -- som dine børn -- have risiko for de samme. Det kunne sagtens give problemer med forsikring 20 år ind i fremtiden.

Anmeld Citér

1. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Fortalte du dine forældre om resultatet? 

Jeg spurgte først min mor, da jeg troede det var en fejl. Hun fortalte så om blandingsinsermationen.. 

Og at de faktisk aldrig rigtig havde talt om det siden, men bare troet jeg var min fars, fordi min personlighed minder om hans, og vi er de eneste to med høfeber. 

Jeg har valgt ikke at sige noget til min far. Jeg ved ikke, hvad han vil vinde ved det, og det ændrer intet i mit forhold til ham.. Jeg ved nu, hvem min biologiske far er, men har ikke behov for kontakt til ham. Nok især fordi jeg er en kvinde, og fysisk ligner min mor. 

Kender min far godt nok til at vide, at han ville blive rigtig ked af det, og tænke over det. Så hellere glædelig uviden, når jeg ikke rigtig tænker over det Jeg er hans datter, og det ændrer biologien ikke på. 

Anmeld Citér

1. februar 2022

kamikaze

AnoMor skriver:

Jeg har nu aldrig været bekymret for det med så store firmaet som MyHeritage. Ville ikke bruge de små firmaer  

men ja. Resultatet var sjov at få. 

Det er netop de store firmaer du bør være bekymret for. Det er dem, der har data nok til at gøre skade.

Ud over at du skal stole på deres hensigter, skal du også stole på deres datasikkerhed.

Anmeld Citér

1. februar 2022

AnoMor

kamikaze skriver:

Det er netop de store firmaer du bør være bekymret for. Det er dem, der har data nok til at gøre skade.

Ud over at du skal stole på deres hensigter, skal du også stole på deres datasikkerhed.

Okay. Jamen jeg er stadig ikk bekymret overhovedet. Men jeg er heller ikk en skeptisk type. Så kan man kalde mig naiv eller hvad man vil. Tror ikk på de udnytter ens dna i det firma. 

Anmeld Citér

1. februar 2022

kamikaze

AnoMor skriver:

Okay. Jamen jeg er stadig ikk bekymret overhovedet. Men jeg er heller ikk en skeptisk type. Så kan man kalde mig naiv eller hvad man vil. Tror ikk på de udnytter ens dna i det firma. 

Og du tror heller ikke det ville være et godt sted at hacke hvis nu man ville have fat i genetisk data?

Jeg kalder dig ikke noget som helst. Men der bliver generelt passet alt for dårlig på vores genetiske data.

Anmeld Citér

1. februar 2022

AnoMor

kamikaze skriver:

Og du tror heller ikke det ville være et godt sted at hacke hvis nu man ville have fat i genetisk data?

Jeg kalder dig ikke noget som helst. Men der bliver generelt passet alt for dårlig på vores genetiske data.

Det har jeg ikke forstand på. Og som jeg siger. Så er jeg ikke skeptiker og jeg stoler på firmaet. Ellers havde jeg jo ikke lavet den dna test. Og uanset hvad du siger, prøver at overbevise mig om eller hvad din hensigt er så ændre det ikke på at de allerede har min dna nu og det kan der alligevel ikke ændres på. Derfor bliver jeg i troen om at der er styr på det og det ikke udnyttes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.