Dna hjemmetests. Sjove/spændene resultater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.638 visninger
17 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. januar 2022

Anonym trådstarter

Hurtigt spørgsmål, ud i gruppen, ang de forskellige DNA HJEMMETEST, man kan købe.

Har du/I prøvet at tage en?

Hvis ja, hvilken?

Hvorfor har du/i taget en test?

Blev i overrasket over resultatet?

Har en veninde, der overvejer at tage sådan en test, da de har en sjælden "sygdom" i hendes familie, og hun kunne godt tænke sig, at undersøge om de få tilfælde, der er i dk, er i familie med hinanden, på en eller anden måde. 

Udover det kunne jeg overveje, at vi herhjemme skulle prøve en test. I mange år blev der snakket om, at min far måske havde en halvbror, et sted, men han vidste det ikke med sikkerhed. Min far døde pludselig for snart 17 år siden og mine bedsteforældre har været døde i endnu flere år.

Også kunne det jo også være lidt sjovt, at se hvor langt ens rødder strækker sig og i hvilken retninger��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2022

Anonym

Altså. Jeg vil ikke anbefale det af den simple grund, at jeg fandt ud af gennem sådan en, at min far ikke er min biologiske far.

Har altid vidst jeg var lavet ved kunstig befrugtning, men ikke at der blev brugt blandet min fars og doners sæd. Det var doners sæd der vandt den kapløb. Mine forældre har heller aldrig vidst, hvem der faktisk var den biologiske far. 

Så bare vær opmærksom på, at sådanne ting også kan komme frem! 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså. Jeg vil ikke anbefale det af den simple grund, at jeg fandt ud af gennem sådan en, at min far ikke er min biologiske far.

Har altid vidst jeg var lavet ved kunstig befrugtning, men ikke at der blev brugt blandet min fars og doners sæd. Det var doners sæd der vandt den kapløb. Mine forældre har heller aldrig vidst, hvem der faktisk var den biologiske far. 

Ja det har man desværre hørt om før! Må være noget af et chok at få.

Fandt i så ud af andre ting? 

Anmeld Citér

31. januar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hurtigt spørgsmål, ud i gruppen, ang de forskellige DNA HJEMMETEST, man kan købe.

Har du/I prøvet at tage en?

Hvis ja, hvilken?

Hvorfor har du/i taget en test?

Blev i overrasket over resultatet?

Har en veninde, der overvejer at tage sådan en test, da de har en sjælden "sygdom" i hendes familie, og hun kunne godt tænke sig, at undersøge om de få tilfælde, der er i dk, er i familie med hinanden, på en eller anden måde. 

Udover det kunne jeg overveje, at vi herhjemme skulle prøve en test. I mange år blev der snakket om, at min far måske havde en halvbror, et sted, men han vidste det ikke med sikkerhed. Min far døde pludselig for snart 17 år siden og mine bedsteforældre har været døde i endnu flere år.

Også kunne det jo også være lidt sjovt, at se hvor langt ens rødder strækker sig og i hvilken retninger��

Er det de der MyHeritage dna test nu mener ? 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Er det de der MyHeritage dna test nu mener ? 

Ja feks��

Anmeld Citér

31. januar 2022

kamikaze

Jeg vil lige gøre opmærksom på at de der firmaer har det med at give sig selv mange rettigheder til at bruge din afkodede DNA. Inkluderet at give sig selv lov til at selge det videre. Hvis du også giver dem information om f eks arvelige sygdomme så risikerer du f eks at informationen i fremtiden bliver brugt mod dine familiemedlemmer, hvis DNA er stærkt korreleret med dit.

https://www.forbrukerradet.no/side/the-norwegian-consumer-council-reports-myheritage-for-unlawful-terms-and-conditions/

Anmeld Citér

31. januar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Ja feks��

Jeg har taget sådan en MyHeritage dna hjemmetest. Og det viste hvor jeg har aner henne. Men den viser intet om hvem man er i familie med med mindre de også har taget en MyHeritage dna test. Derudover viser den intet om sygdomme. Det er kun procentvis af sner rundt i verden også et kort hvor der er indtegnet de forskellige områder. 
Dette er min f.eks. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Jeg vil lige gøre opmærksom på at de der firmaer har det med at give sig selv mange rettigheder til at bruge din afkodede DNA. Inkluderet at give sig selv lov til at selge det videre. Hvis du også giver dem information om f eks arvelige sygdomme så risikerer du f eks at informationen i fremtiden bliver brugt mod dine familiemedlemmer, hvis DNA er stærkt korreleret med dit.

https://www.forbrukerradet.no/side/the-norwegian-consumer-council-reports-myheritage-for-unlawful-terms-and-conditions/

Jeg var godt klar over et par af de ting, du skriver, men havde ikke i min videste fantasi forestillet mig, at det ville kunne bruges mod andre i familien. 

Så det giver klart stof, til eftertanke��

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Jeg har taget sådan en MyHeritage dna hjemmetest. Og det viste hvor jeg har aner henne. Men den viser intet om hvem man er i familie med med mindre de også har taget en MyHeritage dna test. Derudover viser den intet om sygdomme. Det er kun procentvis af sner rundt i verden også et kort hvor der er indtegnet de forskellige områder. 
Dette er min f.eks. 

Nej det kræver self, at dem man er relateret til også har taget en test. Men ih det kunne ellers være spændene, hvis det viste sig, at man havde en helt "ny" side, til familien.

Men kan godt komme meget i tvivl om, om det nu også er en god ide, når jeg læser, det der er skrevet ovenover. 

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Fortalte du dine forældre om resultatet? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.