Jeg har simpelthen haft den mest mærkeligste oplevelse idag som jeg må dele med jer, da jeg stadig er i chok over oplevelsen, og faktisk græd bagefter fordi jeg troede virkelig ikke at der fandtes sådan nogle mærkelige mennesker.
Jeg er på vej til supermarked med min 4 mdr. gamle søn som ligger vågen i barnevognen, det blæser meget og jeg går på en okay smal vej på fortorvet.
der kommer en ung mand gående imod mig og jeg smiler til ham på afstand da jeg ved at han måske skal give mig lidt plads med min store barnevogn(altså give plads som at gå lidt på græsset ved siden af fortovet), men får ikke spottet hans ansigt. Han er meget målrettet og går lige på vejen. I det jeg smiler til manden som jeg tænker var en dansk mand 20erne med skoletaske, er mine handsker ved at glide ud af barnevognen og jeg kommer til at spærre lidt meget på fortovet. Han går forbi mig og giver mig næsten en lammer, han slår hårdt på min arm og går bare videre. Jeg råber undskyld, da jeg først troede at det var mig der kom til at gå ind i ham. Da han ikke vender sig om og bare går videre går det op for mig han faktisk slog mig… Jeg stopper selfølgelig op og venter på han måske vender sig om? Men han går bare videre… Også løb jeg afsted med barnevognen, for jeg blev mega bange han måske alligevel ville vende om og gøre noget.
Jeg har hele aftenen tænkt på den her unge mand og hvad der får mennesker til at gøre sådan noget.
Jeg har altid været typen der har givet plads til de fleste i bussen eller på fortovet, eller givet en plads foran i køen hvis jeg havde rigtig mange varer. Især ældre, børn, gravide eller forældre med barnevogn. I princippet kunne jeg også have rykket mig lidt ind til græsset, men det blæste bare utroligt meget og han gik ekstremt hurtigt, så jeg nåede slet ikke at reagere. Det var overhovedet ikke meningen at jeg ville spærre vejen med barnevogn, iøvrigt er der 3 meters græsplads og en cykelsti på den anden side hvor der aldrig kommer cykler…
Har i oplevet noget lignende eller er det her bare sket for mig?
Anmeld
Citér