Mærkelig oplevelse på fortovet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.591 visninger
19 svar
63 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg har simpelthen haft den mest mærkeligste oplevelse idag som jeg må dele med jer, da jeg stadig er i chok over oplevelsen, og faktisk græd bagefter fordi jeg troede virkelig ikke at der fandtes sådan nogle mærkelige mennesker.

Jeg er på vej til supermarked med min 4 mdr. gamle søn som ligger vågen i barnevognen, det blæser meget og jeg går på en okay smal vej på fortorvet. 
der kommer en ung mand gående imod mig og jeg smiler til ham på afstand da jeg ved at han måske skal give mig lidt plads med min store barnevogn(altså give plads som at gå lidt på græsset ved siden af fortovet), men får ikke spottet hans ansigt. Han er meget målrettet og går lige på vejen. I det jeg smiler til manden som jeg tænker var en dansk mand 20erne med skoletaske, er mine handsker ved at glide ud af barnevognen og jeg kommer til at spærre lidt meget på fortovet. Han går forbi mig og giver mig næsten en lammer, han slår hårdt på min arm og går bare videre. Jeg råber undskyld, da jeg først troede at det var mig der kom til at gå ind i ham. Da han ikke vender sig om og bare går videre går det op for mig han faktisk slog mig… Jeg stopper selfølgelig op og venter på han måske vender sig om? Men han går bare videre… Også løb jeg afsted med barnevognen, for jeg blev mega bange han måske alligevel ville vende om og gøre noget.

Jeg har hele aftenen tænkt på den her unge mand og hvad der får mennesker til at gøre sådan noget.

Jeg har altid været typen der har givet plads til de fleste i bussen eller på fortovet, eller givet en plads foran i køen hvis jeg havde rigtig mange varer. Især ældre, børn, gravide eller forældre med barnevogn. I princippet kunne jeg også have rykket mig lidt ind til græsset, men det blæste bare utroligt meget og han gik ekstremt hurtigt, så jeg nåede slet ikke at reagere. Det var overhovedet ikke meningen at jeg ville spærre vejen med barnevogn, iøvrigt er der 3 meters græsplads og en cykelsti på den anden side hvor der aldrig kommer cykler…

Har i oplevet noget lignende eller er det her bare sket for mig?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2022

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Sikke en voldsom og ubehagelig oplevelse. Uanset om du havde spærret hele vejen for ham med vilje, havde det aldrig været okay at slå dig. Du har ingen skyld i sådan en hændelse og det er ikke okay, hvad du er blevet udsat for. Manden er en idiot. En kæmpe en af slagsen.

Kan godt forstå det sidder i dig. Det er virkelig chokerende, når sådan noget sker. Man bliver så overrasket over, at blive konfronteret med så markant anderledes en virkelighedsopfattelse. Måske har han været psykisk syg, måske på stoffer eller andet der har gjort ham til en omvandrendede aggression. Det er ikke til at vide. Men en gang i mellem støder man desværre ind i sådan nogle typer der går rundt som en antændt bombe der venter på den mindste undskyldning for at gå af og gå i voldelig konfrontation med deres omgivelser. 

Det er ikke normal opførsel, som du på nogen måde skal bebrejde dig selv ift. om du fyldte for meget på fortorvet eller ej! Du gjorde det helt rette ved at fjerne dig fra konfrontationen hurtigst muligt. 

Snak med folk omkring dig og giv dig selv lov til at være rystet. Lad dit netværk bekræfte dig i at han var en kæmpe spade.

Anmeld Citér

27. januar 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er aldrig i orden, at slå et andet menneske, af nogen som helst grund!

Du ska self melde det til politiet, og give dem et signalman. Det er slet ik sikkert de ka gøre noget ved det, men du er garanteret ik den første der er stødt på ham, og helt sikkert heller ik den sidste! Og du risikere jo også at møde ham igen!! Vh Stine 

Anmeld Citér

27. januar 2022

HapsHapsHaps

Gud hvor ubehageligt Det ville også chokere mig ret meget at opleve sådan noget! Jeg har engang, da jeg var helt ung og på værtshus, stået og snakket længe med en fyr som så lige pludselig ud af det blå stak mig en lussing og gik. Helt umotiveret - den oplevelse tænker jeg stadig på i dag, næsten 15 år efter.

Anmeld Citér

27. januar 2022

Anonym trådstarter

HapsHapsHaps skriver:

Gud hvor ubehageligt Det ville også chokere mig ret meget at opleve sådan noget! Jeg har engang, da jeg var helt ung og på værtshus, stået og snakket længe med en fyr som så lige pludselig ud af det blå stak mig en lussing og gik. Helt umotiveret - den oplevelse tænker jeg stadig på i dag, næsten 15 år efter.

Puha det er også ubehageligt…. Det sidder godt nok i en længe tror jeg. Især fordi man ikke forventer det og at det først går op for en et par minutter efter.

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym

Undskyld jeg siger det, men det lyder virkelig mærkeligt at han skulle have givet dig en lammer på åben gade. Mon ikke I bare bankede hårdt ind i hinanden fordi han var uopmærksom pga. vejret og derfor ikke nåede at trække ud til siden eller måske fejlbedømte bredden af fortovet? 

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Undskyld jeg siger det, men det lyder virkelig mærkeligt at han skulle have givet dig en lammer på åben gade. Mon ikke I bare bankede hårdt ind i hinanden fordi han var uopmærksom pga. vejret og derfor ikke nåede at trække ud til siden eller måske fejlbedømte bredden af fortovet? 

Jeg tror godt jeg kan kende forskel på en lammer og “bare gå ind i en”. Jeg tænker også folk vender sig om og siger undskyld når man kommer til at gå ind i hinanden.

Det er ihverfald ikke normalt adfærd at banke hårdt ind i en og ikke vende sig om og sige undskyld. Og især ikke reagere  når jeg så siger undskyld Og ja det er mærkeligt men jeg har sku fundet ud af der findes mange mærkelige mennesker i denne verden.

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym

Jeg tror godt jeg kan kende forskel på en lammer og “bare gå ind i en”. Jeg tænker også folk vender sig om og siger undskyld når man kommer til at gå ind i hinanden.

Det er ihverfald ikke normalt adfærd at banke hårdt ind i en og ikke vende sig om og sige undskyld. Og især ikke reagere  når jeg så siger undskyld Og ja det er mærkeligt men jeg har sku fundet ud af der findes mange mærkelige mennesker i denne verden.

Skuldre der banker sammen kan gøre lige så ondt som en lammer især hvis den anden person har fart på!

Har selv oplevet det flere gange og ingen af gangene var der nogen der vendte sig om for at undskylde men måske kommer det an på hvor i landet man bor (er selv fra KBH og det er jo en travl by).

Forstår forresten ikke at man stadig vælger at anskaffe sig store barnevogne der fylder næsten hele fortovet når nu der findes mindre modeller. Gå inderst på fortovet hvis du kan og ellers så træk selv ud så er du nemlig ude over det problem.

Men hvis han virkelig slog dig så bør du selvfølgelig melde det

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg synes det er fuldstændig ligemeget om man har en stor barnevogn eller ej, det ikke det oplevelsen handler om da der var rigeligt med plads, 3 meter pr. vej. Iøvrigt er det ikke iorden ikke at vende sig om og undskylde hvis man går ind i hinanden synes jeg. Men alle har selfølgelig deres mening og alle er velkommen til at dele den. 

i den her situation var der rigeligt med plads og det blæste utroligt, og jeg havde desværre ikke mulighed for at rykke mig. Og det var et slag som desværre var med vilje, og det er så meget ikke iordne. Så om min barnevogn var på størrelse med en lastbil så er det ikke iorden at slå. Så forstår ikke din pointe? 

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Skuldre der banker sammen kan gøre lige så ondt som en lammer især hvis den anden person har fart på!

Har selv oplevet det flere gange og ingen af gangene var der nogen der vendte sig om for at undskylde men måske kommer det an på hvor i landet man bor (er selv fra KBH og det er jo en travl by).

Forstår forresten ikke at man stadig vælger at anskaffe sig store barnevogne der fylder næsten hele fortovet når nu der findes mindre modeller. Gå inderst på fortovet hvis du kan og ellers så træk selv ud så er du nemlig ude over det problem.

Men hvis han virkelig slog dig så bør du selvfølgelig melde det

Iøvrigt er min barnevogn en cybex balios. Meget normal str.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.