Konspirations teorier Corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2022

Babycrew

“Sølvpapirshat” her.

Jeg er ikke ude i Bill Gates, chip mv.

Men jeg bliver også skide frustreret når folk mener de 100% har ret og jeg tager 100% fejl. Jeg er helt okay med at folk er af en anden holdning end mig, men det kan være svært fir os som ikke stoler blindt på regeringen, ikke at føle sig jagtet og hurtigt gå i forsvar.

Det er okay at sige til din veninde, at du ikke ønsker i diskuterer det. Men det kan godt være nødvendigt at sige et par gange. Forklar at du frygter det går ud over jeres venskab.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2022

Mrs.

Jeg står i modsat grøft af dig. Ikke at jeg tror på konspirationsteorier om Bill Gates og hvad de ikke rabler af.. men jeg har MEGET stærke holdninger til politikkerne, deres ageren og corona som virus. Jeg har en baggrundsviden der er baseret på videnskabelige facts, som har været grobund for mine holdninger. 
Men - jeg har ofte oplevet at folk der er meget for corona håndteringen og vacciner mm simpelthen påbedutter mig deres overbevisning. I starten tog jeg diskussionen, men er træt.. 

jeg er personligt ligeglad om hvad man tror eller mener. Synes der skal være plads til alle og det der “hvem har ret” ender i en heksejagt! 
så jeg har simpelthen sagt til folk jeg gider ikke tale om det. Når nogen få bliver ved, forklarer jeg det simpelthen, ved at sige “prøv og hør her, jeg respekterer dine overbevisninger men hvad jeg synes, tænker og føler er irrelevant for hvad du mener. Jeg har ikke tænkt mig at gå ind i den her snak, og det må du respektere hvis vi skal have en samtale”. Så plejer folk at stoppe der. 
Og det synes jeg er helt ok at sige. Du behøver hverken retfærdiggøre hvorfor du ikke vil snakke om det, eller om du gider. Vi har en menneskelig ret til simpelthen og sige “nej tak”, og trække os fra samtalen  

Anmeld Citér

26. januar 2022

Anonym

Altså nu har jeg ikke lige oplevet det ift corona uenigheder, men jeg har flere omkring mig som har stærke holdninger til ting som jeg er dybt uenig i - det respektere jeg, fordi vi er forskellige og oplever verden forskelligt. Men det der bliver min "taktik" hvis jeg ved at det er emner som ender i kæmpe hårdknude så bliver jeg sådan lidt "smile and wave" - jeg lader personen snakke sit men jeg tænker mit eget, på denne måde bliver jeg ikke frustreret eller andet. Det er måske på den lange bane ikke verdens bedste taktik, men det fungere rigtig meget. 

Anmeld Citér

26. januar 2022

Anonym

Jeg har flere kollegaer der har samme overbevisning og jeg har simpelthen meldt klart ud at jeg respektere deres synspunkt og holdninger men at jeg ikke ønsker at debattere om det og at jeg foretrækker at corona ikke er en del af vores samtaleemne 

det har de heldigvis respekteret fuldt ud

Anmeld Citér

26. januar 2022

Carina:-)

Jeg accepterer at folk er forskellige. 

Jeg er selv vaccineret- men derfor undre Jeg mig også nogle af de ting der sker i forhold til fx restriktioner. 

Og logikken I fx isolation er så langt ude - at det griner jeg også ad.

Så jeg forstår godt nogen stiller spørgsmålstegn. - 

At der så er nogen der snakker om chip , overvågning og at der er saltvand i vacciner er jo skridtet videre.  Men derfor respektere jeg stadig deres holdning. 

Det værste ved corona- er hvor meget ballade den giver i befolkningen. 

At istedet for almindelig pli og respekt for hinanden- er det blevet alles  ret at fortælle andre hvor forkerte de er.

Det er sørgeligt. 

Anmeld Citér

26. januar 2022

Anonym

I bund og grund handler det vel om at vi skal have Lov til at have hver vores holdning jeg må dog sige at jeg er holdt op med at snakke med min ene søster om covid 19   ikke så meget fordi vi ser forskelligt på det men mere fordi at hver gang vi begyndt at snakke om corona begyndte min søster at stå råbe af mig hun har altid haft det enorm svært ved når jeg ikke har samme holdning som hende men dog er corona det emne hvor jeg har opleve hun har stå og råbt og hvor jeg på inden måde har kunne kom i gammen med hvad jeg ment  derfor endte jeg med at sige til hende at jeg ikke ønskede at snak med hende om det emne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.