Konspirations teorier Corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.071 visninger
15 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. januar 2022

Anonym trådstarter

Godaften��

Jeg har en rigtig god veninde som altid har været optaget af det alternative. 

Jeg oplever nu at der virkelig er en anspændthed imellem os ift. hendes tanker om Corona, restriktioner, politik, Sundhedsstyrrelsen osv. Det er svært for mig at være i, jeg savner hende men jeg har virkelig ikke lyst til at tale med hende om det - jeg er helt ovre i den anden grøft og det er meget svært at skulle snakke med hende da hun for det første er 100% overbevist om at hendes teorier er de rigtige samt hun har sat sig grundigt ind i alt. Vores samvær vil komme til at handle om hendes modstand imod systemet, politikkerne, alle dem der er 'tvunget' til vacciner.

Hvordan ville I gribe det an?

Evt. hvad kan jeg sige når hun begynder på det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2022

Anonym

Måske kan du sige: ‘Jeg vil helt vildt gerne være sammen med dig, men vi er ikke enige om alt det her med corona, så skal vi ikke aftale, at vi ikke snakker om det, når vi er sammen, for jeg synes det skaber en dårlig stemning mellem os, og jeg tror ikke, vi bliver enige, selv om vi taler om det for evigt?’ 

Eller noget i den dur.

Hvis hun så ikke vil eller kan lade det ligge, så kan du sige ærligt, at du ikke har det godt med at snakke om det, og så skifte emne.

Der er vel næsten ikke andet for. Bedre at være ærlig end at hun går og spekulerer over, hvorfor du måske virker mere afvisende eller lignende.

Anmeld Citér

25. januar 2022

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg har også et par kollegaer med vilde teorier og holdninger. Jeg tænker at alle jo har ret til at mene hvad de vil, men jeg er ikke tvunget til at lytte. Så jeg går altid. 
Det er jo svært når det er en veninde som man tidligere har haft det super godt med. Jeg vil også være ærlig og spørge om i ikke bare skal være enig og at være uenig. Også i øvrigt snakke om alt det i ellers har til fælles?

Anmeld Citér

25. januar 2022

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Godaften��

Jeg har en rigtig god veninde som altid har været optaget af det alternative. 

Jeg oplever nu at der virkelig er en anspændthed imellem os ift. hendes tanker om Corona, restriktioner, politik, Sundhedsstyrrelsen osv. Det er svært for mig at være i, jeg savner hende men jeg har virkelig ikke lyst til at tale med hende om det - jeg er helt ovre i den anden grøft og det er meget svært at skulle snakke med hende da hun for det første er 100% overbevist om at hendes teorier er de rigtige samt hun har sat sig grundigt ind i alt. Vores samvær vil komme til at handle om hendes modstand imod systemet, politikkerne, alle dem der er 'tvunget' til vacciner.

Hvordan ville I gribe det an?

Evt. hvad kan jeg sige når hun begynder på det? 

Jeg kender en der er lige sådan, og der sagde jeg "lad os bare være enige om at være uenige, og så taler vi ikke mere om det." næste gang hun bragte det op sagde jeg igen "lad os være enige om at være uenige, og hvis du ikke kan det, så kommer jeg ikke igen" og det har hjulpet.

Anmeld Citér

26. januar 2022

Soonmom

Lytter på hinandens synspunkter, I behøver jo ikke være enige eller lader være med at snakke om det

Anmeld Citér

26. januar 2022

AnoMor

Ikke bare sige noget i retningen til hende “jeg respekterer at du har et andet syn på alt det her corona. Men mit syn er et andet. Så lad os bare respekterer vi ser forskelligt på det og lade være st diskuterer det yderligere. Vi er bare ikke enige og det er også okay” 

Det er ihverfald det jeg har sagt til alle der prøver at overbevise mig om at jeg skal tage vaccinen og vaccinerer mit barn. Og har de ikk respekterer mit valg så har de ikke respekt for mig som person og det er i min verden ikke = med folk jeg ønsker i mit liv. Det gælder både venner og familie. Har heldigvis ikk oplevet nogen der ikke har respekteret det endnu. 

Anmeld Citér

26. januar 2022

Sprit25

Har du prøvet at gå ind i det? 

Altså lade hende tale, men samtidig stille hende spørgsmål. Det kan faktisk være enormt spændende. 

Jeg hader alt ved corona, men specielt hvordan det splitter os. 

Anmeld Citér

26. januar 2022

Anonym

For mig så er der forskel på om det handler om man tror Bill Gates er involveret og at man styres af ham med en chip… eller om man synes politikere er magtfuldkomne og meler deres egen magtkage under corona. Det første ville jeg have lidt svært ved at gå ind i og tage seriøst. 

Enten så sige “lad os tale om noget andet” eller gå ind i det med en indstilling om at undersøge hendes argumenter .. uden følelsen af at skulle overtales. Det er helt ok bare at stille nysgerrige spørgsmål uden at skulle forsvare din egen holdning. Du siger selv hun har sat sig ind i sagerne - måske trykkes du fordi hun har nogle pointer su ikke vil godtage fordi de clasher med dit verdensbillede. Men netop den firkantede - jeg har ret og hun har uret (fra begges sider) - skaber splittelse og mindre respekt. 
Der  er rigtig mange,  der ikke er sølvpapirshatte og som er vidende men, som mener der skal være større frihed til individet og en mindre magtfuldkomne “mor af folket”.

Anmeld Citér

26. januar 2022

Anonym

…. Hvad er det specielt der provokerer dig ved hendes udsagn? Hvad siger hun..?

Du siger hun har sat sig ind i det … men samtidig slår du det hen som vrøvl/ konspirationsteorier..? Hvis det er kommunikationsformen mistes respekten i relationen. 

Anmeld Citér

26. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

…. Hvad er det specielt der provokerer dig ved hendes udsagn? Hvad siger hun..?

Du siger hun har sat sig ind i det … men samtidig slår du det hen som vrøvl/ konspirationsteorier..? Hvis det er kommunikationsformen mistes respekten i relationen. 

Indtil videre har jeg også kun oplevet, at dem “som har sat sig ind i det” og nærmest af afdækket komplottet mod menneskeheden kan henvise til alverdens fake news. Det vil uden tøven kalde vrøvl. Især når ingen af dem har noget som helst kendskab til hverken medicin, forskning eller noget andet viden, som ikke kommer fra vores gode ven Google.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.