Bandemedlemmer. Dem kan I få!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zafir skriver:

Jeg tror at det er et forkert ordvalg. Jeg ved det ikke, men jeg kan ikke tænke mig at NOGEN ønsker bander i sin by!

Jeg aner ikke, hva man skal gøre ved problemet, men jeg er bare rigtig træt af at jeg skal føle mig tryg, når jeg skal til min barndomsby...

Mit bedste bud, er at træne dem, så de lærer at ramme rigtig, også er vi vel af med dem, indenfor forholdsvis kort tid?

Altsåå... Jeg kunne da godt bruge et par stykker - min mor skal flytte næste weekend, og mangler flyttemænd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Barbamama

Zafir skriver:

Jeg aner ikke, hva man skal gøre ved problemet, men jeg er bare rigtig træt af at jeg skal føle mig tryg, når jeg skal til min barndomsby...

Ej jeg bliver lige nødt til at drille for jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet. Så må vi da hellere sende rockerne efter dig

Anmeld

29. oktober 2009

Tulle28

Zafir skriver:

Jeg tror at det er et forkert ordvalg. Jeg ved det ikke, men jeg kan ikke tænke mig at NOGEN ønsker bander i sin by!

Mit bedste bud, er at træne dem, så de lærer at ramme rigtig, også er vi vel af med dem, indenfor forholdsvis kort tid?

He he lige mine ord!! Jeg er ikke utryg ved rockerne som sådan, men det er jo netop det der med at de ikke kan styre, hvor kuglerne flyver hen!

Anmeld

29. oktober 2009

qp

Politikerne aner jo ikke hvad de skal stille op - og jo man kan da lære af det og det er ligesom det mange af partierne nu er begyndt, at fokusere på mht deres forslag om hvordan man kan lave en forebyggende indsats.

Der skal laves mere forebyggende arbejde, ingen tvivl om det - og der er også kommet mange gode foreslag til hvordan man kan gøre det.

Men lige mht den nuværende bandekrig, så tror jeg sgu ikke at løsningen  ligger hos den nuværende justitsministers bord. Jeg mener derimod, at frigørelse af hash og fri heroin til narkomanerne er den eneste måde staten kan opnå kontrol over denne gruppe. Banderne mister deres magt og narkomanerne skal ikke lave "dirty work" for, at få stoffer og ingen ville sidde på hashmarkedet.

Hvis man så, efter legalisering af stofferne gik ind og arbejdede med de unge og evt senere fandt ud, af at tilgængeligheden til stofferne havde en negativ indvirkning på de unge - så så kunne man jo bare forbyde det igen og håbe på, at man til den tid har fået nogle unge med en mere afkriminaliseret livsstil end mange af dem vi ser i dag.

Anmeld

29. oktober 2009

oo

qp skriver:

Politikerne aner jo ikke hvad de skal stille op - og jo man kan da lære af det og det er ligesom det mange af partierne nu er begyndt, at fokusere på mht deres forslag om hvordan man kan lave en forebyggende indsats.

Der skal laves mere forebyggende arbejde, ingen tvivl om det - og der er også kommet mange gode foreslag til hvordan man kan gøre det.

Men lige mht den nuværende bandekrig, så tror jeg sgu ikke at løsningen  ligger hos den nuværende justitsministers bord. Jeg mener derimod, at frigørelse af hash og fri heroin til narkomanerne er den eneste måde staten kan opnå kontrol over denne gruppe. Banderne mister deres magt og narkomanerne skal ikke lave "dirty work" for, at få stoffer og ingen ville sidde på hashmarkedet.

Hvis man så, efter legalisering af stofferne gik ind og arbejdede med de unge og evt senere fandt ud, af at tilgængeligheden til stofferne havde en negativ indvirkning på de unge - så så kunne man jo bare forbyde det igen og håbe på, at man til den tid har fået nogle unge med en mere afksiminaliseret livsstil end mange af dem vi ser i dag.

Anmeld

2. november 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
michella80 skriver:

Ej jeg bliver lige nødt til at drille for jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet. Så må vi da hellere sende rockerne efter dig

hihi Ja, tastespasser er man jo nogengange. Så er det godt I er kvinder og kan læse hvad jeg mener og ikke hvad jeg skriver

Anmeld

3. november 2009

Barbamama

Zafir skriver:

hihi Ja, tastespasser er man jo nogengange. Så er det godt I er kvinder og kan læse hvad jeg mener og ikke hvad jeg skriver

Ja ha ha ha ha

Anmeld

3. november 2009

LotteGabriella

lisbeth2910 skriver:

Jeg var også ved at få morgenmadden galt i halsen.

Jeg tænkte: "Nej, det sage hun bare ikke" men jo det var vist alvorligt ment.

Synes jo bare det viser, hvor lidt forståelse/indblik der er for hvorfor en ting som bandekrig opstår.

Men jo send "lorten" videre så har Københavnerne ryggen fri. Hvad bliver det næste, skal alle narkomanerne sendes til fyn, og alle de utilpasset unge og deres familier til Jylland.

Lisbeth

hmm...ja der er så allerede mange unge med problemer der bliver sendt herover til jylland (kender flere der arbejder inden for området), sååååååå man ved aldrig

Anmeld

3. november 2009

wamse

Altså hvis vi skal tage "jeres"  bandemedlemmer, så skal i altså tage alle de køer vi har gående her over, deres gasser er så stride at de er en trussel for ozonlaget Noget for noget altså

Anmeld

4. november 2009

Heidi.

Helle30 skriver:

Jeg har lige fået morgenkaffen galt i halsen.

Borgmester for kultur- og fritidsforvaltningen, Pia Allerslev, har smidt et forslag, der må være et udslag af et desperat ønske om at blive genvalgt i næste måned: Politiet skal have mulighed for at sende kriminelle bandemedlemmer ud af København. Hun mener, der bør sendes et signal om, at "vi ikke ønsker bander i vores by".

Og hvem er det så, der hellere skal leve med risikoen for skudepisoder og andre opgør? Er det det pøblen i Sønderborg, Hanstholm, Kalundborg eller Præstø?

Jeg har stor forståelse for, at man ikke ønsker at risikere at blive skudt eller lemlæstet i sin egen by - men at foreslå at eksportere risikoen til andres egne byer... .

Hvad mener I?

- Helle

Jeg mener at hun lyder som en idiot.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.