Implantationsblødning eller mens ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.410 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2022

Anonym trådstarter

Hej herinde..

Jeg har efter p-pille i juni stop haft en lidt varierende cyklus (26-33 dage), men den er efterhånden landt rimeligt præcis på cirka 32 dage.. Nu er jeg på dag 35 og har haft en smule pletblødning i cirka halvandet døgn, hvor der er en smule blod når jeg tørrer mig - det har jeg oplevet før, men så er der aldrig gået mere end en halv dag før min menstruation er kommet, og efter p-pillerne er mine menstruationssmerter ellers også taget voldsomt til, men har ikke mærket noget til det endnu heller.. 

Kæresten og jeg var blevet enige om, at tage det stille og roligt, da det ikke hastede for os - i starten testede jeg min ÆL rimelig meget, skrev alle symptomer ind i menstruation-trackeren, og var meget mere fokuseret på at blive gravid, men jeg fandt ud af at det stressede mig mere end det gavnede (sådan er vi jo alle forskellige).. Jeg tracker dog stadig min menstruation når den kommer, og skriver ind de dage vi har haft sex.

Jeg ved godt, at den eneste måde jeg kan være sikker på, er ved at tage en graviditetstest, men jeg er så bange for at blive skuffet, for jeg vil jo stadig rigtig gerne blive gravid men har også læst at man skal passe på med at teste hvis man pletbløder, da det kan give et misvisende resultat.. 

Hvor længe kan en implantationsblødning mon vare, hvis det nu var det? Og hvordan føles det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Hej herinde..

Jeg har efter p-pille i juni stop haft en lidt varierende cyklus (26-33 dage), men den er efterhånden landt rimeligt præcis på cirka 32 dage.. Nu er jeg på dag 35 og har haft en smule pletblødning i cirka halvandet døgn, hvor der er en smule blod når jeg tørrer mig - det har jeg oplevet før, men så er der aldrig gået mere end en halv dag før min menstruation er kommet, og efter p-pillerne er mine menstruationssmerter ellers også taget voldsomt til, men har ikke mærket noget til det endnu heller.. 

Kæresten og jeg var blevet enige om, at tage det stille og roligt, da det ikke hastede for os - i starten testede jeg min ÆL rimelig meget, skrev alle symptomer ind i menstruation-trackeren, og var meget mere fokuseret på at blive gravid, men jeg fandt ud af at det stressede mig mere end det gavnede (sådan er vi jo alle forskellige).. Jeg tracker dog stadig min menstruation når den kommer, og skriver ind de dage vi har haft sex.

Jeg ved godt, at den eneste måde jeg kan være sikker på, er ved at tage en graviditetstest, men jeg er så bange for at blive skuffet, for jeg vil jo stadig rigtig gerne blive gravid men har også læst at man skal passe på med at teste hvis man pletbløder, da det kan give et misvisende resultat.. 

Hvor længe kan en implantationsblødning mon vare, hvis det nu var det? Og hvordan føles det? 

Når nu du har haft taget p-piller så kan det stor sandsyndeligt være at grunden du er gået over tid er pga din cyklus skal lige finde sig selv igen. 
hvis ikke din menses dukker op om 3-4 dage så tar du bare en graviditetstest. 
men det kan også være at du pletbløder nu pga det er optakt til at din menses er på vej.

Anmeld Citér

22. januar 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en test. Men kun én og evt aftale med mig selv (eller kæresten?), hvornår det gav mening at teste igen.

Men det kan selfølgelig gå begge veje

Anmeld Citér

22. januar 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg havde implantationsblødning denne gang. Det var blødning ved ét toilet besøg da jeg tørrede mig og så var det væk

Jeg ville også teste, men kender udemærket godt det med at man ikke tør

Anmeld Citér

22. januar 2022

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Når nu du har haft taget p-piller så kan det stor sandsyndeligt være at grunden du er gået over tid er pga din cyklus skal lige finde sig selv igen. 
hvis ikke din menses dukker op om 3-4 dage så tar du bare en graviditetstest. 
men det kan også være at du pletbløder nu pga det er optakt til at din menses er på vej.

Tak for svar  

Jeg tænker at min cyklus efterhånden burde være ved at være "normal" når jeg har været af pillerne i 7 måneder.. men måske

Anmeld Citér

22. januar 2022

Anonym trådstarter

Savanna skriver:

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en test. Men kun én og evt aftale med mig selv (eller kæresten?), hvornår det gav mening at teste igen.

Men det kan selfølgelig gå begge veje

Det var en god idé

Anmeld Citér

22. januar 2022

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Jeg havde implantationsblødning denne gang. Det var blødning ved ét toilet besøg da jeg tørrede mig og så var det væk

Jeg ville også teste, men kender udemærket godt det med at man ikke tør

Ja okay, har bare læst flere som siger at de troede de havde haft (en mild form for) menstruation, som så viste sig at være implantationsblødning.. men nu har det varet i cirka 2 døgn, siden torsdag aften. Når jeg tørrer mig efter jeg har tisset, er der nogen gange en smule blod, andre gange ikke.. men ellers ikke rigtig nogen tegn på mens  så er lidt forvirret.. 

Anmeld Citér

22. januar 2022

Tidra22

Anonym skriver:

Hej herinde..

Først og fremmest synes jeg at 26-33 dage er intet at variere! Min var mellem 27-46 dage i starten, så vil næsten kalde din ret stabil. 

Hvad angår blod/forvirringen i cykles, så oplevede jeg det begge gange jeg blev vaccineret. Der blev min cyklus lige 3-4 dage længere og ditto blødningen (som startede lidt diffust for at ende som et vandfald….) 

Nu har jeg så valgt, i samråd med min læge, ikke at få 3. stik. Min cyklus er nu helt fin igen (det er ca 5,5 mdr siden 2. stik). 

Anmeld Citér

22. januar 2022

tutti

For mig varede min implantationsblødning ca 3 dage, men det var aldrig en blødning - nærmere en meget sart udflåd med lidt Rosa farve den første dag og så lysebrunt de næste dage. Men det var generelt meget sparsomt og kun lidt udflåd

Anmeld Citér

23. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Tak for svar  

Jeg tænker at min cyklus efterhånden burde være ved at være "normal" når jeg har været af pillerne i 7 måneder.. men måske

Det kan være at din krop stadig ikke helt tilbage som den skal, men det kan også være at den er. 
men det med pletblødning hvis du kommer til 3 dagen og der stadig rødt/lyserødt  pletblødning. Så det stor sandsyndeligt for at din menses er på vej. Men hvis det stopper helt. Så tag en test og se hvad den siger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.