Skal jeg isoleres ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.025 visninger
14 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2022

Anonym trådstarter

Min datter har fået Corona. Vi er ikke vaccineret herhjemme. Hun har milde symptomer og vi andre er ikke smittet. Men betyder det jeg godt må tage på arbejde imorgen ? Jeg er PCR testet og har IKKE Corona. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2022

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
Anonym skriver:

Min datter har fået Corona. Vi er ikke vaccineret herhjemme. Hun har milde symptomer og vi andre er ikke smittet. Men betyder det jeg godt må tage på arbejde imorgen ? Jeg er PCR testet og har IKKE Corona. 

Hej

Vores datter blev testet positiv onsdag, hvor vi ringede til smitteopsporingen.  De sagde, at I og med at vi ikke kunne isolere hende fra os, så skulle vi gå i isolation med hende. Hvis vi kunne have været opdelt fra hende, så skulle vi minimum have negativ test på dag fire. 

Hvis du er i tvivl så kan du altid give smitteopsporingen et kald.

God bedring med hende. 

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym

Som nærkontakt skal du have en pcr test på dag 4 og 6, og selvom din pcr skulle være negativ betyder det endnu ikke at du 100% er gået fri. Dernæst som ovenstående skriver, hvis din datter havde været i isolation alene skulle du ikke isoleres med, men eftersom hun ikke er det, så skal du. 

Hvis jeg har forstået retningslinjerne korrekt, så havde du, såfremt du var vaccineret med 3 stik, ikke skulle isoleres når du ingen symptomer har.

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym

Der er en fin vejledning på sundhedsstyrelsens hjemmeside 

https://www.sst.dk/da/corona/hvis-du-har-symptomer_-er-syg-eller-smittet/naere-kontakter

Det anbefales at du skal isoleres fordi du ikke er vaccineret. 

Anmeld Citér

17. januar 2022

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Der er en fin vejledning på sundhedsstyrelsens hjemmeside 

https://www.sst.dk/da/corona/hvis-du-har-symptomer_-er-syg-eller-smittet/naere-kontakter

Det anbefales at du skal isoleres fordi du ikke er vaccineret. 

Det er ikke 100% korrekt. Hun skal isoleres, hvis hun ikke kan isolere sig fra datteren, men det har ikke noget at gøre med, om hun er vaccineret. En vaccineret, der ikke kan isolere sig fra en smittet, skal også gå i isolation. Det gælder ogå, hvis man har fået 3. vaccine. 

Anmeld Citér

17. januar 2022

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Som nærkontakt skal du have en pcr test på dag 4 og 6, og selvom din pcr skulle være negativ betyder det endnu ikke at du 100% er gået fri. Dernæst som ovenstående skriver, hvis din datter havde været i isolation alene skulle du ikke isoleres med, men eftersom hun ikke er det, så skal du. 

Hvis jeg har forstået retningslinjerne korrekt, så havde du, såfremt du var vaccineret med 3 stik, ikke skulle isoleres når du ingen symptomer har.

Retningslinierne er ændret for nylig, så man også skal isoleres, hvis man har 3. vaccine og ikke kan isolere sig fra den smittede. 

Anmeld Citér

17. januar 2022

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hvis du kan isolere dig helt fra din datter indtil hun er ude af isolation og har isoleret dig fra hende siden du blev smittet, må du gå på arbejde. Ellers er du nær kontakt og skal gå i isolation sammen med hende, indtil hun må komme ud af isolation (48 timer efter hendes symptomer er ophørt, når hun har symptomer).

Der er en god guide her:

https://coronasmitte.dk/raad-og-regler/emner/naer-kontakt-

Det kan godt være, at du ikke havde corona på test-tidspunktet, men når du løbende udsættes for smitte, kan du være smittet nu, i morgen eller om 2 dage. Vi står midt i et udbrud på skolen, og vi testede positiv samtidig med vores søn, men mange af forældrene og søskende til smittede testede først positive flere dage efter, at deres barn blev syg, så fordi du er testet negativ, betyder det ikke, at du ikke har corona i dag eller får det.

Anmeld Citér

17. januar 2022

lineog4

Når der er hustandssmitte, så skal man isoleres hvis man ikke enten har haft cororna inden for de sidste 12 uger eller har 3. Stik. 

Kan man isolere personen som er smittet, så kan man bryde isolationen edter negativ test på 4. Dagen ellers er det efter negativ test på 6. Dagen. 

Kan man ikke isoleres personen så skal alle vaccinerede og ikke vaccinerede isoleres.

Så ja du skal isoleres.

Anmeld Citér

17. januar 2022

Baby.mamma

Er en smittet skal alle i husstanden isoleres, har intet med vaccine at gøre

Anmeld Citér

17. januar 2022

AnoAno

svaret er meget enkelt: ja. 

God bedring

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.