Udebleven menstruation, negativ test?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.093 visninger
15 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2022

maybebabee

Hej! 
jeg har aldrig før misset min menstruation, og nu er det så 4 dage siden den skulle være kommet. Jeg har taget to test, en rfsu tidlig test ved 4+1, og en i dag fra Rema 1000 4+4, begge negative, begge taget om eftermiddagen �� min kæreste og jeg havde ubeskyttet sex ved ÆL. Kan der være en chance, eller skal jeg opgive håbet og undre mig over hvorfor min ellers regelmæssige mens ikke er kommet? 
jeg har svage smerter i underlivet, hovedpine, kvalme og er ualmindelig træt hele tiden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Altså menstruation kan jo være forsinket af mange årsager, min første forsinkede mens udeblev fuldstændigt på trods af p-piller og jeg fik det først igen næste pillepause. Minipiller gjorde min mens uregelmæssig, og da den endelig blev naturligt regelmæssig  havde jeg en cyklus på 106 dage efter covid vaccine 

Men hvornår havde du æl? Og har du billeder af testene?

Anmeld Citér

15. januar 2022

maybebabee

Har prøvet at den var en dag forsinket men aldrig mere, på 17 år. Har billeder, både Alm og negativ af rfsu testen, men ikke den fra rema. Regner med at tage en ny med morgenurin på 5+0 (18/1) eller ringe til lægen mandag og få en blodprøve. Ligger lige billede ind af rfsu, hvis jeg kan finde ud af det

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

15. januar 2022

maybebabee

Lambi90 skriver:

Altså menstruation kan jo være forsinket af mange årsager, min første forsinkede mens udeblev fuldstændigt på trods af p-piller og jeg fik det først igen næste pillepause. Minipiller gjorde min mens uregelmæssig, og da den endelig blev naturligt regelmæssig  havde jeg en cyklus på 106 dage efter covid vaccine 

Men hvornår havde du æl? Og har du billeder af testene?

Jeg havde ÆL 28/12, sidste mens start 14/12

Anmeld Citér

16. januar 2022

2017morigen

maybebabee skriver:

Har prøvet at den var en dag forsinket men aldrig mere, på 17 år. Har billeder, både Alm og negativ af rfsu testen, men ikke den fra rema. Regner med at tage en ny med morgenurin på 5+0 (18/1) eller ringe til lægen mandag og få en blodprøve. Ligger lige billede ind af rfsu, hvis jeg kan finde ud af det

Hvis dit eneste tegn er manglende mens og negative gravidtetstest, så skal du ikke regne med at lægen vil gøre andet end snakke med dig, når du ringer. Hvis din regelmæssighed er på hormonelprævention kan du ikke bruge den til noget, da den så er kunstig. 

Og manglende mens er noget man ser an hvis der er taget negative gravtitetsteste og der ikke er andre symptomer på noget. 3 måneder for regelmæssig og 6 måneder for uregelmæssig. Langt fleste får mens igen ind

Anmeld Citér

16. januar 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
maybebabee skriver:

Hej! 
jeg har aldrig før misset min menstruation, og nu er det så 4 dage siden den skulle være kommet. Jeg har taget to test, en rfsu tidlig test ved 4+1, og en i dag fra Rema 1000 4+4, begge negative, begge taget om eftermiddagen �� min kæreste og jeg havde ubeskyttet sex ved ÆL. Kan der være en chance, eller skal jeg opgive håbet og undre mig over hvorfor min ellers regelmæssige mens ikke er kommet? 
jeg har svage smerter i underlivet, hovedpine, kvalme og er ualmindelig træt hele tiden 

Jeg testede først positiv 4+5 med min yngste. 4+3 fik jeg en streg der mest bare lignede en skyggestreg. 4+5 testede jeg med babyplan tidlig test og clearblue digital test som begge var positive.

Jeg blev også sat 5 dage tilbage ved nf, så det har været en slow starter men ellers rask graviditet ❤️

Anmeld Citér

16. januar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Ja der er godt nok ikke rigtig noget på rfsu testen. Hvis æl lå d. 28/12, så er du jo rigtig nok forsinket - testede du for æl?

hvor længe har din cyklus været stabil 28 dage?

jeg må desværre give en anden ret, jeg ved selvfølgelig ikke med din læge. Men da min cyklus var nået 75 dage sagde min læge at jeg skulle teste en gang om ugen og undgå alkohol  fik først en tid da jeg ringede på dag 100, men nåede så aldrig at komme til den inden det endelig kom.

Anmeld Citér

16. januar 2022

Anonym

Vi har været i fertilitetsbehandling, og der sagde lægen til mig, at de først så den som forsinket efter en uge. Det er helt normalt, at de lan svinge lidt. Især når man prøver på at blive gravid

Anmeld Citér

16. januar 2022

maybebabee

Min mens har været stabil 28 dage cyklus i 12 år  har aldrig brugt nogen form for p-pille, stav, spiral eller andet, da min krop ikke kan tåle det. Kæresten og jeg har ikke brugt kondom i 6 måneder nu. I dag er mine bryster ømme, jeg har kvalme, ondt i lænden, murren i underlivet og udmattet som bare pokker. De samme symptomer har stået på i en uge nu. Det er ikke tegn på mens, så godt kender jeg trods alt min krop  tester igen tirsdag morgen

Anmeld Citér

16. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
maybebabee skriver:

Min mens har været stabil 28 dage cyklus i 12 år  har aldrig brugt nogen form for p-pille, stav, spiral eller andet, da min krop ikke kan tåle det. Kæresten og jeg har ikke brugt kondom i 6 måneder nu. I dag er mine bryster ømme, jeg har kvalme, ondt i lænden, murren i underlivet og udmattet som bare pokker. De samme symptomer har stået på i en uge nu. Det er ikke tegn på mens, så godt kender jeg trods alt min krop  tester igen tirsdag morgen

Så der ikke andet for end at teste hver 2-3 dag. Intet få du positiv test eller din menses kommer. 
og hvis ikke nogen af dem viser sig om 1-2 uger. Så skal du måske prøve at ringe til din egen læge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.