Det umulige valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2022

lineog4

Har ikke ser udsendelsen, men har som en anden i tråden også sagt ja til at slukke for alle livgivende apparater til min datter da hun var 4 døgn - hun havde ikke haft kredsløb i en time, og jeg vidste det var slut - det er svært at forklare, men da jeg så hendes øjne for sidste gang åbne, kunne jeg se hun var væk, så det var faktisk ikke en svær (og så forfærdelig) beslutning.

Men det skrevet så kan jeg sagtens forstå, at man kan ønske at holde fast i håbet og vælge at holde fast i selv det mindste liv - vi talte en del om det her hjemme efter hun var død, hvor vi talte om hjerteoperationer, hvor vi stod i hver vores lejr min mad ville have sagt ja til alt og endda presset på i forhold til mere end de tilbød, hvor jeg ville være mere tilbageholdende - så tror min mand ville være en af dem der lod respiratoren køre i mange år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2022

Soonmom

Hvis du spørger mig nu, ja så ville jeg selvfølgelig slukke, men i praksis så tror jeg faktisk ikke at jeg ville kunne give slip, så jeg håber da at andre tager det valg

Anmeld Citér

18. januar 2022

Anonym

Soonmom skriver:

Hvis du spørger mig nu, ja så ville jeg selvfølgelig slukke, men i praksis så tror jeg faktisk ikke at jeg ville kunne give slip, så jeg håber da at andre tager det valg

Jeg har først set programet i dag og hold da op hvor jeg synes det var hårdt at se jeg forstår både moderen og faren i det her for det er så nemt at sige ar man vil sluk for en respirator hvis man stod i situationen men ingen ved hvordan de vil regere hvis de først stod i situationen de virker hele ikke som nogle af dem var klar på at tag beslutten da de stod med valget for ti år siden og spørgsmålet er også om det bør   være de pårørende der står med den beslutning eller om   det bør   være en læge der tager den?

også er jeg da heller ikke i tvivl om at de her manglet hjælp jeg håber de har fået hjalp efter Optagelserne var slut

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.