Hvad gør corona smitteopsporingen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Janey skriver:

Der er i øjeblikket for første gang et coronaudbrud på vores børns skole og da vores søn fik feber søndag aften, testede vi ham med den hjemmetest, børnene fik med hjem fra skolen og den var som ventet positiv. Vi tog PCR test mandag morgen og efter lang ventetid fik vi alle et positivt resultat i går aftes. Det var ventet, da hele familien var syge mandag og tirsdag bortset fra sønnen, der var rask igen i går. Vi andre er raske i dag.

Da vi først fik svar i går aftes, har jeg ikke ringet til smitteopsporingen og ved egentlig ikke, om jeg gider. Jeg har 100% styr på, hvornår vi må komme ud af isolation og hvem vi har været sammen med (arbejder begge hjemme, børnene har kun været i skole, jeg så mine forældre torsdag eftermiddag og så har vi været i BR og Bilka), så jeg kan ikke lige se, hvad formålet skulle være med at kontakte dem og sidde i telefonkø flere timer.

Jer der har været i kontakt med dem, kan I fortælle, om der er nogen grund til at kontakte dem i vores situation, hvor vi er raske igen og har styr på kontakter og isolation?

Vi har også corona alle 5. 
de har ringet til os et par dage efter. De spørger ind til hvornår og hvilken vaccine hi har fået, hvornår vi var sammen med andre osv. 
Jeg havde selv kontaktet de relevante mennesker, ellers gør de det hvis man ikke selv har gjort det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2022

AnoMor

Kantar123 skriver:

Godt du fik det hele med

Læste som ment bare hvad dee stod og undrede mig over hvilken torsdag det ellers skulle have været. Beklager hvis du føler dig ramt af mit spørgsmål

Anmeld Citér

13. januar 2022

Janey

Profilbillede for Janey
AnoMor skriver:

Umiddelbart vil jeg ikk sige at der er nødvendigt at kontakte dem når i har styr på præcis hvem i har ser og givet dem besked. Men ville få smittestop appen så der bliver sendt ud gennem den til dem der evt har været i Bilka på samme tidspunkt. 

Smittesporing gør ikk andet end at noterer hvem du har været i kontakt med og give dem besked hvis du ikk selv har lyst til det da de så før det anonymt. Og du har jo allerede giver besked til folk.  

jeg stod i samme situation som dig. Vidste præcis hvem jeg havde været i kontakt med, gav folk besked og holdte mig isoleret. Jeg følte det var spild af tid at vente i kø og snakke med dem. 

Jeg tænker ikke, at det giver så meget mening, at downloade app'en nu. Så vidt jeg ved, logger den, hvor man er via bluetooth, så den kan ikke gå ind og se, hvor jeg har været, før jeg fik app'en, så folk i Bilka samtidig med mig, vil alligevel ikke få besked, hvis jeg downloader app'en nu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.